Gå til innhold

Maskinen slår seg av.

Anbefalte innlegg

Gjest RuneScape
Skrevet

Har ny stasjonær pc. Masse minne, en maskin til det meste også til de fleste nye spill.

Når guttungen spiller RuneScape så holder det en fem, ti minutter så slår maskinen seg helt av.

Hvorfor?

Tenkte kanskje at antivirusprogrammet eller brannmuren var litt hissig, men da hadde det vel ikke virket i fem, ti minutter eller?

A.virusen er Pc.cilin, og den virker strøkent ellers i hverddagen. (både a.virusprogram og maskin)

Anyone?

Skrevet

har du åpnet kassa, og sjekket at prossessorvifta går rundt?

Hadde samme opplevelse etter at maskina mi hadde vært til service (!), og da hadde teknikeren glemt å koble på cpu-vifta - og dermed slo maskina seg av nå prossesoren ble for varm.

Gjest RuneScape
Skrevet

har du åpnet kassa, og sjekket at prossessorvifta går rundt?

Hadde samme opplevelse etter at maskina mi hadde vært til service (!), og da hadde teknikeren glemt å koble på cpu-vifta - og dermed slo maskina seg av nå prossesoren ble for varm.

Nei, jeg har ikke åpnet. Den er helt ny, har bare hatt den et par uker så jeg har tatt det som en selvfølge at alt var i orden.

Dog suser den bra da, og det regner jeg med er fra vifta?

Skrevet

Nei, jeg har ikke åpnet. Den er helt ny, har bare hatt den et par uker så jeg har tatt det som en selvfølge at alt var i orden.

Dog suser den bra da, og det regner jeg med er fra vifta?

Er gjerne flere vifter i et kabinett.

En vifte på powersupply, ofte en ekstra kabinettvifte, som regel vifte på grafikkort samt prosessorvifte.

Grunnen til at jeg mistenker prossessorvifta, er at maskina kneler når det spilles. Da belastes prossessor mer enn ved surfing og annen "lett" bruk, og cpu blir varmere.

I og med at maskina er relativt ny, kan det være greit å bruke supporttelefon for å rapportere om feilen der - i fall det er noe annet som man kjenner til fra produsenten som er feil.

Gjest RuneScape
Skrevet

Er gjerne flere vifter i et kabinett.

En vifte på powersupply, ofte en ekstra kabinettvifte, som regel vifte på grafikkort samt prosessorvifte.

Grunnen til at jeg mistenker prossessorvifta, er at maskina kneler når det spilles. Da belastes prossessor mer enn ved surfing og annen "lett" bruk, og cpu blir varmere.

I og med at maskina er relativt ny, kan det være greit å bruke supporttelefon for å rapportere om feilen der - i fall det er noe annet som man kjenner til fra produsenten som er feil.

Venter på telefon tilbake fra support nå.

Håper de har en løsning.

Tenkte det var greit å høre her inne også, tolmodighet en dyd er det riktignok noe som heter men :)

Om jeg tar av kabinettsiden, er det ikke noen fare da? At pc går samtidig mener jeg?

Eller er det sånn : bare ikke klå! liksom ?

:)

Gjest Rød og Hvid
Skrevet

Kontroller at skjermkortet er godt nede i sokkelen på hovedkortet. Trekk det ut og sett det i igjen et par ganger.

Ellers er det trolig at hovedkortet er defekt.

Sies det av en trøtt PC-tekniker bak i rommet her :-)

Gjest RuneScape
Skrevet

Kontroller at skjermkortet er godt nede i sokkelen på hovedkortet. Trekk det ut og sett det i igjen et par ganger.

Ellers er det trolig at hovedkortet er defekt.

Sies det av en trøtt PC-tekniker bak i rommet her :-)

Har akkurat fått telefon fra support.

De mente det ikke var vifter, da ville jeg merket det ellers også.

