Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal male soverommene, og har behov for å flytte inn i dem så fort som mulig.

Med et barn med eksem, en mann med astma og meg selv som reagerer sterkt allergisk på en type vannbasert maling i enormt lang tid etter den tørket, og ikke vet åssen type jeg reagerer på, så lurer jeg på hva jeg bør velge og hvor lenge vi må innstille oss på å sove på stua.

Fortsetter under...

Gjest Rød og Hvid
Skrevet

Alkydbasert anbefales av allergifolk, da den kun gasser i 16 timer.

Vannbasert gir fra seg gasser i månedsvis. Det er ikke bare vann i vannbasert, men masse eteriske oljer og andre gufne saker.

Gjest Rød og Hvid
Skrevet

Glemte:

Bruk av fuktighet - for eksempel vannbasert maling - direkte på limholdige bygningsplater (sponplater) - kan gi økt avspaltning av formaldehyd. Mange tåler ikke formaldehyd.

Skrevet

Har hørt at oljemaling gasser i tre uker, så er den ferdig. Mens vannbasert kan gasse i et par år. På gode malebutikker kan du finne svært miljøvennlig maling. Mener den heter Livos. Er mye dyrere man kanskje verdt det?

Gjest josefine 1
Skrevet

Hva med å kjøpe ferdigmalt og behandlet panel ?

Skrevet

Hva med å kjøpe ferdigmalt og behandlet panel ?

Tror ikke huseieren blir så blid om jeg begynner å rive ned veggene gitt. Og rommene er knøttsmå - og en vegg (skillevegg) kan absolutt ikke snekres noe på, er bare tynne plater som gjør at det blir "to" rom.

Annonse

Gjest gladiol
Skrevet

Hva med den nye vanntynnede oljemalingen som ikke skal lukte?

Har ikke prøvd den selv, men interiørbutikkene og reklamen fullroser den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...