Gå til innhold

Sær?

Anbefalte innlegg

Gjest er jeg sær?
Skrevet

Hei kan du ringe meg da er det lettere svare på alle spørsmål xxxxxxxx mitt navn er rita

Mottok denne mailen etter en forespørsel. Reagerte på at det mangler pungtum og stor bokstav.

Setter litt krav jeg da til at mailer og henvendelser fra "store butikker" har litt stil.

Føler liksom at når man mottar et slikt svar så ser det ut som at det er skrevet hurtig og med liten interesser for kunden.

Ikke noe problem altså, ringer jeg :)

men

Gjest ja, du er sær
Skrevet

Skjønner ikke at det var så mye å reagere på.

Skrevet

Tja, du har en del skrivefeil i innlegget ditt selv, så jeg vet ikke helt hvor seriøst jeg kan ta deg ;-)

Spøk til side - jeg er helt enig med deg. Jeg reagerer på skrivefeil og slurv i annonser, offentlige dokumenter og henvendelser. Det inngir ikke tillit i mine øyne, det virker useriøst og slurvete.

Men for all del, det er jo så mange med lese- og skrivevansker nå om dagen, så dette temaet er litt som banning i kjerka...

Skrevet

Det blir litt vittig, når du klager over formelle feil i en mail, og deretter skriver "pungtum"...

Gjest er jeg sær?
Skrevet

Det blir litt vittig, når du klager over formelle feil i en mail, og deretter skriver "pungtum"...

he he.

Men det var liksom det som var tingen da, at til daglig skal man liksom kunne ruse av gårde og ha skrivefeil.

Men bør ikke slikt sjekkes opp to ganger før en sender av gårde en mail, brev ol. til potensielle kunder.

;)

Gjest er jeg sær?
Skrevet

Tja, du har en del skrivefeil i innlegget ditt selv, så jeg vet ikke helt hvor seriøst jeg kan ta deg ;-)

Spøk til side - jeg er helt enig med deg. Jeg reagerer på skrivefeil og slurv i annonser, offentlige dokumenter og henvendelser. Det inngir ikke tillit i mine øyne, det virker useriøst og slurvete.

Men for all del, det er jo så mange med lese- og skrivevansker nå om dagen, så dette temaet er litt som banning i kjerka...

Joda, det er sikkert og visst at jeg raser av gårde altfor fort mange ganger, med mange feil som følge.

Men det er jo en forskjell i å sitte å jatte på DOL da og å skrive mail til potensiell kunde. Var liksom poenget mitt.

"Forventer" liksom mer av slike henvendelser enn av dere på DOL for å si det sånn.

Og jeg sender klart ikke av gårde mail eller brev selv som ikke er dobbeltsjekket for skrivefeil. Om de skal til "viktige" steder da selvsakt.

:)

Gjest er jeg sær?
Skrevet

Skjønner ikke at det var så mye å reagere på.

Hadde ikke noen voldsom reaksjon for å si det sånn :)

Men litt artig å høre om det er få eller flere andre som reagerer på det.

Skrevet

Joda, det er sikkert og visst at jeg raser av gårde altfor fort mange ganger, med mange feil som følge.

Men det er jo en forskjell i å sitte å jatte på DOL da og å skrive mail til potensiell kunde. Var liksom poenget mitt.

"Forventer" liksom mer av slike henvendelser enn av dere på DOL for å si det sånn.

Og jeg sender klart ikke av gårde mail eller brev selv som ikke er dobbeltsjekket for skrivefeil. Om de skal til "viktige" steder da selvsakt.

Jepp, der er forskjellen :-)

Gjest frustrert frue
Skrevet

Ville også reagert på det, men ringt og sett om inntrykket ble bekreftet eller avkreftet. Før jeg ringte hadde jeg sjekket nr, men bare av "vane".

Gjest er jeg sær?
Skrevet

Ville også reagert på det, men ringt og sett om inntrykket ble bekreftet eller avkreftet. Før jeg ringte hadde jeg sjekket nr, men bare av "vane".

Fint at det ikke bare er meg da ;)

Sånn ellers, som her inne, klaprer en jo i veg på tastaturet uten å sjekke evnt. feil, men på viktige ting så dobbeltsjekker man jo etter skrivefeil selv.

Får liksom en følelse av at man blir "tatt lett på" liksom og det liker jeg ikke når jeg kan bli en 5-8000 kroners betalende kunde

Gjest frustrert frue
Skrevet

Fint at det ikke bare er meg da ;)

Sånn ellers, som her inne, klaprer en jo i veg på tastaturet uten å sjekke evnt. feil, men på viktige ting så dobbeltsjekker man jo etter skrivefeil selv.

Får liksom en følelse av at man blir "tatt lett på" liksom og det liker jeg ikke når jeg kan bli en 5-8000 kroners betalende kunde

Forstår deg godt. Det er ikke verdt uprøvd å ringe iallefall.

Gjest en annen
Skrevet

......når vi først snakker om stavefeil: Vet du hvordan "selvsagt" staves? Én ting er tastefeil/ slurvefeil. En annen ting er manglende språkforståelse. Sært eller ikke, jeg vet ikke helt.

Skrevet

......når vi først snakker om stavefeil: Vet du hvordan "selvsagt" staves? Én ting er tastefeil/ slurvefeil. En annen ting er manglende språkforståelse. Sært eller ikke, jeg vet ikke helt.

Å skrive et par ord feil er ikke ensbetydende med "dårlig språkforståelse".

"..................................."

Gjest en annen
Skrevet

Å skrive et par ord feil er ikke ensbetydende med "dårlig språkforståelse".

"..................................."

Det avhenger av hvilke ord. (Husker ikke lenger hvilke det var.) Men jeg overdrev jo.

Gjest er jeg sær?
Skrevet

Det skrives "selvsakt". Fra "å si" uten g...eller noe sånt.

Hadde meget i norsk, men jeg skal innrømme at slurvinga og skriving uten hode ikke viser det

;)

Skrevet

Det skrives "selvsakt". Fra "å si" uten g...eller noe sånt.

Hadde meget i norsk, men jeg skal innrømme at slurvinga og skriving uten hode ikke viser det

;)

Det skrives selvsagt.

Gjest er jeg sær?
Skrevet

Det skrives selvsagt.

Da var det motsatt da, uff da, ja, ja, hodet og språket er ikke hva det en gang var.

*sinna for at jeg ikke stoler mer på meg selv*

;)

Gjest en annen
Skrevet

Da var det motsatt da, uff da, ja, ja, hodet og språket er ikke hva det en gang var.

*sinna for at jeg ikke stoler mer på meg selv*

;)

Bare for å ha *sakt* det:

Man må stole mer på seg selv (Sitert fritt fra deg)

Si det sakte../ ..bare for å ha SAGT det.

Gjest er jeg sær?
Skrevet

Bare for å ha *sakt* det:

Man må stole mer på seg selv (Sitert fritt fra deg)

Si det sakte../ ..bare for å ha SAGT det.

En stor feil jeg har.

Stoler mer på at andre vet bedre enn meg selv.

;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...