Gå til innhold

Kunne du tenkt deg å være med i Konebytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å se på disse programmene på TV3.

Og i et anfall av bløthjertethet synes jeg synd på de ungene som er så små at de ikke skjønner hva som skjer når ei fremmed dame tar morens plass for 10 dager.

For gubbene og for store unger kan det sikkert være sunt å få litt nye inputs med hensyn til fordeling av husarbeid og slikt ting. Og jeg synes det var flott med hun i forrige uke som fikk husets tenåringer vekk fra PC`en stakket stund.

Men jeg skjønner ikke helt at noen kan ha lyst til å delta i noe slikt.

Får de penger for det, tro?

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Tror ikke de får penger for det...

Skjønner hva du mener med ungene som er så små, og jeg tror nok ikke jeg hadde villet gjøre det så lenge små'n er så liten. Men skumlest av alt hadde det nok vært at "hele verden" kunne sett alt rotet mitt på tv ;)

mil1365380270
Skrevet

Tror ikke de får penger og jeg ville definitivt ikke blitt med på et sånt program, nei.

Ungene klarer seg nok helt fint. For noen år siden hadde man ofte husmorvikar når muttern var på føden noen dager eller på sykehuset av andre grunner. Eller man var hos noen andre. Far var så klart på jobben, ikke hjemme og passet unger. Gikk bra det.

Skrevet

Tror ikke de får penger og jeg ville definitivt ikke blitt med på et sånt program, nei.

Ungene klarer seg nok helt fint. For noen år siden hadde man ofte husmorvikar når muttern var på føden noen dager eller på sykehuset av andre grunner. Eller man var hos noen andre. Far var så klart på jobben, ikke hjemme og passet unger. Gikk bra det.

Joa, men i tidene med husmorvikar hadde man jo en ordentlig grunn til å få en ny kvinne i huset.

Hehe, hvis jeg skulle ha deltatt ville jeg selvsagt ha overtatt damas plass i dobbeltsenga også. Og evaluert dette under oppsummeringen.

Gjest jeg ville ikke blitt med
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt med.

1. vil ikke at hele verden skal se "rotet" mitt.

2. vil ikke gi fra meg en eneste deilig dag med høyt verdsatt mann og barn ;)

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt med.

1. vil ikke at hele verden skal se "rotet" mitt.

2. vil ikke gi fra meg en eneste deilig dag med høyt verdsatt mann og barn ;)

Det med eventuelt rot hadde jeg gitt blanke i.

Jeg er fullstendig fri for husmorambisjoner, og her i huset er det gubben som bekymrer seg for at gjester skal få bestikk med rustflekker.

mil1365380270
Skrevet

Joa, men i tidene med husmorvikar hadde man jo en ordentlig grunn til å få en ny kvinne i huset.

Hehe, hvis jeg skulle ha deltatt ville jeg selvsagt ha overtatt damas plass i dobbeltsenga også. Og evaluert dette under oppsummeringen.

Så klart! Kanskje vi skal søke, vi vil ta serien til nye høyder. Mulig de må endre sendetid, men vedder på at oppslutningen vil bli bedre ;-)

Skrevet

Hvis jeg kunne byttet bort mannen min med en ekte kone - av den gammmeldagse sorten - som ordner med ungene, vasker klær, hus, vinduer osv osv. kunne godt gjort det - en ukes tid ;-)

Har ofte savnet en god kone...

Skrevet

Så klart! Kanskje vi skal søke, vi vil ta serien til nye høyder. Mulig de må endre sendetid, men vedder på at oppslutningen vil bli bedre ;-)

Ja, det er en veldig god ide. Nå er det riktignok ingen av gubbene i husene til nå som har gjort meg våt i buksa, men pytt pytt. Hva gjør man ikke i menneskehetens tjeneste.

mil1365380270
Skrevet

Ja, det er en veldig god ide. Nå er det riktignok ingen av gubbene i husene til nå som har gjort meg våt i buksa, men pytt pytt. Hva gjør man ikke i menneskehetens tjeneste.

Der har jeg også sett et problem. Lyset av og avholdenhet et par uker før opptak, burde kunne hjelpe.

Tenk så glade konene blir, når gubben er ferdig pult for noen uker?! Sikkert ingen regel mot at man kan skaffe barnevakt til ungene hvis de blir for brysomme. Eller så kan man kanskje ha som krav at de skal kunne skru på TV, ordne seg mat og gå på do selv?

Skrevet

Nei, jeg ville aldri ha vært med på dette. Hvis jeg skulle ha vært borte fra familien min i ti dager i strekk, skulle jeg ha gjort noe adskillig mer sprekt enn å vaske og rydde for en annen familie!

Skrevet

Nei, jeg ville aldri ha vært med på dette. Hvis jeg skulle ha vært borte fra familien min i ti dager i strekk, skulle jeg ha gjort noe adskillig mer sprekt enn å vaske og rydde for en annen familie!

Svært enig!

Skrevet

Godt sagt! :-)

Skrevet

Og ikke nok med det, de går jo også inn i hverandres jobb. Hehe, jeg venter på den dagen en kirurg eller tannlege skal delta. Det kan bli gøy for de stakkars pasientene.

Skrevet

*KNEGG' - så enig så enig*

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Selvfølgelig, noe annet hadde vært utelukket. Og målebåndet må være med!

Gjest småbarnspedagog.
Skrevet

Jeg reagerer på at svært små barn plutselig blir uten mamman sin i så mange dager. Syns det blir helt feil.

Med litt større barn er det greit, de kan jo forklares mer også.

Skrevet

Jeg reagerer på at svært små barn plutselig blir uten mamman sin i så mange dager. Syns det blir helt feil.

Med litt større barn er det greit, de kan jo forklares mer også.

Jeg er helt enig.

Dette blir jo heller ikke helt det samme som med en husmorvikar.

Det er lettere å forklare en 3-åring at "damen skal hjelpe oss mens mamma ligger på sykehuset" enn at "vi skal leke en lek som går ut på å bytte mammaer i 10 dager".

Så jeg undrer meg litt over at de med små barn melder seg på dette. Ikke ta ungene tar direkte skade, men det er helt unødvendig å utsette dem for dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...