Gå til innhold

Helligdag i Tyskland i morgen?

Anbefalte innlegg

Gjest Rød og Hvid
Skrevet

Hvilken anledning i tilfelle?

En hel bedrift skal ha fri, jeg skjønner ikke hvorfor, og er redd for å spørre.

Skrevet

Det er ikke noe som tyder på at det gjelder hele landet.

Men Tyskland er stort. Kanskje akkurat dette området har en eller annen tradisjon rundt Kr. Himmelfart, akkurat som visse deler av Norge har det rundt St. Hans.

Før i tiden hadde også norske stats- og kommuneansatte (tror jeg, det var i hvert fall noen som hadde det) forkortet arbeidsdag onsdag før Kr. H. Men jeg vet ikke om denne ordningen har overlevd innføringen av fleksitid noe sted.

Skrevet

Takk. Hmmmm.. kanskje det er torsdag de snakker om?

Det er jo ganske vesentlig akkurat i denne uka, da!

Gjest Rød og Hvid
Skrevet

Det er ikke noe som tyder på at det gjelder hele landet.

Men Tyskland er stort. Kanskje akkurat dette området har en eller annen tradisjon rundt Kr. Himmelfart, akkurat som visse deler av Norge har det rundt St. Hans.

Før i tiden hadde også norske stats- og kommuneansatte (tror jeg, det var i hvert fall noen som hadde det) forkortet arbeidsdag onsdag før Kr. H. Men jeg vet ikke om denne ordningen har overlevd innføringen av fleksitid noe sted.

Takk.

Kanskje. Jeg får snike meg til å spørre noen som ikke syns jeg er dum.

fru Burlefot
Skrevet

Det er ingen "vanlig" helligdag i Tyskland i morgen, i alle fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...