Gå til innhold

Fint med sminke?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Problemet med å gå uten sminke, er at kvinner plutselig ser så mye tammere og daffere ut enn de pleier å gjøre når de har fiffet seg opp. Musa viser seg. Hadde du aldri brukt sminke, var det jo ingen som så noe som helst rart med det vanlige, nakne ansiktet.

Det er ikke noe mystisk i at sminke får øyne til å glitre, lepper til å trygle om å bli kysset og hud til å vise seg som yndig fersken.

Men alt med måte. Bedre å underdrive enn å overdrive.

Mine verstinger er brunkrem, rouge og harde leppestreker (hard eyeliner _kan_ være kult hvis resten står i stil). Det er stygt, det. Også parfyme da, ulp.

Ja, det sikkert vanesak også..

Det må være mye kulere å få høre at en virkelig er smellvakker en dag om en har sminket seg og ikke pleier å gjøre det,enn å høre at man ser fyllesjuk når sminken ikke er der og en pleier å ha fjeset fullt;)

Jeg synes hard eyeliner er tøfft. Det må jeg ha. Det kler meg.

Ellers er parfyme litt urk på blanke hverdagen.Men til kvelds og på fest bruker jeg gjerne en skvett.

:-)

• Svar 113
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

27

• ShitDiddelyDo

10

• Tootsieroll1365380854

8

• favn

6

Mest aktive i denne tråden

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Jeg innser nå at det her ikke er det mest gjennomtenkte jeg har skrevet på dol. Jeg trekker naturligvis tilbake det jeg skrev over. De fleste jenter er uten tvil penest om morgenen, uten sminke. Jeg mener alltid det jeg sier. Alltid.

Sånn er det med den saken!

Det var det jeg visste! At du er en gullgutt!!

laguna1365380434
Skrevet

Her i gården er det omvendt! Jeg må bruke sånn mascara med hvit grunnsparkling først, og mørkt oppå for i det hele tatt å ha øyenvipper.

Men jeg har mere hår på hodet enn han, da.

*lol* Godt å høre..

Her i gården er DET omvendt;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det var det jeg visste! At du er en gullgutt!!

Ja. Jeg følte jeg måtte rette opp gårsdagens fadese. For jeg mente naturligvis ikke noe av det jeg skrev i går. Så grei er jeg. Har jeg sagt noe om hvor nydelige jentene er om morgenen, mener jeg det. Selvsagt.

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Ja. Jeg følte jeg måtte rette opp gårsdagens fadese. For jeg mente naturligvis ikke noe av det jeg skrev i går. Så grei er jeg. Har jeg sagt noe om hvor nydelige jentene er om morgenen, mener jeg det. Selvsagt.

Nå kan jeg igjen tro på det gode i mennesket!

Gjest Pen uten sminke, med sminke på
Skrevet

En gutt jeg holdt på med en god stund, så ikke forskjell på om jenter haded sminke på eller ikke. Jeg hadde sminket meg pent, og han ka meg kompliment for at jeg var så fin uten sminke. Ler. Gutter er enkle mennesker, og legger ikek merke til så mye egentlig.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nå kan jeg igjen tro på det gode i mennesket!

Eventuelt betydningen av et gammelt spøkelse som leser det jeg skriver og sender sms. :)

Gjest leser på nettet
Skrevet

Hun synes jeg er fin med tynne øyenbryn. Bruker å farge de også jeg. Kult med tynne lange svarte øyenbryn :)

Hei, lurte på noe... Du skrev på siden din at du tok østrogen-og jeg lurte på hvorfor??

mil1365380270
Skrevet

De fleste mennesker er penest uten sminke.

Naturlig hud er pent, det gir ansiktet liv. Man trenger ikke mascara heller, lyse, skjøre vipper er vakkert. Kommer an på hva man ser på som skjønnhet, og vil man se ut som et glanset bilde, er det så klart et must med foundation og hele pakka.

Bruker sminke til fest, men det er for å se annerledes ut enn jeg gjør til daglig. Matcher sminken med klær og neglelakk fordi det er gøy, ikke fordi jeg er redd for hvordan jeg ser ut uten.

Må legge til at jeg har mørke vipper og bryn fra naturens side, mulig jeg ikke hadde klart å se skjønnheten i mine egne blasse vipper, selv om jeg ser den i andres ;-)

Skrevet

"slikke av flere lag sminke"..*lol*

Jo det er sikkert en uting..Enig i at sminke kan fungere som falsk reklame..Men nettopp derfor, folk blir jo penere da?

:-)

Nja, joda kanskje de blir litt penere, men som sagt, jeg liker de som er naturlig pene og ikke trenger det.

Mary Poppins
Skrevet

Den var da ikke slem.

Jeg synes ikke du var slem, det er jo sant. Alle er penere når de har stelt seg litt enn det de er om morgenen, inkl menn. Men man renger jo ikke si det til partneren.

Gjest petrusa
Skrevet

Nei huff, en mann som er opptatt av øyevippene sine... :-/

Det er ikke det at verken de eller jeg for den saks skyld er opptatt av selve øyenvippene. Men det at de har dem, gjør at hele dem ser penere ut. Jeg bruker ikke eyeliner og mascara for å få penere øyne, egentlig, men fordi hele trynet blir bedre... :-)

Gjest petrusa
Skrevet

Det er ikke det at verken de eller jeg for den saks skyld er opptatt av selve øyenvippene. Men det at de har dem, gjør at hele dem ser penere ut. Jeg bruker ikke eyeliner og mascara for å få penere øyne, egentlig, men fordi hele trynet blir bedre... :-)

Noen jenter kler å ha markert eyeliner, som meg selv. Men har venninner som ser flott ut uten, de trenger bare mascaraen. Jeg er egentlig mellom/mørkblond, men farger håret ganske mørkt. Er kanskje derfor jeg må ha markert svart eyeliner og mascara både oppe og nede. For å bli mørk over det hele.

