Gå til innhold

Vi blir lurt gang på gang....... :(

Anbefalte innlegg

Mrs. Wallace
Skrevet

At det er sukker i melk, og enda mer i sjokolademelk, bør strengt tatt ikke være noen overraskelse for voksne mennesker.

Men uansett er dette grovt villedende og dårlig etikk av Tine.

De får neppe omdømmeprisen i år.

Gjest krepsa
Skrevet

At det er sukker i melk, og enda mer i sjokolademelk, bør strengt tatt ikke være noen overraskelse for voksne mennesker.

Jo, synes det er en overraskelse med tanke på markedsføringen deres.

De markedsfører den jo som et sunt alternativ, med lite sukker.

fei1365380229
Skrevet

Selvfølgelig bør det ikke være noen "bombe" for voksne mennesker at det er sukker i ditten og datten, men jeg syns det er litt grotesk at man markedsfører produktet som lettere når det ikke er det. At man lager spesialyoughurt til barn med ekstra mye sukker, spesialost med ekstra mye fett osv., man bør jo ha utdannelse innen ernæring for å følge med (noe jeg heldigvis har :o))

Skjønner godt at folk ikke klarer å holde tunga rett i munnen med alle de produktene som finnes i butikkene jeg da, samtidig som elever får mindre og mindre opplæring i kosthold. De tegner jo pannekaker i heimkunnskapen. Ikke er det sunt heller, de bør ihvertfall tegne grønnsakssuppe :o)

Mrs. Wallace
Skrevet

Jo, synes det er en overraskelse med tanke på markedsføringen deres.

De markedsfører den jo som et sunt alternativ, med lite sukker.

Med lite _tilsatt_ sukker, ja. Men de fleste vet vel at det finnes sukker i melk?

Jeg er helt enig i at dette er sleipt og uredelig av Tine, altså. Men jeg er ikke enig i at det er umulig å finne ut hva maten egentlig består av.

Mrs. Wallace
Skrevet

Selvfølgelig bør det ikke være noen "bombe" for voksne mennesker at det er sukker i ditten og datten, men jeg syns det er litt grotesk at man markedsfører produktet som lettere når det ikke er det. At man lager spesialyoughurt til barn med ekstra mye sukker, spesialost med ekstra mye fett osv., man bør jo ha utdannelse innen ernæring for å følge med (noe jeg heldigvis har :o))

Skjønner godt at folk ikke klarer å holde tunga rett i munnen med alle de produktene som finnes i butikkene jeg da, samtidig som elever får mindre og mindre opplæring i kosthold. De tegner jo pannekaker i heimkunnskapen. Ikke er det sunt heller, de bør ihvertfall tegne grønnsakssuppe :o)

Hahaha, det har du jammen rett i. Håper ikke de tegner pannekaker for ofte, da. :-D

Det er ingen tvil om at dette er sleip og råtten markedsføring fra Tine. De har jammen blitt tatt med buksa nede litt for ofte i det siste.

Gjest krepsa
Skrevet

Med lite _tilsatt_ sukker, ja. Men de fleste vet vel at det finnes sukker i melk?

Jeg er helt enig i at dette er sleipt og uredelig av Tine, altså. Men jeg er ikke enig i at det er umulig å finne ut hva maten egentlig består av.

De markedsfører faktisk produktet som *spa* for innsiden av kroppen. Bra for kroppens velvære. Blir _litt_ galt synes jeg.

Men er så klart enig at man også burde klare å finne ut av hva produktene inneholder selv også.

Er forresten ikke så veldig lenge siden jeg fant ut hvor mange % sukker brunost (guldbrandsdalsost) inneholder. Det er jammen ikke lite. Brunost har man vel sett på som et relativt sunt produkt?

Skrevet

Thihi, ikke noen stor overraskelse - jeg trodde det var en selvfølge at det var det de mente, jeg så da virkelig ikke for meg at de hadde forsøkt å fjerne melkesukkeret før de solgte melka.

Kanskje vi burde trenge en advarsel på vanlig melk også - "obs, melk inneholder melkesukker"

Snart har vi amerikanske tilstander med advarsler mot å putte katta i mikroen.

Stønn.

Skrevet

De kaller det i reklamen på tv "lite TILSATT sukker"

Hvorfor kan ikke melk være melk bare?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...