Gå til innhold

Mistet litt følsomhet, tror jeg..??

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret sexatlet

Jeg skriver inn hit fordi jeg egentlig er nysgjerrig på om for hard behandling av klitoris kan senke følsomheten, og dermed redusere sjansen for å få orgasme.

Jeg er 27, og har brukt elektrisk tannbørste på klitoris i 16 år, ikke hele tiden selvfølgelig, men mye..

Hvis det er tilfelle at at klitoris blir "ødelagt", hvordan kan jeg da øke følsomheten igjen, og fins det i det hele tatt håp..? Mange jeg kjenner trenger så vidt å bli berørt der før det kiler.

Jeg er lei av den harde behandlingen.. For i tillegg til at det er vanskelig å oppnå orgasme, er det også vanskelig i forhold til en partner siden jeg må ha så sterk stimulans. Det legger med andre ord en liten demper på sexlivet, noe som er synd siden jeg egentlig er veldig glad i sexlivet mitt.

Jeg setter pris alle innspill, råd er sterk ønsket.

:-))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/183312-mistet-litt-f%C3%B8lsomhet-tror-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke at tannbørten har skylda eller hard behandlinge generelt. Du er nok av den typen som trenger litt hardere stimulans for å få orgasme. Vi er jo alle forskjellig, noen trenger lette berøringer, andre mer hardhendt, noen trenger lang tid, andre kort osv.

Lite å bekymre seg om, men kanskje litt kjipt at du trenger litt hardhendt behandling, men lite å gjøre med.

Gjest Bekymret sexatlet

Tror ikke at tannbørten har skylda eller hard behandlinge generelt. Du er nok av den typen som trenger litt hardere stimulans for å få orgasme. Vi er jo alle forskjellig, noen trenger lette berøringer, andre mer hardhendt, noen trenger lang tid, andre kort osv.

Lite å bekymre seg om, men kanskje litt kjipt at du trenger litt hardhendt behandling, men lite å gjøre med.

Det er bare det at den nesten blir bedøvet ved bruk med tannbørsten.

Det som er enda rarere er at jeg får vondt hvis en mann bruker like hard behandling som tannbørsten? Da blir det bare ubehagelig, og da blir jeg utålmodig.

Synes dette er ganske kjipt om du skjønner.Og jeg skjønner ikke hvorfor det skal være sånn. Også når jeg blir sleika går det fint de første ukene, men så stopper plutselig orgasmene å komme???

Det er bare det at den nesten blir bedøvet ved bruk med tannbørsten.

Det som er enda rarere er at jeg får vondt hvis en mann bruker like hard behandling som tannbørsten? Da blir det bare ubehagelig, og da blir jeg utålmodig.

Synes dette er ganske kjipt om du skjønner.Og jeg skjønner ikke hvorfor det skal være sånn. Også når jeg blir sleika går det fint de første ukene, men så stopper plutselig orgasmene å komme???

At det føles annerledes hvis en mann gjør det på deg, er nok ikke så rart. Du klarer å gi det rette trykket mer eksakt en, en mann klarer.

Men hvorfor orgasmen din plutselig stopper opp ved munnsex etter et par uker høres rart ut. Ikke vet jeg hva som er årsaken. Hvis det ikke er noe forventningspress som starter i hode ditt og som gjør at det stopper opp?

Gjest Bekymret sexatlet

At det føles annerledes hvis en mann gjør det på deg, er nok ikke så rart. Du klarer å gi det rette trykket mer eksakt en, en mann klarer.

Men hvorfor orgasmen din plutselig stopper opp ved munnsex etter et par uker høres rart ut. Ikke vet jeg hva som er årsaken. Hvis det ikke er noe forventningspress som starter i hode ditt og som gjør at det stopper opp?

Ja, men forventningspresset burde vel da vært der i starten? Og, ikke komme snikende etterhvert!

Det er mye som tyder på at ustrakt bruk av vibrator etc. kan minske følsomheten på klitoris. Dette støttes av at en del har problemer med overfølsom klitoris, men med trening går dette seg til. Det skal sikkert litt til før man minsker følsomheten tilstrekkelig til at det blir et problem.

"................................"

Annonse

Ja, men forventningspresset burde vel da vært der i starten? Og, ikke komme snikende etterhvert!

Nja, ikke sikkert det. I begynnelsen så kommer du kanskje relativt lett, fordi det er nytt og spennende og du konser deg mer om andre ting enn selv orgasmen. Så etter noen ganger begynner du ubevisst å tenke at nå er det viktig at jeg klarer dette, så blir det mer pes og tar lengre tid. Det kan jo være slik kanskje?

Gjest Bekymret sexatlet

Det er mye som tyder på at ustrakt bruk av vibrator etc. kan minske følsomheten på klitoris. Dette støttes av at en del har problemer med overfølsom klitoris, men med trening går dette seg til. Det skal sikkert litt til før man minsker følsomheten tilstrekkelig til at det blir et problem.

Ok, så det har du lest et sted? Interessant!

Det er bare det at jeg har brukt tannbørsten ganske hyppig gjennom 16 år, så det kan ha betydning for meg..

Eller hva tror du?