De fant noen nye drivere til meg som de sender meg nå. Så da får jeg se om det funker først.

Skrevet

Venter på telefon tilbake fra support nå.

Håper de har en løsning.

Tenkte det var greit å høre her inne også, tolmodighet en dyd er det riktignok noe som heter men :)

Om jeg tar av kabinettsiden, er det ikke noen fare da? At pc går samtidig mener jeg?

Eller er det sånn : bare ikke klå! liksom ?

Selv slår jeg gjerne av maskina først, tar vekk kabinettsiden, og så slår jeg den på igjen og ser hva som skjer.

Har du kontaktet support, kan det dog være klokt å avvente hva de sier...

Gjest RuneScape
Skrevet

Selv slår jeg gjerne av maskina først, tar vekk kabinettsiden, og så slår jeg den på igjen og ser hva som skjer.

Har du kontaktet support, kan det dog være klokt å avvente hva de sier...

Har snakket med dem nå.

De mente viftene ville gitt meg noe problemer utenom spilling også.

De fant en del nyere drivere som de håpet kunne løse problemet. De sender dem via e-post nå. Så får vi sette guttungen på plass i efta og se om det har virket.

Gjest Rød og Hvid
Skrevet

Har akkurat fått telefon fra support.

De mente det ikke var vifter, da ville jeg merket det ellers også.

De fant noen nye drivere til meg som de sender meg nå. Så da får jeg se om det funker først.

Drivere til hva?

Det sies at alle slike feil hittil har vært skjermkort, sokkel eller hovedkort, i et part tilfeller prosessorfeil, ikke drivere.

Gjest RuneScape
Skrevet

Drivere til hva?

Det sies at alle slike feil hittil har vært skjermkort, sokkel eller hovedkort, i et part tilfeller prosessorfeil, ikke drivere.

Aner ikke til hva. Regnet med at de visste hva de gjorde :(

Om det ikke virker så har jeg en sånn "tre dager på stedet" sak som fulgte pc så da får vel en eller annen som har greie på det ta seg en tur da.

Pleier ikke å være redd for å ordne opp selv men pc er bare to, tre uker gammel og jeg ønsker jo at alt skal være i orden.

Skrevet

Aner ikke til hva. Regnet med at de visste hva de gjorde :(

Om det ikke virker så har jeg en sånn "tre dager på stedet" sak som fulgte pc så da får vel en eller annen som har greie på det ta seg en tur da.

Pleier ikke å være redd for å ordne opp selv men pc er bare to, tre uker gammel og jeg ønsker jo at alt skal være i orden.

Dersom kabinettviften fungerer og enten prosessor- eller skjermkortviften ikke gjør det er det ikke uvanlig at du bare merker noe ved tung bruk av maskinen (f.eks spilling).

Gjest RuneScape
Skrevet

Dersom kabinettviften fungerer og enten prosessor- eller skjermkortviften ikke gjør det er det ikke uvanlig at du bare merker noe ved tung bruk av maskinen (f.eks spilling).

Har sånn tre dagers på stedet support så hvis ikke jeg får ordnet det så får jeg se om de kan få kommet en tur.

De sa på tlf.nå at de hadde en del nye drivere til meg og at de sender dem til meg på e-post nå.

Hmmm, får prøve det og se hva som skjer.

Pleier ikke å være redd for å klå selv, men maskinen er ganske så ny så det hadde vært greit at ting gikk ordentlig for seg.

Skrevet

Har sånn tre dagers på stedet support så hvis ikke jeg får ordnet det så får jeg se om de kan få kommet en tur.

De sa på tlf.nå at de hadde en del nye drivere til meg og at de sender dem til meg på e-post nå.

Hmmm, får prøve det og se hva som skjer.

Pleier ikke å være redd for å klå selv, men maskinen er ganske så ny så det hadde vært greit at ting gikk ordentlig for seg.

Ja, har du supportavtale er det ingen vits i å begynne å knote med maskinen selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...