Gå til innhold

Fint med sminke?

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Er det ikke litt ufint å lure uskyldige små piker på den måten, da?

Det er da ingen uskyldige små piker som havner i min køye.

• Svar 113
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

27

• ShitDiddelyDo

10

• Tootsieroll1365380854

8

• favn

6

Mest aktive i denne tråden

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Er det ikke litt ufint å lure uskyldige små piker på den måten, da?

Det kan jo hende de tror de har funnet drømmemannen, vet du ;)

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Det er da ingen uskyldige små piker som havner i min køye.

Søren og!

Gjest @riele
Skrevet

Sminke kan være så mangt...noen kler mye, noen kler lite, noen kler naturlig look, noen er så dårlige til å sminke seg selv at de er penere uten...Og det er mange som ikke vet forskjell på hverdagssminke og festsminke, eller som f.eks tar med foundation og rouge på telttur og sånt. Alt til sin tid!

Selv sminker jeg meg moderat, og forskjellen er sikkert ikke så stor med/uten sminke, uansett om jeg føler at det faktisk er det. Saken er bare at jeg FØLER meg penere med sminke på, og da utstråler jeg vel også det da? Er ikke snakk om mye, bare et strøk maskara for å få form på vippene, litt eyeliner for å markere øynene og kanskje en god dekkkrem for å få jevnere hud. Lipgloss, øyenskygge og rouge bruker jeg gjerne til fest, men ikke særlig mye ellers.

Skrevet

Jeg kan dessverre IKKE kunsten å bruke leppestift.

Først tar jeg den på, syns jeg ser ut som en klovn...og om det (mot formodning) skulle se OK ut, så eter jeg den opp i løpet av en halvtime, hehe.

Kjøp Max Factor sin, tror den heter LipFinity. Finnes i duse farger som man ikke ser "klovn" ut i. Du må bruke lipglossen som følger med, ellers blir du veldig tørr på leppene. Denne sitter hele dagen, omtrent uansett hva du gjør. Selv på bryllupsdagen, gjennom alt mulig, inkl 3-retters meny, viner, kyss osv så satt den dønn! Tror såvidt jeg frisket den opp litt utpå kvelden en gang.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det kan jo hende de tror de har funnet drømmemannen, vet du ;)

Hvis det skal så lite til som et hyggelig kompliment fra meg til for at de skal tro de har funnet drømmemannen i sitt liv, så er de ikke riktig nagla i utgangspunktet.

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Hvis det skal så lite til som et hyggelig kompliment fra meg til for at de skal tro de har funnet drømmemannen i sitt liv, så er de ikke riktig nagla i utgangspunktet.

Det har du sikkert rett i, men hvis ei jente våkner i køya sammen med deg får jeg da inderlig håpe at du har gitt henne mer enn et hyggelig kompliment.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det har du sikkert rett i, men hvis ei jente våkner i køya sammen med deg får jeg da inderlig håpe at du har gitt henne mer enn et hyggelig kompliment.

Det er mest sannsynlig at jeg har gjort det.

Skrevet

Kjøp Max Factor sin, tror den heter LipFinity. Finnes i duse farger som man ikke ser "klovn" ut i. Du må bruke lipglossen som følger med, ellers blir du veldig tørr på leppene. Denne sitter hele dagen, omtrent uansett hva du gjør. Selv på bryllupsdagen, gjennom alt mulig, inkl 3-retters meny, viner, kyss osv så satt den dønn! Tror såvidt jeg frisket den opp litt utpå kvelden en gang.

Synes denne smuldrer opp og forsvinner like fort som vanlig leppestift, jeg. Det kan kanskje ha sammenheng med at jeg bruker den kun på fest, og at den kanskje ikke tåler så godt alkohol...? :)

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Det er mest sannsynlig at jeg har gjort det.

;)

Skrevet

Åsså jeg som hadde på meg rosa øyeskygge i dag da :-/, men ikke opp til hårfestet i det minste

:-)

Jo, pen damesminke er vakkert og delikat. Noe annet er jo bare tøv.

Se bare på en supermodell - man kan nærmest bli vettaskremt av før og etter bilder av disse.

Tror nok det er mange, som kunne blitt svært så vakre hvis de ble dollet og fikset av all slags proffer innen faget.

Så jo, sminke, hår og klær har veldig mye å si.

