Gå til innhold

Fint med sminke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker jenter som er såkalt naturlige pene. Jeg liker ikke for mye sminke, skal det brukes sminke må det være diskre.

Liker at jentene sminker seg kun til festbruk, i det daglige ikke.

Men når det er sagt så er det jo de som trenger litt ekstra stasj for å bli penere også da.

Orker ikke tanken på å slikke av flere lag med sminke. I tillegg skal jeg våkne opp med dama om morgenen og da vil jeg like det jeg ser uten sminken.

• Svar 113
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

27

• ShitDiddelyDo

10

• Tootsieroll1365380854

8

• favn

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tja, de fleste som sminker seg diskret - ser vel bedre ut med sminke, kanskje?

Jeg selv bruker aldri sminke,- men har naturlig mørke vipper og øyebryn,- så jeg føler at det trenger jeg ikke.

Hvis jeg virkelig skal pynte meg, bruker jeg littegrann leppestift.

Skrevet

Problemet med å gå uten sminke, er at kvinner plutselig ser så mye tammere og daffere ut enn de pleier å gjøre når de har fiffet seg opp. Musa viser seg. Hadde du aldri brukt sminke, var det jo ingen som så noe som helst rart med det vanlige, nakne ansiktet.

Det er ikke noe mystisk i at sminke får øyne til å glitre, lepper til å trygle om å bli kysset og hud til å vise seg som yndig fersken.

Men alt med måte. Bedre å underdrive enn å overdrive.

Mine verstinger er brunkrem, rouge og harde leppestreker (hard eyeliner _kan_ være kult hvis resten står i stil). Det er stygt, det. Også parfyme da, ulp.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg syns de fleste ser bedre ut med sminke enn uten. Det kommer selvsagt an på hvordan folk sminker seg da.

Faren min er en sånn som er imot sminke. Men så var det en dag jeg kom uten sminke. Da lurte han på om jeg var syk, for jeg så liksom så sliten ut... Hmf!

Jeg har også fått høre sånt..Ukjekt!:-)

laguna1365380434
Skrevet

Hmm..mange meninger her ja. Selv bruker jeg bare mascara og av og til øyenskygge, men tror ikke jeg har skremt noen enda =)

Mascara er et must!:-)

Gjest petrusa
Skrevet

Jeg er ikke noe flink til å sminke meg, men må ha litt leppestift på hvis jeg skal lenger ut av døra enn i butikken.

Men i en del år brukte jeg ingenting, syntes jeg så så femøres ut med sminke. Så jeg var nok rundt 25 da jeg begynte. Og jeg har til dags dato aldri prøvd eyeliner og brunkrem, og har aldri rørt øyenbrynene. De er OK fra naturens side.

Og så synes jeg ikke det er pent på meg med mascara på de nederste vippene, så det bruker jeg aldri.

Men jeg har overhodet ikke lange øyenvipper. Hvorfor har så mange mannfolk lange, tette og fine øynevipper? Er det fordi de ikke har slitt dem ned med mascara?

Når jeg kommer inn døra hjemme, fra jobb eller noe, er det rett på badet og av med all sminke.

Jeg tror man blir avhengig av sminke, når man først har begynt. Også i den forstand at den stjeler farge. Lepper som alltid sminkes, blir litt mer fargeløse. Hud også.

Men til spørsmålet: Ja, det er pent med litt sminke. Det kan gjøre underverker. Men alt med måte.

Menn har kraftigere øyenvipper også, det er derfor de ser bedre ut uten sminke, de er rett og slett naturlig penere:o)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg bruker så og si aldri sminke. Jeg reagerer med allergi på det meste, og klør i øynene. Men heldigvis ser jeg ikke slik ut at jeg "må" ha det da. Jeg er mørk i hår, bryn og vipper, har nokså lange naturlige vipper.

Jeg liker å være meg selv og se naturlig ut, og ville aldri trivdes med en fyr som ikke likte meg nettopp slik.

Det betyr ikke at jeg ikke kan fiffe meg opp en gang i blant ved festlige anledninger.

Men jeg kjenner mange kvinner som ikke bruker sminke i hverdagen, og det syns jeg er bra. Det er da virkelig smak og behag.

Jeg tror kanskje det hjelper å være mørk?

Selv er jeg blond,og synes jeg blir rimelig blass uten litt oppfiks!

Jeg finnes ikke fornærmet over at kjæresten min synes jeg er penere med sminke, men nå er det jo ikke slik at han ikke tåler å se meg uten da;)

laguna1365380434
Skrevet

Liker det naturlige best og da synes jeg heller ikke noe om sminke -bortsett fra til fest...men da også: helt minimalt!

Tja, jeg synes ganske mye er fint også jeg. Ofte finere..Synes naturlig ofte ser døvt ut..

:-)

Skrevet

Menn har kraftigere øyenvipper også, det er derfor de ser bedre ut uten sminke, de er rett og slett naturlig penere:o)

Er det sant? Det med øyevippene? Det forklarer noen vage observasjoner man har gjort.

laguna1365380434
Skrevet

Er man naturlig pen, er det defintivt penest uten sminke!! Ser man sliten ut, hjelper det ofte å fiffe seg litt opp.

Jeg synes naturlig pene mennesker blir enda penere med sminke, jeg da..:-)

Skrevet

Ja, men hva skal de med de fine øyenvippene? De er jo ikke det minste opptatt av dem selv, i alle fall ikke de mennene jeg har kjent.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg synes sminke er finest når det ser naturlig ut;)

Dessuten synes jeg öynene kommer mye tydligere frem når man bruker eyeliner og mascara.

