Prozak Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Ingen liker meg. Blir bare sittende alene. Du blir sittende alene av denne grunnen: Du utstråler negative tanker om deg selv, og en uvilje til å være åpen overfor andre. Dette merkes ubevisst av alle rundt deg, og det er naturligvis ingen som kommer bort og tar kontakt med deg. Dessuten - kan du forlange at andre skal ta et initiativ til å ta kontakt med deg, når du ikke er villig til å gjøre det samme selv? Slik som du tenker, så utstråler du dårlige vibber, og den eneste løsningen er å snu slike tankemønstre. Det er mulig det jeg sier høres skarpt ut, men det er ikke ment som noe annet enn ren og skjær fornuft (selv om det ikke virker slik når man ikke vil ta imot det). For å ta et eksempel når det gjelder akkurat dette: Jeg liker å gå på byen alene. Jeg går selfølgelig gjerne sammen med andre, men det er noe spesiellt å gjøre det alene. Jeg vil påstå at jeg har god erfaring med det. Det jeg har merket er, at hvis jeg er i dårlig humør eller er "deppa" en kveld, så blir jeg som regel sittende og drikke alene. Dette er fordi jeg ikke utstråler noen som helst imøtekommenhet, og fordi jeg ikke er interessert i å gjøre det. Men jeg kjenner meg selv såpass at jeg vet dette, og kan derfor vite på meg selv hvordan det vil bli. Det krever litt trening, men det verste du kan gjøre er å låse deg fast i et negativt tankemønster. Den beste måten å utstråle positive vibber på er å tenke minst mulig negativt, og å være avslappet. Det siste er enormt viktig - hvis man sitter og venter på at noe skal skje, eller konsentrere seg om det, så skjer det ikke. "..............................." 0 Siter
Eyes never lie Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Snoopy83, du er en verdifull menneske i lik linje med alle andre mennnesker! 0 Siter
Prozak Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Hjelper ikke med terapi. Trening er eneste som hjelper. Selvmotsigelse, din gjøk :-) Trening ER terapi. Spør en hvilken som helst lege, og h*n vil si at trening ofte er den beste psykologiske terapien. Samtaleterapi (psykolog e.l) er bare én av flere mulige former for terapi. Mange terapiformer kan du gjøre alene også, selv om mange krever hjelp. "................................" 0 Siter
Prozak Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Hvorfor ikke? Har du i det hele tatt prøvd? Og som jeg spurte deg om: Har du noen interesser? Det finnes andre ting enn å gå på byen på en pub.(som mange foreslår her). Der kan du selvsagt finne noen å prate rør med for DEN kvelden, men dagen etter er kanskje ikke stort bedre. Kontaktannonser kan du jo skrive, eller lete selv og svare noen du syntes passer deg. Det finnes noen for alle. Du kan også søke etter venner, det er nok mange som sitter som deg og bare sutrer. Gir deg herved et spark bak - du har jo ingenting å tape hvis du allikevel er så ensom som du sier. Skal man søke aktivt etter noen, f.eks en partner, så er det viktig at man er noenlunne i balanse. Og det krever trening når man er så nedgravd. "..................................." 0 Siter
Gjest Snoopy83 Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Selvmotsigelse, din gjøk :-) Trening ER terapi. Spør en hvilken som helst lege, og h*n vil si at trening ofte er den beste psykologiske terapien. Samtaleterapi (psykolog e.l) er bare én av flere mulige former for terapi. Mange terapiformer kan du gjøre alene også, selv om mange krever hjelp. "................................" Gjøk? Hmmm... raring =) Gjøk betyr jo nemlig SØTNOS det. Slik er det etter min definisjon, og da var det den definisjonen du brukte og. Godt det er noen som liker meg da =) 0 Siter
Gjest koma Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Er jævla ensom jeg også, så du er iallfall ikke ensom om å være ensom:p 0 Siter
Prozak Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Gjøk? Hmmm... raring =) Gjøk betyr jo nemlig SØTNOS det. Slik er det etter min definisjon, og da var det den definisjonen du brukte og. Godt det er noen som liker meg da =) Nåja...nå skal du ikke legge for mye i det...:-) ".................................." 0 Siter
Gjest Snoopy83 Skrevet 2. mai 2005 Skrevet 2. mai 2005 Skal man søke aktivt etter noen, f.eks en partner, så er det viktig at man er noenlunne i balanse. Og det krever trening når man er så nedgravd. "..................................." Klarer fint å late som jeg ikke har problemer jeg =) Men å bli kjent med nye mestrer jeg ikke, nei. 0 Siter
