Gå til innhold

Er så lei kvisene!!

Anbefalte innlegg

Gjest f.... kvisetryne
Skrevet

Jeg er 27 år. Fikk plutselig kviser i voksen alder! Dette er for jævlig plagsomt! Jeg føler meg skitten og tør nesten ikke prate for lenge med folk.

Ingen kremer jeg har fått fra legen fungerer! Jeg drikker 2 liter vann om dagen, er forsiktig med godterier og spiser sunt.

Hva skal jeg gjøre???

Noen som har prøvd alternative ting som homeopat, akupunktur el.l.?

Nå er jeg virkelig lei altså!!!

Skrevet

Har du sjekka om hormonbalansen har endret seg? Om nyrer og lever fungerer som de skal. Huden er også et renseorgan og dersom nyrer og lever ikke er "aktive" nok kan man få kviser fordi slaggstoff skal ut der. Det siste fikk en venninne av meg beskjed om av en lege som praktiserer østlig medisin og akupunktur.

Gjest f.... kvisetryne
Skrevet

Har du sjekka om hormonbalansen har endret seg? Om nyrer og lever fungerer som de skal. Huden er også et renseorgan og dersom nyrer og lever ikke er "aktive" nok kan man få kviser fordi slaggstoff skal ut der. Det siste fikk en venninne av meg beskjed om av en lege som praktiserer østlig medisin og akupunktur.

Åja, kan godt være det som er problemet.

Er det legen som kan finne ut av det?

Skrevet

Åja, kan godt være det som er problemet.

Er det legen som kan finne ut av det?

Tror nok det ja. Den legen jeg skrev om er desvverre ikke i Norge, hun bodde i Hong Kong ett år.

Skrevet

Er du jente? Spør legen om Diane p-piller. (eller hva de nå heter)

Ellers finnes det forskjellige antibiotikakurer du kan gå på hvis du er ekstremt plaget: spør legen om mulighetene.

Gjest f.... kvisetryne
Skrevet

Er du jente? Spør legen om Diane p-piller. (eller hva de nå heter)

Ellers finnes det forskjellige antibiotikakurer du kan gå på hvis du er ekstremt plaget: spør legen om mulighetene.

Ja, jeg er jente.

Prøver å bli gravid, så er egentlig uaktuelt med p-piller på meg akkurat nå. :-)

Ellers takk for tipset.

Skrevet

Når jeg drikker melk eller spiser brunost, prim eller yoghurt (gomme går av en eller annen grunn bra) får jeg masse små røde kviser i hele fjeset samme dag... Kanskje du ikke tåler melk heller?

matildes mor
Skrevet

Har du vært hos hudpleier? Jeg har ikke så god greie på kviser men hadde det vært meg hadde jeg forsøkt det også:-)

Lykke til!!

Skrevet

Jeg hadde masse kviser for ett år siden helt til jeg fikk et råd om å kjøpe MD formulation. Bruker en ansiktsvask og en krem til å ha under dagkremen som inneholder fruktsyrer. Det står bare facial creme på den. Huden har aldri vært finere! Er utrolig fornøyd. I tillegg bruker jeg et merke som heter Bare esscentuals og sminken er et slags mineralpudder som fungerer som foundation. Superbra og vanvittig mye finere enn vanlig make up krem.

Lykke til - jeg vet hvor dum man føler seg som kvisetryne i voksen alder.

Gjest tsunamigirl
Skrevet

Hvilke kremer har du fått hos legen da??

Jeg hadde det likt som deg. Prøvde det meste, var hos hudpleier flere ganger, men det ble absolutt ikke noe bedre av det. Pørvde laserbehandlign også, uten resultat. Tilslutt fant jeg en krem på apoteket som funket på meg. Den heter Brevoxyl. Nå er jeg nesten ikke plaget med kviser i det hele tatt. Ser jeg antydning til en kvise smører jeg på denne om kvelden og morgonen etter er kvisen helt borte. Kremen tørker ut huden en del, så du må ha en god fuktighetskrem i tillegg, spør deg frem på apoteket!

Lykke til.

Gjest tsunamigirl
Skrevet

Hvilke kremer har du fått hos legen da??

Jeg hadde det likt som deg. Prøvde det meste, var hos hudpleier flere ganger, men det ble absolutt ikke noe bedre av det. Pørvde laserbehandlign også, uten resultat. Tilslutt fant jeg en krem på apoteket som funket på meg. Den heter Brevoxyl. Nå er jeg nesten ikke plaget med kviser i det hele tatt. Ser jeg antydning til en kvise smører jeg på denne om kvelden og morgonen etter er kvisen helt borte. Kremen tørker ut huden en del, så du må ha en god fuktighetskrem i tillegg, spør deg frem på apoteket!

Lykke til.

Skrevet

Hei!

Gå på helsekost, og kjøp Dermosan!

Gjest f.... kvisetryne
Skrevet

Har du prøvd Diane?

Nei. Det er litt uaktuelt for meg akkurat nå siden jeg prøver å bli gravid... :-)

skorpionfisken
Skrevet

Jeg gikk til hudpleier, de renset huden og fant ut hvilken hudtype jeg har, de ga meg råd om hvordan jeg skulle ta vare på huden og hvilke kremer jeg skulle bruke, og hvilke jeg måtte unngå. Det hjalp betraktelig. Nå holder jeg det fint i sjakk.

Jeg opplevde også at det jeg fikk fra legen var virkningsløst tull.

Gjest et tips fra meg
Skrevet

Bruker du å tørke deg i ansiktet med håndkle? Kanskje verd å forsøke å la det vær en tid og se om du blir bedre? Jeg har ikke brukt håndkle på flere år i det hele tatt, utenom når jeg har det travelt, og da får jeg utslett som likner på kviser.

Skrevet

Ja, jeg er jente.

Prøver å bli gravid, så er egentlig uaktuelt med p-piller på meg akkurat nå. :-)

Ellers takk for tipset.

Hvis du prøver å bli gravid skal du heller ikke på antibiotika. Det er visst noe med at de "kvisekurene" er så sterke at man ikke skal prøve å bli gravid før tidligst 6 mnd. etter avsluttet kur.

Skrevet

Nei. Det er litt uaktuelt for meg akkurat nå siden jeg prøver å bli gravid... :-)

Oki:) da får du ha lykke til med det;)

Men de funker iallefall:)

Har du prøvd naturprodukter da? Kansje de har noe lignende men som ikke er p-piller i tillegg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...