Gå til innhold

Mistet litt følsomhet, tror jeg..??

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret sexatlet

Jeg lurer på hvorfor det skal gå så fort, jeg? En ting er jo en kvikkis fra tid til annen, men det er jo så deilig å bruke lang tid på å la orgasmen bygge seg opp før man kommer.

Jeg er nok litt utålmodig der må jeg innrømme. Når det gjelder fysisk nytelse er jeg vel opptatt av å få det til å gå raskest mulig.

Jeg aner ikke hvorfor, så ikke spør meg om det.. ;-))

Har du noen tanker rundt hvorfor jeg må ha det så raskt er det bare å komme med innspill, veldig interessant.

:-))

Fortsetter under...

Miss seventy

Tannbørste har jeg såvidt prøvd, men foretrekker spesiallaget leketøy. :)

Kjenner meg igjen i det du skriver dog; har selv brukt dusjstrålen daglig siden jeg var 12-13 (er 29 nå), og nå også vibrator i noen år. Merker at det skal mye til for å komme med partneren min, og har en del igjen der (få det til under samleie f.eks). Har derfor lurt på om jeg er blitt litt herdet der nede selv, ja.. :)

Dumt å vende seg til å bruke ting som dere ikke kan bruke sammen da. Hva er galt med å bruke hendene? Har selv aldri fått noe ut av dusj strålen. Hånda eller en vibrator er bra for meg.

Gjest Bekymret sexatlet

Hva med å heller kjøpe en myk vibrator (f.eks. en stjernetegnsvibrator)? (Det høres litt merkelig ut å bruke tannbørsten.....)+ ta pause fra tannbørsten/vibrator en periode.

Har vurdert det. Jeg har nemlig en sånn vibrator med kuler, men den er så godt brukt at den nesten detter fra hverandre. Det er derfor jeg har gått tilbake til tannbørsten. Jeg skal kjøpe ny vibrator ganske straks, for det er nok litt mer fordelaktig for klitoris og videre nytelse. Vil jo ikke blir frigid heller..

;-))

Dumt å vende seg til å bruke ting som dere ikke kan bruke sammen da. Hva er galt med å bruke hendene? Har selv aldri fått noe ut av dusj strålen. Hånda eller en vibrator er bra for meg.

Vel, fra jeg var 12 til jeg var 27 var det ingen å gjøre noe sammen med, så det var ikke akkurat noen faktor. :)

Hånden har ingen effekt for meg, men vet ikke om det hadde vært annerledes hvis jeg hadde begynt med den først, før dusjen, i sin tid.

tigertrollet

Jeg tror også at du bør venne deg litt av med den og prøve å stimulere deg med andre hjelpemidler eller fingre hvis det er greiere når du er sammen med partneren.

Men da må du nok øve deg alene først sånn at du har teknikken klar til når du har selskap.

Om du blir permanent nummen vet jeg ingenting om. Du kan jo kjøpe en vibrator til bruk på klitoris, altså utvendig bruk, og se hvordan det går. De kan også være ganske sterk i vibrasjonene.

Annonse

Miss seventy

Vel, fra jeg var 12 til jeg var 27 var det ingen å gjøre noe sammen med, så det var ikke akkurat noen faktor. :)

Hånden har ingen effekt for meg, men vet ikke om det hadde vært annerledes hvis jeg hadde begynt med den først, før dusjen, i sin tid.

Har du prøvd å bruke hånden da, virkelig gått inn for det. Ha på litt glidemiddel så det blir glatt og deilig, og prøv. Bruk litt tid og kjenn om du får noe ut av det.

Eventuelt synes jeg du skal kjøpe deg en skikkelig vibrator, å heller bruke denne. Denne er lettere å inkludere i et sexliv med noen også.

Så kan du øve deg med denne, kanskje bruke den litt først så du nermer deg toppen, og så gå over til hånda. Da greier du det kanskje med hånda, også kan du "avansere", bruke hånda mer og mer.

Øvelse gjør mester;)

Har du prøvd å bruke hånden da, virkelig gått inn for det. Ha på litt glidemiddel så det blir glatt og deilig, og prøv. Bruk litt tid og kjenn om du får noe ut av det.

Eventuelt synes jeg du skal kjøpe deg en skikkelig vibrator, å heller bruke denne. Denne er lettere å inkludere i et sexliv med noen også.

Så kan du øve deg med denne, kanskje bruke den litt først så du nermer deg toppen, og så gå over til hånda. Da greier du det kanskje med hånda, også kan du "avansere", bruke hånda mer og mer.

Øvelse gjør mester;)

Ja, jeg har som sagt brukt vibratorer i 2-3 år, og det funker storveies - hvis det var meg du mente å svare til. :) Hånden er nok a lost cause - egen hand, i hvertfall. :)

Gro Isachsen, Sexolog

Jeg har har tatt et søk i min omfattende forskningsdatabase, men fant ikke noe om manglende følelse i klitoris etter bruk av vibrator. Jeg har imidlertid fått samme spørsmålet tidligere, fra flere kvinner, slik at det må være flere enn deg som opplever at klitoris blir mindre følsom. Men om det er en naturlig utvikling fordi vi alle blir mindre sensitive og trenger sterkere fysiske og psykiske stimuli etter som vi blir eldre, (selv om du er bare 27) eller om det er fordi du har behandlet klitoris for hardhendt, er vanskelig å gi et godt svar på.

Det kan hende du kan få tilbake det gode sexlivet ditt dersom du går til anskaffelse av en virkelig vibrator. Da bør du velge en sterk en, kanskje en med hard overflate. Mitt råd til deg er at du prøver deg fram. De fleste vibratorelskere skifter og prøver stadig nye utgaver. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...