Mary Poppins
Skrevet

De fleste mennesker er penest uten sminke.

Naturlig hud er pent, det gir ansiktet liv. Man trenger ikke mascara heller, lyse, skjøre vipper er vakkert. Kommer an på hva man ser på som skjønnhet, og vil man se ut som et glanset bilde, er det så klart et must med foundation og hele pakka.

Bruker sminke til fest, men det er for å se annerledes ut enn jeg gjør til daglig. Matcher sminken med klær og neglelakk fordi det er gøy, ikke fordi jeg er redd for hvordan jeg ser ut uten.

Må legge til at jeg har mørke vipper og bryn fra naturens side, mulig jeg ikke hadde klart å se skjønnheten i mine egne blasse vipper, selv om jeg ser den i andres ;-)

Jeg synes alle blir penere med ihvertfal litt mascara. Noen blir penere med mere sminke, og noen klarer ikke sminke seg og da holder det med mascara.

Jeg er ikke så opptatt av at sminken skal se så himla naturlig ut, f.eks har man på seg øyeskygge og eyeliner ser jo alle at det ikke er naturlig, men fint er det likevel (mener jeg).

Selv bruker jeg en god del sminke, spesielt om vinetern og jeg ikke er fult så brun, da bruker jeg full pakk. Men om sommeren pleier det å holde med mascara, da vil jeg heller framheve bruntonen min :)

Det jeg ikke er så glad i er foundation som synes, altså et tykt lag, det ser ikke bra ut på noen. Jeg bruker løspudder foundation (ikke om sommeren) og den ser helt naturlig ut. Det viktigste er at man bruker en foundation som er tilnærmet hudfargen, ikke en som er en nyanse mørkere, og ønsker man å se litt brunere ut bør man bruke solpudder.

mil1365380270
Skrevet

Jeg synes alle blir penere med ihvertfal litt mascara. Noen blir penere med mere sminke, og noen klarer ikke sminke seg og da holder det med mascara.

Jeg er ikke så opptatt av at sminken skal se så himla naturlig ut, f.eks har man på seg øyeskygge og eyeliner ser jo alle at det ikke er naturlig, men fint er det likevel (mener jeg).

Selv bruker jeg en god del sminke, spesielt om vinetern og jeg ikke er fult så brun, da bruker jeg full pakk. Men om sommeren pleier det å holde med mascara, da vil jeg heller framheve bruntonen min :)

Det jeg ikke er så glad i er foundation som synes, altså et tykt lag, det ser ikke bra ut på noen. Jeg bruker løspudder foundation (ikke om sommeren) og den ser helt naturlig ut. Det viktigste er at man bruker en foundation som er tilnærmet hudfargen, ikke en som er en nyanse mørkere, og ønsker man å se litt brunere ut bør man bruke solpudder.

Fatter ikke at dere gidder, alle skjønner jo hvordan dere ser ut uten sminke uansett?! For alle del, man blir som regel ikke styggere av sminke, det er bare det at jeg ikke skjønner at man gidder å bruke energien sin på det.

Forstår når noen vil skjule skavanker, men det blir lett en ond sirkel, for den som leter finner.... ;-)

Er så vanlig at jenter kliner seg inn med sminke, at jeg legger mye mer merke til det når noen går uten. De virker penere, fordi de er ekte. Med det er tydeligvis ikke så mange som er enig med meg ;-)

Skrevet

Nja, joda kanskje de blir litt penere, men som sagt, jeg liker de som er naturlig pene og ikke trenger det.

Ja, hvem liker ikke de som er pene av seg selv?

;-)

Gjest Nydelig jente sier kællen ;)
Skrevet

Fatter ikke at dere gidder, alle skjønner jo hvordan dere ser ut uten sminke uansett?! For alle del, man blir som regel ikke styggere av sminke, det er bare det at jeg ikke skjønner at man gidder å bruke energien sin på det.

Forstår når noen vil skjule skavanker, men det blir lett en ond sirkel, for den som leter finner.... ;-)

Er så vanlig at jenter kliner seg inn med sminke, at jeg legger mye mer merke til det når noen går uten. De virker penere, fordi de er ekte. Med det er tydeligvis ikke så mange som er enig med meg ;-)

Jeg er JA for ikke sminke ;)

Hver sin lyst selvsakt, men selv bruker jeg så godt som aldri sminke. Ikke av noe slag.

En gang i jubelåret går vi ut i selskap eller noe og da er det en ørliten kladd med mascara eller noe.

Men jeg farger bryn og vipper da, en sjelden gang i blandt så det gjør jo at man får litt mer farge det da.

:)

Skrevet

*lol* Godt å høre..

Her i gården er DET omvendt;)

Men Maria Bonnevie kan se vakker ut uten sminke og iført en gammel islender.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Mascara er et must!:-)

JA! Helt enig!

Ser jeg glemte å skrive min mening i innlegget. Jeg mener iallefall at jenter blir nok finere med sminke, men alt med måte! =)

Mary Poppins
Skrevet

gidder???

Det tar meg heelt seriøst 3 minutter å sminke meg om morgenen i og med det er blitt en rutine, dessuten har jeg ingen skavanker så det er bare å forsøke å lete ;)

Men uansett synes jeg at de som har litt skavanker ser bedre ut når de har dekket det til jeg da.

Men her vi nok uneige mil, det er lov til å være enig om å være uenig :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...