Gå til innhold

Bakte poteter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oh my god!

Du VIL gjøre livet vanskelig eller?

Hadde aldri klart meg uten.

Ikke jeg heller - kyllingfileter tines i 8 minutter på tineprogram da er de skjærbare og det blir fine terninger som kan stekes.

OG kjøttdeig som jeg har kjevlet flatt ut i posene før jeg legger de i fryseren - de tiner FORT i microen.

Og så popcorn da! :)

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

19

• flisa

17

• fei1365380229

9

• Åsemor

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

ShitDiddelyDo
Skrevet

Selvsagt - - men han sa han skulle gå ned i vekt og derfor valgte poteten....:)

De overlvede på mye rart under krigen . ikke dermed sagt at det var den beste maten de overlevde på .......

Nei, jeg sa ikke at jeg ville gå ned i vekt. Jeg vil stramme meg opp litt.

Men når det er sagt har jeg tidligere deffet ved bruk av nettopp ris og poteter som karbohydratkilde. Det er viktig å ha et sammensatt kosthold. Selv ville jeg, dersom jeg skulle sjekket hva jeg spiste, dyttet i meg rundt 10 % fett, 30 % proteiner og 60 % karbohydrater.

Det funker bra for meg. Det funket tidligere veldig bra for diverse atleter som skulle ned i vekt.

Men nå har plutselig poteter og ris blitt fy. Yeah right.

Dere blir lurt. Ja, dere går ned i vekt, men dere kunne like gjerne kuttet på annet hold. Problemene vil oppstå den dagen dere innfører kabohydrater i kostholdet igjen.

Når det gjelder hvor sunn poteten er hvis man tenker fettnedgang, er det for øvrig ikke verre enn å sjekke en næringstabell.

Nei, nå er det fotball! :)

Skrevet

Nei, jeg sa ikke at jeg ville gå ned i vekt. Jeg vil stramme meg opp litt.

Men når det er sagt har jeg tidligere deffet ved bruk av nettopp ris og poteter som karbohydratkilde. Det er viktig å ha et sammensatt kosthold. Selv ville jeg, dersom jeg skulle sjekket hva jeg spiste, dyttet i meg rundt 10 % fett, 30 % proteiner og 60 % karbohydrater.

Det funker bra for meg. Det funket tidligere veldig bra for diverse atleter som skulle ned i vekt.

Men nå har plutselig poteter og ris blitt fy. Yeah right.

Dere blir lurt. Ja, dere går ned i vekt, men dere kunne like gjerne kuttet på annet hold. Problemene vil oppstå den dagen dere innfører kabohydrater i kostholdet igjen.

Når det gjelder hvor sunn poteten er hvis man tenker fettnedgang, er det for øvrig ikke verre enn å sjekke en næringstabell.

Nei, nå er det fotball! :)

PØH - proteiner bygger muskler - karbohydrater -. - - de med høy GI gjør at blodsukkeret skvetter opp på oss som har insulinresistens.

Jeg stoler mer på en indremedisiner enn en som er mot microbølger!

:-)

hare1365380455
Skrevet

Oj, det hørtes kjempegodt ut! Kos deg:)

hare1365380455
Skrevet

Enig. Det er så tåpelig at alle har blitt "redd" for poteter. Poteter er jo veldig sunn mat,hvis man bruker opp energien. Men det gjelder jo all sunn mat, skal spises med måte. Tror SDD vet det der... God middag :)

Jeg er også enig; poteter er godt og sundt!

Skrevet

Nå har jeg spist en "Dyreparken-is" tror jeg...har 6 igjen i pakka..........enda......

Gjest tsunamigirl
Skrevet

Hei du:-)

Lysst på besøk i kveld eller...??

Hørtes utrolig godt ut det som du skulle kose deg med i kveld:-)

fei1365380229
Skrevet

Det er en avgjørende semifinalekamp i CL. Liverpool - Chelsea. Den går på tv3.

Dere og disse fruene. Dere er faen ikke friske. Jeg har selv såvidt sett på serien og mener at jeg har sett såpass med serier, filmer og tv-produksjoner at jeg innehar en viss objektiv dømmekraft hva den slags angår, og dette er søppel ut av en annen verden.

Og du snakker om søppel som ser på fotballkamp! :(

fei1365380229
Skrevet

Neida, ingen fare.

21.35 sitter vi parat, vi som har to tv-er. Jeg får iallefall ikke lov å skifte kanal her i stua.

Har en mann som interesserer seg akkurat like lite for fotball og all annen sport som meg heldigvis. Ser fruene sammen vi :)

fei1365380229
Skrevet

Nå har jeg spist en "Dyreparken-is" tror jeg...har 6 igjen i pakka..........enda......

De er skikkelig gode og bare 95 kcal i hver :)

fei1365380229
Skrevet

Nah, bakepoterer tar en i mikro'n, det går unna på null komma svisj. En bare tar gaffelen og perforerer skinnet, og pakker pottita inn i alluminiumsfolie etterpå.

*smatt*

Bruker aldri aluminiumsfolie jeg, blir mye bedre uten.

Ja bortsett fra oppi grillkullene da hvis vi griller da, da kan det være kjekt.

fei1365380229
Skrevet

Alt blir bedre i stekeovnen enn i microen. Jeg har brukt en del micro på jobben, og forsøkt meg fram med de fleste retter for å finne noe som er spiselig. Ingenting blir bra. Absolutt ingenting!

Jupp, skal kose meg! :)

Joda, micropop så :)

Skrevet

Bruker aldri aluminiumsfolie jeg, blir mye bedre uten.

Ja bortsett fra oppi grillkullene da hvis vi griller da, da kan det være kjekt.

Folien skal selvsagt ikke brukes NÅR du koker pottita, men ETTERPÅ, for å magasinere varmen. Det er også praktisk, når pottita er fortært (stygt ord) kan du bare pakke restene inn i folien. Lett og renslig å bli kvitt.

Men, hver sin smak, åf kårs...

Skrevet

Har en mann som interesserer seg akkurat like lite for fotball og all annen sport som meg heldigvis. Ser fruene sammen vi :)

Det er de beste mennene.

fei1365380229
Skrevet

Folien skal selvsagt ikke brukes NÅR du koker pottita, men ETTERPÅ, for å magasinere varmen. Det er også praktisk, når pottita er fortært (stygt ord) kan du bare pakke restene inn i folien. Lett og renslig å bli kvitt.

Men, hver sin smak, åf kårs...

Miljøsløsing :o).

Skrevet

De er skikkelig gode og bare 95 kcal i hver :)

WOW - sendte Plutten ned etter en til

.

fei1365380229
Skrevet

Det er de beste mennene.

Sier du at Mr Kahn sitter og ser fruene :), ja det hadde jeg ikke trodd.

Skrevet

Miljøsløsing :o).

Nononono, not at all, kildesortering.

*Bellona ser deg*

Skrevet

Sier du at Mr Kahn sitter og ser fruene :), ja det hadde jeg ikke trodd.

Nei - det gjør han ikke - for det gjør ikke jeg heller - men han ser mye annet rart:)

IKKE SPORT.

fei1365380229
Skrevet

Nei - det gjør han ikke - for det gjør ikke jeg heller - men han ser mye annet rart:)

IKKE SPORT.

Da går du dere glipp av noe morsomt. Nå må jeg skru på Tv2 :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...