Gå til innhold

Forskuddsbidrag og utenlandsk forelder

Anbefalte innlegg

Gjest takker for hjelp!
Skrevet

Dersom man mottar forskuddsbidrag når barnefaren er utlending og bor i utlandet, samles det opp en gjeld som faren vil være skyldig?

Eller gjelder ikke norsk trygdelov for ham? (Er han ikke pålagt å betale farsbidrag?)

Noen som vet?

Skrevet

Pappaen til min yngste er fra Australia og norske trygdemyndigheter ordnet alt det der for meg.

Ta kontakt med dem og gi de opplysningene de trenger, da også at han har påtatt seg farskapet.

Det kan ta litt tid for alt går pr. vanlig post og må innom myndighetene i hans hjemland.

Ta gjerne kontakt med meg igjen om du vil vite mer..

Et tips kan også være ambassaden til landet han bor i..

Gjest Morsk
Skrevet

Det avhenger nok helt av hvilket land det er snakk om.

Gjest takker for hjelp!
Skrevet

Det avhenger nok helt av hvilket land det er snakk om.

Hvordan da?

Det er forresten snakk om to forskjellige land, - et ikke-europeisk, og et europeisk.

Forvirringen er total :)

Skrevet

Hvordan da?

Det er forresten snakk om to forskjellige land, - et ikke-europeisk, og et europeisk.

Ikke alle land har avtaler om bidrag, men om du kontakter trygdeetaten så vet de hva du bør gjøre..

Gjest Morsk
Skrevet

Hvordan da?

Det handler som det alt er skrevet om hvilke avtaler som gjelder mellom Norge og det aktuelle landet, i tillegg til hvilket inntektsnivå som er der, og om det således er formålstjentlig for norske myndigheter å forsøke inndrive pengene.

Et land, en praksis. Et annet en annen.

Gjest Takker for hjelp!
Skrevet

Ikke alle land har avtaler om bidrag, men om du kontakter trygdeetaten så vet de hva du bør gjøre..

Takk for svar :)

Hadde håpet å få noen gode svar her, så hadde jeg sluppet å spørre "papirmøllefolket" :D

Skrevet

Takk for svar :)

Hadde håpet å få noen gode svar her, så hadde jeg sluppet å spørre "papirmøllefolket" :D

Som sagt så er det forskjellig fra land til land, og for at du skal få det best mulig ordnet for deg og barnet så bør du la norske myndigheter ordne det..

Enig med deg at det er ei papirmølle + litt sirup, men du vil garantert få den beste hjelpen derfra..

Lykke til:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...