Og det er vel egentlig det sminke skal gjöre: fremheve det fine og dekke over det ikke fullt så fine:) Selv går jeg aldri ut uten sminke, men bruker ikke så veldig mye heller da.

Eyeliner og mascara synes jeg er et must..Alle får da penere øyne av det?:-)

Skrevet

"Jeg har venninne som ser bedårende ut, selv kl 7 om morgenen, etter svinefesting kvelden i forveien.."

Hva er hemmeligheten?

Jeg ser alt annet enn bedårende ut dagen etter en utekveld...da er det eneste som er å se et ansikt så grått og blek at en kunne skremme bort de fleste :(

Dagen derpå må en ihvertfall ha sminke på for å se normal ut.

Hm, i bakrus er man gjerne litt oppsvulmet og for tynne / slanke mennesker vil dermed 'spor' i ansiktet jevnes ut - og vips, yngre og glattere utseende.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg er definitivt penere med sminke enn uten.

Det var en på TV som kommenterte at om det ikke hadde vært for sminken så hadde hun ennå vært jomfru.

*lol* Morsomt sagt!:-)

Skrevet

Ja, men hva skal de med de fine øyenvippene? De er jo ikke det minste opptatt av dem selv, i alle fall ikke de mennene jeg har kjent.

Nei huff, en mann som er opptatt av øyevippene sine... :-/

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har lurt mange til å tro at jeg er pen, takked være sminke.

Men til hverdags bruker jeg som regel bare eyeliner og mascara. Men bare det er nok til at det ser utrolig mye bedre ut...

Er redd det ikke er helt bra for huden å bruke fondation daglig?

Er ei jente på aerobicen som faktisk bruker tykt lag brunkrem på trening. Det er jo ikke helt bra da-eller...

Det er sikkert ikke bra for en! Nå er vel også foundation og brunkrem blandt de sminkesakene som mest har vært med på å gi sminken et dårlig rykte..;)

Der er det mye dårlig smak og håndlag!

laguna1365380434
Skrevet

Jeg er ikke noe flink til å sminke meg, men må ha litt leppestift på hvis jeg skal lenger ut av døra enn i butikken.

Men i en del år brukte jeg ingenting, syntes jeg så så femøres ut med sminke. Så jeg var nok rundt 25 da jeg begynte. Og jeg har til dags dato aldri prøvd eyeliner og brunkrem, og har aldri rørt øyenbrynene. De er OK fra naturens side.

Og så synes jeg ikke det er pent på meg med mascara på de nederste vippene, så det bruker jeg aldri.

Men jeg har overhodet ikke lange øyenvipper. Hvorfor har så mange mannfolk lange, tette og fine øynevipper? Er det fordi de ikke har slitt dem ned med mascara?

Når jeg kommer inn døra hjemme, fra jobb eller noe, er det rett på badet og av med all sminke.

Jeg tror man blir avhengig av sminke, når man først har begynt. Også i den forstand at den stjeler farge. Lepper som alltid sminkes, blir litt mer fargeløse. Hud også.

Men til spørsmålet: Ja, det er pent med litt sminke. Det kan gjøre underverker. Men alt med måte.

Enig i at mascara på de nederste vippene er ille..Det er jo bare stygt..

Interesant observasjon av mannfolk med vipp! Aldri tenkt over..Men nå var jeg borte og smugkikket på typen(han sover)Jeg har hvertfall mer vipper enn ham!;)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg fikk gratis sminking på Body Shop engang, og joda, jeg så definitivt bedre ut, men til daglig bruker jeg ingenting. Den dekkremen de brukte skal jo være av det "pustende" slaget, men for meg som aldri (!) har brukt slikt, føltes det skikkelig ekkelt å ha noe i trynet på den måten, hehe.

Til fest slenger jeg på meg litt øyeskygge og mascara, men that's it. Ikke KAN jeg sminke meg (seriøst, meg og sm inke går ikke overens), og ikke orker jeg bruke TID på å sminke meg (jeg liker å kunne gni meg i øya;), men joda, jeg SER bedre ut når jeg gjør det. Dvs.. når andre gjør det, folk med peiling, som dama på Body Shop, men det spørs om hun godtar at jeg kommer innom hver morra ;)

Du kan jo spørre!;)

laguna1365380434
Skrevet

Jeg liker jenter som er såkalt naturlige pene. Jeg liker ikke for mye sminke, skal det brukes sminke må det være diskre.

Liker at jentene sminker seg kun til festbruk, i det daglige ikke.

Men når det er sagt så er det jo de som trenger litt ekstra stasj for å bli penere også da.

Orker ikke tanken på å slikke av flere lag med sminke. I tillegg skal jeg våkne opp med dama om morgenen og da vil jeg like det jeg ser uten sminken.

"slikke av flere lag sminke"..*lol*

Jo det er sikkert en uting..Enig i at sminke kan fungere som falsk reklame..Men nettopp derfor, folk blir jo penere da?

Skrevet

Enig i at mascara på de nederste vippene er ille..Det er jo bare stygt..

Interesant observasjon av mannfolk med vipp! Aldri tenkt over..Men nå var jeg borte og smugkikket på typen(han sover)Jeg har hvertfall mer vipper enn ham!;)

Her i gården er det omvendt! Jeg må bruke sånn mascara med hvit grunnsparkling først, og mørkt oppå for i det hele tatt å ha øyenvipper.

Men jeg har mere hår på hodet enn han, da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...