Gå til innhold

Bakte poteter

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

En drøy time i min ovn, men varierer litt fra ovn til ovn.

Min erfaring er at potetene blir bedre i steikvovn enn i micro. Mulig smak og behag.

Lykke til med maten og kos deg med den og fotballen.

Alt blir bedre i stekeovnen enn i microen. Jeg har brukt en del micro på jobben, og forsøkt meg fram med de fleste retter for å finne noe som er spiselig. Ingenting blir bra. Absolutt ingenting!

Jupp, skal kose meg! :)

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

19

• flisa

17

• fei1365380229

9

• Åsemor

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Jeg har øl. :)

Men potetgullet utgår. Det er snart sommer og formen suger. Jeg må tenke litt på hva jeg dytter i meg. Derfor sunn biff, litt usunt stekte champignoner, sunn mais, og sunne poteter. Samt litt rømme.

bakte poteter er i alle fall ikke særlig sunt - ta deg en neve krydderristede peanøtter.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det blir nok nattmat. Bakepoteter tar laaang tid. Men det hørtes kjempegodt ut, så du kan vel bare smøre på et tykt lag tålmodighet? :)

Nei, det kan jeg ikke. Kampen begynner om ca. 30 minutter.

Men jeg skrudde opp temperaturen til 250 grader, så nå går det seg nok til. :)

Skrevet

Du har lært mye av DOL oppigjennom åra du, lille venn! :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

bakte poteter er i alle fall ikke særlig sunt - ta deg en neve krydderristede peanøtter.

Poteter er da overhodet ikke usunt. Uansett hva Fedon driver og våser om.

Ja, det inneholder karbohydrater. Nei, karbohydrater er ikke usunt.

Men det er klart: Hvis man stapper den bakte poteten full av bacon og rømme blir den ikke sunn, men vanlige poteter er ikke nei-mat. For å bruke Grete Roedes språk. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du har lært mye av DOL oppigjennom åra du, lille venn! :)

Jeg har i hvert fall lært at man raskt får svar på mat- og analsexspørsmål her. :)

Skrevet

Men det er klart: Hvis man stapper den bakte poteten full av bacon og rømme blir den ikke sunn, men vanlige poteter er ikke nei-mat. For å bruke Grete Roedes språk. :)

Jo bacon og poteter kan du spise! uten potet *erter*

Skrevet

Jeg har i hvert fall lært at man raskt får svar på mat- og analsexspørsmål her. :)

Har du noengang kombinert anal-og mat-spørsmål? :)

Skrevet

Det blir nok nattmat. Bakepoteter tar laaang tid. Men det hørtes kjempegodt ut, så du kan vel bare smøre på et tykt lag tålmodighet? :)

Nah, bakepoterer tar en i mikro'n, det går unna på null komma svisj. En bare tar gaffelen og perforerer skinnet, og pakker pottita inn i alluminiumsfolie etterpå.

*smatt*

Gjest Sinai
Skrevet

Enig. Det er så tåpelig at alle har blitt "redd" for poteter. Poteter er jo veldig sunn mat,hvis man bruker opp energien. Men det gjelder jo all sunn mat, skal spises med måte. Tror SDD vet det der... God middag :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ikke nå, men det er mulig jeg kommer til å gjøre det en dag. :)

Skrevet

Nei, det kan jeg ikke. Kampen begynner om ca. 30 minutter.

Men jeg skrudde opp temperaturen til 250 grader, så nå går det seg nok til. :)

Hææ? Sleng pottita i micro'n, 6 - 7 minutter pr. pottit, og resultatet er i boks.

Bokstavelig talt.

Skrevet

Enig. Det er så tåpelig at alle har blitt "redd" for poteter. Poteter er jo veldig sunn mat,hvis man bruker opp energien. Men det gjelder jo all sunn mat, skal spises med måte. Tror SDD vet det der... God middag :)

Hva er så sunt med den? - -

Skrevet

Hææ? Sleng pottita i micro'n, 6 - 7 minutter pr. pottit, og resultatet er i boks.

Bokstavelig talt.

Han er i mot microbølger - -enda jeg har tilbudt han vår ovn som er til overs...

Skrevet

Ikke nå, men det er mulig jeg kommer til å gjøre det en dag. :)

Og da får vi vite hvor det blir av pottitene som blir til overs?

*glaner*

Gjest Sinai
Skrevet

Hva er så sunt med den? - -

Inneholder alle næringsstoffer vi trengte for å overleve her oppe uten variasjon i grønnsaker. Andre grønnsaker er vel så sunne, og gir mindre kalorier. Men bakepotet er jo sunnere enn chips og pølser. La SDD få nyte denne poteten sin med god samvittighet

Skrevet

De vil ikke jeg høre noe om!

*urk*

Skrevet

Inneholder alle næringsstoffer vi trengte for å overleve her oppe uten variasjon i grønnsaker. Andre grønnsaker er vel så sunne, og gir mindre kalorier. Men bakepotet er jo sunnere enn chips og pølser. La SDD få nyte denne poteten sin med god samvittighet

Selvsagt - - men han sa han skulle gå ned i vekt og derfor valgte poteten....:)

De overlvede på mye rart under krigen . ikke dermed sagt at det var den beste maten de overlevde på .......

Skrevet

Jeg er motstander av microbølgeovn. Har det ikke. Skal aldri ha det! :)

Oh my god!

Du VIL gjøre livet vanskelig eller?

Hadde aldri klart meg uten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...