Skrevet

Bruker sminke innimellom jeg også enda jeg er gutt.. Og tynne øyenbryn synes jeg er kult :D

http://home.no.net/veggis

* Vegard *

Ehh, ikke for å være ufyselig altså, men du hadde kledd litt mer mandige øynebryn. De der var for tynne på en mann - men det er min mening.

Syntes din kjære du er finest slik, eller med litt mer hårete øynebryn?

Gjest http://home.no.net/veggis
Skrevet

Ehh, ikke for å være ufyselig altså, men du hadde kledd litt mer mandige øynebryn. De der var for tynne på en mann - men det er min mening.

Syntes din kjære du er finest slik, eller med litt mer hårete øynebryn?

Hun synes jeg er fin med tynne øyenbryn. Bruker å farge de også jeg. Kult med tynne lange svarte øyenbryn :)

skorpionfisken
Skrevet

Jeg er definitivt penere med sminke enn uten.

Det var en på TV som kommenterte at om det ikke hadde vært for sminken så hadde hun ennå vært jomfru.

Skrevet

*lol* Hørtes lekkert ut, muriel!:-)

Japp. Jeg er så lekker at!

;-)

Skrevet

Synes denne smuldrer opp og forsvinner like fort som vanlig leppestift, jeg. Det kan kanskje ha sammenheng med at jeg bruker den kun på fest, og at den kanskje ikke tåler så godt alkohol...? :)

Hm - jeg tror da ikke det har vært noe problem for meg. Men vi er alle forskjellige, så...

:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er klart jentene er finere med sminke enn uten. Men det hender jeg kjører en hvit løgn hvor jeg forteller at de aldri er penere enn når de våkner.

Utrolig at noen går på den. :)

Jeg innser nå at det her ikke er det mest gjennomtenkte jeg har skrevet på dol. Jeg trekker naturligvis tilbake det jeg skrev over. De fleste jenter er uten tvil penest om morgenen, uten sminke. Jeg mener alltid det jeg sier. Alltid.

Sånn er det med den saken!

Gjest petrusa
Skrevet

Jeg har lurt mange til å tro at jeg er pen, takked være sminke.

Men til hverdags bruker jeg som regel bare eyeliner og mascara. Men bare det er nok til at det ser utrolig mye bedre ut...

Er redd det ikke er helt bra for huden å bruke fondation daglig?

Er ei jente på aerobicen som faktisk bruker tykt lag brunkrem på trening. Det er jo ikke helt bra da-eller...

Skrevet

Jeg er ikke noe flink til å sminke meg, men må ha litt leppestift på hvis jeg skal lenger ut av døra enn i butikken.

Men i en del år brukte jeg ingenting, syntes jeg så så femøres ut med sminke. Så jeg var nok rundt 25 da jeg begynte. Og jeg har til dags dato aldri prøvd eyeliner og brunkrem, og har aldri rørt øyenbrynene. De er OK fra naturens side.

Og så synes jeg ikke det er pent på meg med mascara på de nederste vippene, så det bruker jeg aldri.

Men jeg har overhodet ikke lange øyenvipper. Hvorfor har så mange mannfolk lange, tette og fine øynevipper? Er det fordi de ikke har slitt dem ned med mascara?

Når jeg kommer inn døra hjemme, fra jobb eller noe, er det rett på badet og av med all sminke.

Jeg tror man blir avhengig av sminke, når man først har begynt. Også i den forstand at den stjeler farge. Lepper som alltid sminkes, blir litt mer fargeløse. Hud også.

Men til spørsmålet: Ja, det er pent med litt sminke. Det kan gjøre underverker. Men alt med måte.

Skrevet

Jeg fikk gratis sminking på Body Shop engang, og joda, jeg så definitivt bedre ut, men til daglig bruker jeg ingenting. Den dekkremen de brukte skal jo være av det "pustende" slaget, men for meg som aldri (!) har brukt slikt, føltes det skikkelig ekkelt å ha noe i trynet på den måten, hehe.

Til fest slenger jeg på meg litt øyeskygge og mascara, men that's it. Ikke KAN jeg sminke meg (seriøst, meg og sm inke går ikke overens), og ikke orker jeg bruke TID på å sminke meg (jeg liker å kunne gni meg i øya;), men joda, jeg SER bedre ut når jeg gjør det. Dvs.. når andre gjør det, folk med peiling, som dama på Body Shop, men det spørs om hun godtar at jeg kommer innom hver morra ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...