Gjest skilsmisse er jo gøy! Skrevet 3. mai 2005 Skrevet 3. mai 2005 Leser i KK at somaliere i Norge skiller seg mye oftere enn nordmenn og andre bosatt i Norge. Artikkelen skriver først mye om at det er så lett for denne gruppen og skille seg, ingen synd der i gården og bla bla bla. Først på slutten kommer det som nok er den egentlige grunnen.. Trygdepenger! Alenemødre får jo mange tusen i mnd. som de ikke ville fått som gift. Somaliere er også den gruppen som mye oftere får både to og tre barn med sin "eksmann" Og dette er ikke mine ord, men skrevet fra artikkelen. Kjøp og les. 0 Siter
Gjest Snakker vi om snyltere Skrevet 3. mai 2005 Skrevet 3. mai 2005 En somalimann hadde 4 ekskoner, to bodde i samme oppgang. Hver måned gikk han rundt og samlet inn penger de hadde fått i støtte. I to av leilighetene som Oslo Kommune leide, tok beboerne leie av flere andre personer. I den ene bodde 11 personer, 4 av dem uten oppholdstillatelse. 0 Siter
flisa Skrevet 3. mai 2005 Skrevet 3. mai 2005 En somalimann hadde 4 ekskoner, to bodde i samme oppgang. Hver måned gikk han rundt og samlet inn penger de hadde fått i støtte. I to av leilighetene som Oslo Kommune leide, tok beboerne leie av flere andre personer. I den ene bodde 11 personer, 4 av dem uten oppholdstillatelse. Jeg misunner dem ikke uansett 0 Siter
Gjest ikke snyltere - men enkle og likeglade Skrevet 3. mai 2005 Skrevet 3. mai 2005 Jeg misunner dem ikke uansett Jeg har sett noen, de konsentrerer seg om å sende penger hjem, og det overskygger alle andre hensyn. 0 Siter
Gjest yfyttikatta Skrevet 4. mai 2005 Skrevet 4. mai 2005 Jeg har jobbet som flyktningkonsulent og så mye av dette. De skillte seg så fort de hadde fått familiegjenforening. Men de var ikke skilt egentlig og det er derfor det ikke er synd. De fikk gjerne flere barn etter skilsmissen. Dette har bare med økonomi å gjøre. Jeg ble faktisk "syk" av å ha den jobben. Helt kvalm av alt lurerier jeg så - måtte bare finne meg noe annet. Og bare så det er sagt var jeg kjempe interessert i dette "fagfeltet" før jeg fikk jobben. Men en ting er sikkert, jeg skal aldri ha den type jobb igjen! 0 Siter
Prozak Skrevet 4. mai 2005 Skrevet 4. mai 2005 Jeg har jobbet som flyktningkonsulent og så mye av dette. De skillte seg så fort de hadde fått familiegjenforening. Men de var ikke skilt egentlig og det er derfor det ikke er synd. De fikk gjerne flere barn etter skilsmissen. Dette har bare med økonomi å gjøre. Jeg ble faktisk "syk" av å ha den jobben. Helt kvalm av alt lurerier jeg så - måtte bare finne meg noe annet. Og bare så det er sagt var jeg kjempe interessert i dette "fagfeltet" før jeg fikk jobben. Men en ting er sikkert, jeg skal aldri ha den type jobb igjen! "Men de var ikke skilt egentlig og det er derfor det ikke er synd." Ah - og å sjele var heller ikke en synd da, tenker jeg? "................................" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.