Gå til innhold

Somaliere skiller seg oftere enn andre...

Anbefalte innlegg

Gjest skilsmisse er jo gøy!
Skrevet

Leser i KK at somaliere i Norge skiller seg mye oftere enn nordmenn og andre bosatt i Norge.

Artikkelen skriver først mye om at det er så lett for denne gruppen og skille seg, ingen synd der i gården og bla bla bla.

Først på slutten kommer det som nok er den egentlige grunnen.. Trygdepenger! Alenemødre får jo mange tusen i mnd. som de ikke ville fått som gift. Somaliere er også den gruppen som mye oftere får både to og tre barn med sin "eksmann"

Og dette er ikke mine ord, men skrevet fra artikkelen. Kjøp og les.

Gjest Snakker vi om snyltere
Skrevet

En somalimann hadde 4 ekskoner, to bodde i samme oppgang. Hver måned gikk han rundt og samlet inn penger de hadde fått i støtte. I to av leilighetene som Oslo Kommune leide, tok beboerne leie av flere andre personer. I den ene bodde 11 personer, 4 av dem uten oppholdstillatelse.

Skrevet

En somalimann hadde 4 ekskoner, to bodde i samme oppgang. Hver måned gikk han rundt og samlet inn penger de hadde fått i støtte. I to av leilighetene som Oslo Kommune leide, tok beboerne leie av flere andre personer. I den ene bodde 11 personer, 4 av dem uten oppholdstillatelse.

Jeg misunner dem ikke uansett :)

Gjest ikke snyltere - men enkle og likeglade
Skrevet

Jeg misunner dem ikke uansett :)

Jeg har sett noen, de konsentrerer seg om å sende penger hjem, og det overskygger alle andre hensyn.

Gjest yfyttikatta
Skrevet

Jeg har jobbet som flyktningkonsulent og så mye av dette. De skillte seg så fort de hadde fått familiegjenforening. Men de var ikke skilt egentlig og det er derfor det ikke er synd. De fikk gjerne flere barn etter skilsmissen. Dette har bare med økonomi å gjøre.

Jeg ble faktisk "syk" av å ha den jobben. Helt kvalm av alt lurerier jeg så - måtte bare finne meg noe annet. Og bare så det er sagt var jeg kjempe interessert i dette "fagfeltet" før jeg fikk jobben. Men en ting er sikkert, jeg skal aldri ha den type jobb igjen!

Skrevet

Jeg har jobbet som flyktningkonsulent og så mye av dette. De skillte seg så fort de hadde fått familiegjenforening. Men de var ikke skilt egentlig og det er derfor det ikke er synd. De fikk gjerne flere barn etter skilsmissen. Dette har bare med økonomi å gjøre.

Jeg ble faktisk "syk" av å ha den jobben. Helt kvalm av alt lurerier jeg så - måtte bare finne meg noe annet. Og bare så det er sagt var jeg kjempe interessert i dette "fagfeltet" før jeg fikk jobben. Men en ting er sikkert, jeg skal aldri ha den type jobb igjen!

"Men de var ikke skilt egentlig og det er derfor det ikke er synd."

Ah - og å sjele var heller ikke en synd da, tenker jeg?

"................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...