Prozak Skrevet 3. mai 2005 Skrevet 3. mai 2005 Klarer fint å late som jeg ikke har problemer jeg =) Men å bli kjent med nye mestrer jeg ikke, nei. Du mestrer det du vil, så enkelt er det. Det nytter ikke å vri på det. Og en ting må du være klar over: Å sitte å fokusere på at man har det ille gjør det IKKE bedre - ikke sjangs. ".................................." 0 Siter
Gjest Snoopy83 Skrevet 3. mai 2005 Skrevet 3. mai 2005 Nåja...nå skal du ikke legge for mye i det...:-) ".................................." Neivel =) Neida, bare tuller jeg... sorry, liker bare ikke at folk kaller meg en gjøk. Poenget ditt var viktig, det. Tror egentlig ikke jeg trenger noen hjelp for å mestre normal omgang med folk. Alt jeg trenger er vilje til å gjøre noe med situasjonen min. Og det er ikke det terapeuter gidder ofre tiden sin på. Skal man få komme dit må man være motivert... 0 Siter
Gjest Snoopy83 Skrevet 3. mai 2005 Skrevet 3. mai 2005 Du mestrer det du vil, så enkelt er det. Det nytter ikke å vri på det. Og en ting må du være klar over: Å sitte å fokusere på at man har det ille gjør det IKKE bedre - ikke sjangs. ".................................." Nei, sant det. 0 Siter
Prozak Skrevet 3. mai 2005 Skrevet 3. mai 2005 Neivel =) Neida, bare tuller jeg... sorry, liker bare ikke at folk kaller meg en gjøk. Poenget ditt var viktig, det. Tror egentlig ikke jeg trenger noen hjelp for å mestre normal omgang med folk. Alt jeg trenger er vilje til å gjøre noe med situasjonen min. Og det er ikke det terapeuter gidder ofre tiden sin på. Skal man få komme dit må man være motivert... "Alt jeg trenger er vilje til å gjøre noe med situasjonen min." Det er _alltid_ første bud. Uten den viljen finnes ingen vei. "Og det er ikke det terapeuter gidder ofre tiden sin på. Skal man få komme dit må man være motivert..." Man må selfølgelig ha et ønske om å gjøre noe med situasjonen. Med et manglende ønske burde jo også være noe å ta tak i. ".................................." 0 Siter
Gjest Snoopy83 Skrevet 3. mai 2005 Skrevet 3. mai 2005 "Alt jeg trenger er vilje til å gjøre noe med situasjonen min." Det er _alltid_ første bud. Uten den viljen finnes ingen vei. "Og det er ikke det terapeuter gidder ofre tiden sin på. Skal man få komme dit må man være motivert..." Man må selfølgelig ha et ønske om å gjøre noe med situasjonen. Med et manglende ønske burde jo også være noe å ta tak i. ".................................." Ikke etter hva jeg forstår... men så er det sikkert store variasjoner mellom ulike terapeuter... 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 3. mai 2005 Skrevet 3. mai 2005 Nei selvfølgelig skal du ikke ha det vondt resten av livet. Du har mange år foran deg til å leve godt. Gå ut blant mennesker. Gå ute om sommeren, meld deg inn i foreninger, dra på reiser, sykle i marka, ta en kopp kaffe ute i sola blant de andre osv. osv. Det er veien å gå, jeg har gjort det selv og sluttet å være ensom:) 0 Siter
Gjest mij Skrevet 3. mai 2005 Skrevet 3. mai 2005 hei på deg! :-) Jeg har ikke lest svarene du har fått, men ville bare spørre om du føler deg ensom fordi du kjenner få mennesker der du bor, eller om du har mange venner men likevel føler deg ensom? Du har gitt inntrykk av å være en særdeles oppegående person, så jeg regner med at det ikke er noe nytt for deg at det er forskjell på de to situasjonene. :-) 0 Siter
Gjest tsunamigirl Skrevet 3. mai 2005 Skrevet 3. mai 2005 Neivel =) Neida, bare tuller jeg... sorry, liker bare ikke at folk kaller meg en gjøk. Poenget ditt var viktig, det. Tror egentlig ikke jeg trenger noen hjelp for å mestre normal omgang med folk. Alt jeg trenger er vilje til å gjøre noe med situasjonen min. Og det er ikke det terapeuter gidder ofre tiden sin på. Skal man få komme dit må man være motivert... Spør din terapeut om du kan få hjelp til å melde deg på et kurs i sosial ferdighetstrening. Der lærer du bl.a hvordan du skal omgås mennesker. 0 Siter
