a987p Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 jeg er en jente på 24 som sliter med en(antaglig klassisk) situasjon. Jeg fant ut for noen mnd tilbake at min store ungdomskjærlighet hadde fått barn med samboeren sin. Det var som om verden raste sammen. Tenkte på ham dag og natt og låg i senga og grein. Og jeg som ikke har tenkt på ham slik siden år og dag. Det må være minst 8 år sida jeg såg ham sist, men likevel henger ungdoms minnene så sterkt igjen. Han var min største og første forelskelse. Vi var aldri sammen, men jeg var avstandsforelsket i ham. Tror han visste det. Det er lett og bli etterpå klok og tenke: hva kunne jeg gjort annerledes den gang for at det kunne ha blitt oss to? Jeg var alltid veldig beskjeden og turte knappt å si et ord til ham. Men etter at jeg ser tilbake på det, så tror jeg han av og til prøvde å få kontakt med meg.Uten at det behøver å bety noe. Jeg tror han likte ei anna i klassen min på den tida, så han la aldri merke til meg, og vil antaglig aldri gjøre det. Jeg fantaserer om å treffe ham igjen en dag og at han ser jeg har forandra meg og at han (selvsagt) faller for meg. Men det er jo bare en ønsketenkning. Veit ikke om jeg ville hatt ham engang om jeg fikk sjansen til det. Det er vel ikke meningen at en skal bli sammen med den første kjærligheten.Men det er sinnsykt sårt og hele tida gå og forestille seg hva de gjør, hvordan livet deres er. I hvertfall i forhold til mitt. Er jeg opphengt i et bitter/søtt minne?Hvordan kunne jeg falle slik for ham igjen når det er nærmere 10 år siden jeg såg ham sist?? og sist men ikke minst, så har jeg ikke hatt følelser for ham på veeldig lenge. Det er som de har ligget i dvale og venta på dette øyeblikket for å bli rippet opp igjen i. En annen ting jeg lurer på er, jeg leste på sida her over hvor mange det var som var så over ørene forelska,og selvsagt er det gjengjelt.Så, hvorfor har det aldri skjedd med meg? Er det andre som har den samme erfaringa? Er slike gjengjelte forelskelse/kjærlighets greier bare oppskrytt? Jeg har iallefall vanskelig for å tro det siden jeg aldri har følt det på kroppen. (er visst i det depressive hjørnet i dag.Sukk!) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/183329-minner-og-forelskeler/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Det virker som du er mer forelsket i drømmen enn i denne mannen. Det kan jo hende han er en helt annen enn du tror om du hadde blitt ordentlig kjent med ham. Gjensidig forelskelse er ikke oppskrytt, det er fantastisk, dog kanskje på en annen måte enn man tror før man har opplevd det. Selv hadde jeg flere forelskelser og kjærester, men tror ikke jeg var ordentlig gjensidig forelsket før jeg var i slutten av tyveårene. Så fatt mot, en dag er det høyst sannsynlig din tur. Men forsøk å fri deg fra drømmene om denne mannen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/183329-minner-og-forelskeler/#findComment-1244931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 3. mai 2005 Del Skrevet 3. mai 2005 Avstandsforelskelse er en slitsom ting. Trøst deg med at det går over. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/183329-minner-og-forelskeler/#findComment-1245001 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.