Prozak Skrevet 3. mai 2005 Skrevet 3. mai 2005 Det er jo akkurat det jeg forsøker å si Snoopy83. Det nytter ikke å grave seg ned i selvmedlidenhet, men våge å tørre. Han kommer jo ingen vei uten selv å ta det første skrittet. De fleste mennesker der ute er da ikke fulle av faen og de aller aller fleste er imøtekommende, så sant man ikke viser "hold avstand" med hele kroppen, og setter seg i et hjørne for seg selv. Det er da ikke farlig å prate til folk - jeg mener han dauer ikke om han får en kald skulder heller, men prøver igjen til det lykkes. En ting er nå iallefall sikkert, og det er at ved å bure seg inne så kommer han ingen vei. Det høres enkelt ut, jeg vet det, og når man først som Snoopy83 her, har kommet inn i denne sirkelen, så kan det være svært vanskelig å bryte ut og derved ta den letteste utveien. Bure seg inne, og sutre. Det er bare det, at det fører ingen steder hen. Jeg tror han er så opptatt av hva folk mener og syntes om HAN at han ikke klarer å tenke på noe annet. Det er faktisk ikke slik det fungerer, at HAN er verdens midtpunkt - ja for andre enn seg selv. De som blir sittende inne å gruble for mye over sin egen elendighet, blir svært så selvopptatte og fokusen dreier seg stort sett om DEM selv. Det er et ordtak som sier at "du må først like deg selv, før andre gjør det". Han må rett og slett være seg selv, for noen andre kan han jo strengt tatt ikke bli og lære seg å gi blaffen i hva andre måtte mene og syntes om han. Jeg mener ikke ved det at han skal være ufyselig og likegyldig ovenfor andre mennesker - det skjønner du vel, men jeg må vel skrive det, for du har en tendens til å ville rette på det jeg skriver, eller misforstå hva jeg mener. Kanskje er han av typen som liker å klage og sutre, og bruker all sin energi på det istedenfor å gjøre noe med situasjone. Det finnes dem også. For det virker jo som om det nærmest er håpløst å komme med råd her. Han får mange råd, og kan være enig, også er det "ja men..." Han må jo ville prøve og tørre og satse. Hva har han å tape - Ingenting, men alt å vinne. Ops, må stikke i full fart. " for du har en tendens til å ville rette på det jeg skriver, eller misforstå hva jeg mener." Hva i all verden - jeg har da ikke påstått at du har sagt noe av det du legger ut om der? Jaja - nå var det ikke _det_ diskusjonen var om. ".................................." 0 Siter
flisa Skrevet 3. mai 2005 Skrevet 3. mai 2005 Blink. http://blink.dagbladet.no/ Der kan du bli kjent med folk uten å se dem i øynene. Går fint an å få venner der. Blitt veldig populært. Kan avtale å treffes etter hvert som man har snakket litt. Skader ikke å prøve. Lag deg en profil og snok på andres profiler. Legg igjen hilsen til folk, uten å være desperat. Vær hyggelig, og du skal se at folk er hyggelig tilbake. Men man må STRAKS skrive - helst innen ett minutt at man er VELDIG GIFT om man ikke ønsker B-poster med ønske om "å leke litt" men vil man "leke litt" så kan man få hva man vil - hehe 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 3. mai 2005 Skrevet 3. mai 2005 Et tips: Ikke sitt inne og stur. Komme deg ut i sol og frisk luft (hvis du er så heldig å ha sol. Gå ut uansett). Det pleier å hjelpe på humøret. 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 3. mai 2005 Skrevet 3. mai 2005 hei på deg! :-) Jeg har ikke lest svarene du har fått, men ville bare spørre om du føler deg ensom fordi du kjenner få mennesker der du bor, eller om du har mange venner men likevel føler deg ensom? Du har gitt inntrykk av å være en særdeles oppegående person, så jeg regner med at det ikke er noe nytt for deg at det er forskjell på de to situasjonene. :-) Hvilke situasjoner? Gal kontra intelligent? 0 Siter
org Skrevet 3. mai 2005 Skrevet 3. mai 2005 Kom deg opp og ut. Skaff deg en hund (da må du ut, og folk stopper deg for å snakke om hunden...) Meld deg på et kurs i et eller annet. 0 Siter
Gjest og så spis et eple! Skrevet 3. mai 2005 Skrevet 3. mai 2005 Mange kommuner har en eller annen form for dagsenter for folk med psykiske vansker av ulikt slag. Det kan være alt fra en til flere dager i uken. Det finnes også en organisasjon som heter Aktiv på Dagtid, som jeg tror du også kan kikke på. Du bør ihvertfall ta noen positive skritt for å komme ut av situasjonen din. Istedenfor å gå rundt i en ond sirkel, ta et lite skritt i positiv retning, og ett til, så kommer du snart inn i en god sirkel! 0 Siter
Gjest mij Skrevet 3. mai 2005 Skrevet 3. mai 2005 Hvilke situasjoner? Gal kontra intelligent? Ja, intelligens er en fin bil.. 0 Siter
Gjest Snoopy83 Skrevet 3. mai 2005 Skrevet 3. mai 2005 Ja, intelligens er en fin bil.. Kan vel ikke noe for at jeg ikke er intelligent. Men skulle gjerne vært det. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 5. mai 2005 Skrevet 5. mai 2005 Kan vel ikke noe for at jeg ikke er intelligent. Men skulle gjerne vært det. Den kommentaren var til "this is a signature". Som prøver å spille dum. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.