Ok, så det har du lest et sted? Interessant!

Det er bare det at jeg har brukt tannbørsten ganske hyppig gjennom 16 år, så det kan ha betydning for meg..

Eller hva tror du?

Jeg har lest det flere steder opp gjennom årene :-)

Men er det så merkbart på deg at du har problemer med å få kraftig nok stilmulans? Hva med å gi beng i tannbørsten en stund, og se om det endrer seg?

"..............................."

Gjest Bekymret sexatlet

Nja, ikke sikkert det. I begynnelsen så kommer du kanskje relativt lett, fordi det er nytt og spennende og du konser deg mer om andre ting enn selv orgasmen. Så etter noen ganger begynner du ubevisst å tenke at nå er det viktig at jeg klarer dette, så blir det mer pes og tar lengre tid. Det kan jo være slik kanskje?

Joda, det kan jo være.

Syns allikevel det er synd. Det var jo så lett i starten, to minutter så var jeg der liksom, og nå kommer det ikke i det hele tatt.

Takk for responsen :-))

Gjest Bekymret sexatlet

Jeg har lest det flere steder opp gjennom årene :-)

Men er det så merkbart på deg at du har problemer med å få kraftig nok stilmulans? Hva med å gi beng i tannbørsten en stund, og se om det endrer seg?

"..............................."

Ja, jeg har faktisk vurdert det, men jeg må jo ha noen orgasmer fra tid til annen, og jeg er redd det tar for lang tid hvis jeg skal bruke handa. Er litt utålmodig, det har jo alltid godt så fort.

Feilen ligger nok i at jeg aldri har brukt handa, men at jeg gikk rett på tannbørsten.

Takk for respons :-))

Ja, jeg har faktisk vurdert det, men jeg må jo ha noen orgasmer fra tid til annen, og jeg er redd det tar for lang tid hvis jeg skal bruke handa. Er litt utålmodig, det har jo alltid godt så fort.

Feilen ligger nok i at jeg aldri har brukt handa, men at jeg gikk rett på tannbørsten.

Hvor lang tid bruker du på en orgasme da, henholdsvis med hendene og med tannbørsten?

".................................."

Tootsieroll1365380854

Joda, det kan jo være.

Syns allikevel det er synd. Det var jo så lett i starten, to minutter så var jeg der liksom, og nå kommer det ikke i det hele tatt.

Takk for responsen :-))

Jeg lurer på hvorfor det skal gå så fort, jeg? En ting er jo en kvikkis fra tid til annen, men det er jo så deilig å bruke lang tid på å la orgasmen bygge seg opp før man kommer.

Annonse

Tannbørste har jeg såvidt prøvd, men foretrekker spesiallaget leketøy. :)

Kjenner meg igjen i det du skriver dog; har selv brukt dusjstrålen daglig siden jeg var 12-13 (er 29 nå), og nå også vibrator i noen år. Merker at det skal mye til for å komme med partneren min, og har en del igjen der (få det til under samleie f.eks). Har derfor lurt på om jeg er blitt litt herdet der nede selv, ja.. :)

Jeg lurer på hvorfor det skal gå så fort, jeg? En ting er jo en kvikkis fra tid til annen, men det er jo så deilig å bruke lang tid på å la orgasmen bygge seg opp før man kommer.

Det er vel ikke nødvendigvis at det må gå så fort, men det er utvilsomt frustrerende hvis det ikke går i det hele tatt.

Tootsieroll1365380854

Det er vel ikke nødvendigvis at det må gå så fort, men det er utvilsomt frustrerende hvis det ikke går i det hele tatt.

Det er det klart at det er, men mest sannsynlig er det her bare å ta tida til hjelp. Jeg la bare merke til at det virker som hun er mer opptatt av at det skal gå fort enn å kose seg..

"Ja, jeg har faktisk vurdert det, men jeg må jo ha noen orgasmer fra tid til annen, og jeg er redd det tar for lang tid hvis jeg skal bruke handa. Er litt utålmodig, det har jo alltid godt så fort."

Gjest forslag

Hva med å heller kjøpe en myk vibrator (f.eks. en stjernetegnsvibrator)? (Det høres litt merkelig ut å bruke tannbørsten.....)+ ta pause fra tannbørsten/vibrator en periode.

Gjest Bekymret sexatlet

Hvor lang tid bruker du på en orgasme da, henholdsvis med hendene og med tannbørsten?

".................................."

Det tar 10-20 sekunder med tannbørsten, og med handa vet jeg ikke, for den har jeg aldri brukt så lenge.. Har stort sett gitt opp etter fem minutter.

Miss seventy

Når du har brukt tannbørsten hvordan har du gjort det rent praktisk?

Vet ikke om man mister følsomheten, men du blir jo "vant" til den og den typen stimuli da. Du burde kanskje heller bruke hendene for å øve deg til den typen stimuli du kan få under sex?

Også er det jo sånn at enkelte trenger hard stimuli andre løs, mens for andre så spiller det liten rolle hvordan det gjøres. Men man kan trene seg opp til en viss grad da. Tålmodighet er kanskje viktig. Enkelte trenger jo lang tid før de kommer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...