Gå til innhold

Planer for sommeren?

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Om dere skal til Barcelona i august, pass på å bestill rom allerede nå. Det blir veldig fullt!

Anbefaler hotell Lloret på toppen av La Rambla, veldig sentralt, og ganske så rimelig. Vi var nettopp der, ei venninne og jeg, og syntes rommene var greie nok. Aircondition, god dusj, gode senger og rent og fint.

Passer utmerket for en langweekend!

tusen takk for tips Line, det er notert! :)

• Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Tootsieroll1365380854

26

• Line

15

• ShitDiddelyDo

11

• Mary Poppins

6

Skrevet

Nåå yes... :) Trodde bare han var veldig opptatt av sykler, jeg. ;)

Jeg har aldri sittet i boblebad på Royal Garden sammen med noen kjendiser, jeg! Kjedelig ass! Kanskje jeg treffer noen til helga som inviterer meg med på badings? ;)

Hehe... kanskje det! :)

Jeg skal ikke bade i helga selv, men tenker det blir en kjempefest hos en gammel bestekompis på lørdag. Gleder meg vilt :)

Skrevet

Vi var hjemme hos ham på Byåsen og intervjuet ham i forbindelse med noe på ungdomsskolen (tror jeg..). Da hadde han rosa (eller var det rød?) skinnsofa. Det er mange år siden, men den gjorde virkelig inntrykk ;)

Hehe... det vil jeg tro!

Husker det var knallrødt teppe i trappa og underetasjen hos kompisen til en eks, jeg. Det gjorde visst inntrykk det og, for det er stort sett det jeg husker med det huset :)

Skrevet

Åååå, det kunne jeg tenkt meg også! Loffetur i Spania og Portugal... *drømmesegbort*

Det blir knall! Jeg elsker å dra "på loffen" i Spania, og nå som språket sitter ganske greit, tror jeg at jeg skulle kunne få enda mer utbytte av turen. Det mangler i grunn bare å finne overnatting for de første nettene... deretter tar jeg ting som de kommer.

:o)

Skrevet

tusen takk for tips Line, det er notert! :)

Bare hyggelig!

Ei jeg går på spanskkurs sammen drar til Barcelona i slutten av juli. Jeg tipset henne også om dette hotellet, og hun fikk bestilt rom. Det begynner å bli ganske fullt allerede, så det lønner seg å være ute i godtida.

De snakker forresten engelsk der, dersom du ringer. Vi ringte og bestilte, og fikk reservert ved å oppgi Visanummeret.

:)

Skrevet

Hehe... kanskje det! :)

Jeg skal ikke bade i helga selv, men tenker det blir en kjempefest hos en gammel bestekompis på lørdag. Gleder meg vilt :)

Hehe, kanskje vi treffes på byen da? :)

Skrevet

Hehe, kanskje vi treffes på byen da? :)

Tja, kanskje det! Hehe...

Skrevet

Jo, men de er så fine at de ble opplært til at det var stygt å snakke trøndersk. Spør du den eldre garde, får du til svar at "Jei kommer fra Trondhjem, men jei snakker ikke trøndersk jei!" med skikkelig trøndersk tonefall.

*Stønn*

I følge min trønder-mann, er Tronhjæm bymål mens Trondheim er det de sier utenfor byen.

Skrevet

I følge min trønder-mann, er Tronhjæm bymål mens Trondheim er det de sier utenfor byen.

Det var bymål for tjue år siden, det kan jeg gå med på. Jeg kjenner ingen som sier Trondhjem lenger, og jeg har jobbet i byen i mange år ;)

De som sier det fortsatt, er av den eldre garde. Og så Flettfrid, da.

Mary Poppins
Skrevet

Bare hyggelig!

Ei jeg går på spanskkurs sammen drar til Barcelona i slutten av juli. Jeg tipset henne også om dette hotellet, og hun fikk bestilt rom. Det begynner å bli ganske fullt allerede, så det lønner seg å være ute i godtida.

De snakker forresten engelsk der, dersom du ringer. Vi ringte og bestilte, og fikk reservert ved å oppgi Visanummeret.

:)

Flott da skal jeg fortelle venninen min så kanskje vi får booket der i tide vi og.

Nok en gang, takk for kjempe tips! :)

Skrevet

Det var bymål for tjue år siden, det kan jeg gå med på. Jeg kjenner ingen som sier Trondhjem lenger, og jeg har jobbet i byen i mange år ;)

Mannen min er 42 :-)

Men han ble innprentet det av bestefaren sin, da.

Skrevet

Mannen min er 42 :-)

Men han ble innprentet det av bestefaren sin, da.

Hehe... nemlig ;)

Da stakk jeg på skolen... dårlig vane å alltid være ute i siste liten, altså!

Have a nice day!

:o)

Skrevet

Jeg sier Trondhjem - og kjenner mange som gjør det.. Har bodd her hele mitt liv!

Gjest bebba
Skrevet

Man kan for eksempel sitte i armkroken til kjæresten på terrassen og høre på fuglene mens man nyter et glass vin og filosoferer ;o)

Ja det har du rett i:)

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Æ si Trondhjæm, å æ e itj 30 en gang..

Sier Trondheim også, bruker vel begge like mye, tenker jeg.

Skrevet

Jeg sier Trondhjem - og kjenner mange som gjør det.. Har bodd her hele mitt liv!

Javel :)

Det er jo ikke feil å si Trondhjem, men jeg vet ikke om noen som sier det lenger, bortsett fra de "fine fruene" som har vært på noen måneders opphold der jeg jobber ;)

Skrevet

Æ si Trondhjæm, å æ e itj 30 en gang..

Sier Trondheim også, bruker vel begge like mye, tenker jeg.

Jeg sa også Trondhjem da jeg var lita, men et eller annet sted på veien sluttet jeg med det. Siden har det hørtes litt fremmed ut.

Sjø! ;)

Eyes never lie
Skrevet

Så kjekt! Lykke til!

Takk skal du ha:)

Skrevet

Javel :)

Det er jo ikke feil å si Trondhjem, men jeg vet ikke om noen som sier det lenger, bortsett fra de "fine fruene" som har vært på noen måneders opphold der jeg jobber ;)

Jeg kvalifiserer nok ikke som noen fin frue, men har alltid pratet det mange vil kalle pen-trønder. Men jeg sier IKKE mej og jej altså - det er fortsætt mæ og æ!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...