Tootsieroll1365380854 Skrevet 3. mai 2005 Skrevet 3. mai 2005 Du blir sittende alene av denne grunnen: Du utstråler negative tanker om deg selv, og en uvilje til å være åpen overfor andre. Dette merkes ubevisst av alle rundt deg, og det er naturligvis ingen som kommer bort og tar kontakt med deg. Dessuten - kan du forlange at andre skal ta et initiativ til å ta kontakt med deg, når du ikke er villig til å gjøre det samme selv? Slik som du tenker, så utstråler du dårlige vibber, og den eneste løsningen er å snu slike tankemønstre. Det er mulig det jeg sier høres skarpt ut, men det er ikke ment som noe annet enn ren og skjær fornuft (selv om det ikke virker slik når man ikke vil ta imot det). For å ta et eksempel når det gjelder akkurat dette: Jeg liker å gå på byen alene. Jeg går selfølgelig gjerne sammen med andre, men det er noe spesiellt å gjøre det alene. Jeg vil påstå at jeg har god erfaring med det. Det jeg har merket er, at hvis jeg er i dårlig humør eller er "deppa" en kveld, så blir jeg som regel sittende og drikke alene. Dette er fordi jeg ikke utstråler noen som helst imøtekommenhet, og fordi jeg ikke er interessert i å gjøre det. Men jeg kjenner meg selv såpass at jeg vet dette, og kan derfor vite på meg selv hvordan det vil bli. Det krever litt trening, men det verste du kan gjøre er å låse deg fast i et negativt tankemønster. Den beste måten å utstråle positive vibber på er å tenke minst mulig negativt, og å være avslappet. Det siste er enormt viktig - hvis man sitter og venter på at noe skal skje, eller konsentrere seg om det, så skjer det ikke. "..............................." Er så enig, atte! 0 Siter
Babette Skrevet 3. mai 2005 Skrevet 3. mai 2005 Ingen liker meg. Blir bare sittende alene. Har du ikke noe som engasjerer deg og som du kan bruke tid på, slik at du kan glemme deg selv litt? 0 Siter
Gjest Blink er bra Skrevet 3. mai 2005 Skrevet 3. mai 2005 Blink. http://blink.dagbladet.no/ Der kan du bli kjent med folk uten å se dem i øynene. Går fint an å få venner der. Blitt veldig populært. Kan avtale å treffes etter hvert som man har snakket litt. Skader ikke å prøve. Lag deg en profil og snok på andres profiler. Legg igjen hilsen til folk, uten å være desperat. Vær hyggelig, og du skal se at folk er hyggelig tilbake. 0 Siter
Ade|ina Skrevet 3. mai 2005 Skrevet 3. mai 2005 Skal man søke aktivt etter noen, f.eks en partner, så er det viktig at man er noenlunne i balanse. Og det krever trening når man er så nedgravd. "..................................." Det er jo akkurat det jeg forsøker å si Snoopy83. Det nytter ikke å grave seg ned i selvmedlidenhet, men våge å tørre. Han kommer jo ingen vei uten selv å ta det første skrittet. De fleste mennesker der ute er da ikke fulle av faen og de aller aller fleste er imøtekommende, så sant man ikke viser "hold avstand" med hele kroppen, og setter seg i et hjørne for seg selv. Det er da ikke farlig å prate til folk - jeg mener han dauer ikke om han får en kald skulder heller, men prøver igjen til det lykkes. En ting er nå iallefall sikkert, og det er at ved å bure seg inne så kommer han ingen vei. Det høres enkelt ut, jeg vet det, og når man først som Snoopy83 her, har kommet inn i denne sirkelen, så kan det være svært vanskelig å bryte ut og derved ta den letteste utveien. Bure seg inne, og sutre. Det er bare det, at det fører ingen steder hen. Jeg tror han er så opptatt av hva folk mener og syntes om HAN at han ikke klarer å tenke på noe annet. Det er faktisk ikke slik det fungerer, at HAN er verdens midtpunkt - ja for andre enn seg selv. De som blir sittende inne å gruble for mye over sin egen elendighet, blir svært så selvopptatte og fokusen dreier seg stort sett om DEM selv. Det er et ordtak som sier at "du må først like deg selv, før andre gjør det". Han må rett og slett være seg selv, for noen andre kan han jo strengt tatt ikke bli og lære seg å gi blaffen i hva andre måtte mene og syntes om han. Jeg mener ikke ved det at han skal være ufyselig og likegyldig ovenfor andre mennesker - det skjønner du vel, men jeg må vel skrive det, for du har en tendens til å ville rette på det jeg skriver, eller misforstå hva jeg mener. Kanskje er han av typen som liker å klage og sutre, og bruker all sin energi på det istedenfor å gjøre noe med situasjone. Det finnes dem også. For det virker jo som om det nærmest er håpløst å komme med råd her. Han får mange råd, og kan være enig, også er det "ja men..." Han må jo ville prøve og tørre og satse. Hva har han å tape - Ingenting, men alt å vinne. Ops, må stikke i full fart. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.