Gå til innhold

Samene har begynt å brenne hytter på vidda

Anbefalte innlegg

Gjest Jammen..
Skrevet

Er det et ledd i aksjoner for å få flere rettigheter over områdene i Finnmark?

Sjøsamene og indoeuropeerne har jo også rettigheter.

Det var jo indoeuropeerne som kom først, 6000 år før samene, det var de som lærte samene å holde rein.

Har dere noen linker til hva som skjer der oppe i nord?

Skrevet

"– Hvordan kan det begynne å brenne i ei hytte som ikke har strøm og der det ikke har vært folk på mange dager? Etter vår oppfatning er det ikke mulig"

Varm aske og ulmebrann er jo ikke akkurat ukjent... kan ta flere dager før det tar skikkelig fyr.

Skrevet

Endelig en som er enig med meg i at ikke bare samene har rettigheter i Finnmark.

Gjest Jammen..
Skrevet

Endelig en som er enig med meg i at ikke bare samene har rettigheter i Finnmark.

De kjenner lukta av penger sier de som kjennerem.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Nordlendinger er jo spik spenna gærne:-)

Det er for pokker forskjell på nordlenninger og finnmarkinger!

Gjest Rød og Hvid
Skrevet

?Hva er forskellen?

Skrevet

Er det? Temmelig like vil jeg tro:-)

Gjest Rød og Hvid
Skrevet

Er det? Temmelig like vil jeg tro:-)

Hvis man ser på grådigheten til Hammerfestingene, så syns jeg husleiene har blitt horrible, men det er kanskje oljen som har skylda for det også?

Skrevet

Hvis man ser på grådigheten til Hammerfestingene, så syns jeg husleiene har blitt horrible, men det er kanskje oljen som har skylda for det også?

Mulig det er olja, har ikke peiling, ikke kjenner jeg hverken nordlendinger eller finnmarkinger heller, så jeg vet ikke om hvordan de er.

Rød og hvid, hva står det for?..vin?

Gjest Johan Ellen
Skrevet

Hvem sier at det er samer som har brent hyttene? Det vet vi vel ingenting om.

Hold deg til fakta.

Gjest Rød og Hvid
Skrevet

Mulig det er olja, har ikke peiling, ikke kjenner jeg hverken nordlendinger eller finnmarkinger heller, så jeg vet ikke om hvordan de er.

Rød og hvid, hva står det for?..vin?

Et flagg. Ikke sameflagget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...