Gå til innhold

Interiørarkitekt

Anbefalte innlegg

Gjest lille rosinen
Skrevet

Har vært skrevet innlegg om dette før, men ingen som svarte den gangen. Det var ikke jeg som skrev det forrige innlegget, men jeg prøver på nytt...

Er det noen som har prøvd interiørarkitekt? Hvordan jobbet han/hun? Og hvor mye koster det? Sånn ca...

Vi er et helt vanlig par som ikke har spesielt mye penger, men vi lurer på om vi skal investere noen kroner i å få en interiørarkitekt til å tenke litt løsninger i den nye leiligheten vår sammen med oss...

Håper noen kan svare denne gangen :-)

Skrevet

Hørte om en som hadde brukt stulist da hna skulle selge huset - kostet 15.000,-

.....det koster 17.000,- å UTDANNE seg til interiørkonsulent - det har jeg tenkt å gjøre.

Gjest lille rosinen
Skrevet

.....det koster 17.000,- å UTDANNE seg til interiørkonsulent - det har jeg tenkt å gjøre.

Da må du forte deg, så kan du få første oppdraget hjemme hos oss :-)

Men da skal vi jo selvfølglig ha DOLrabatt, sant..? :-)

Skrevet

Da må du forte deg, så kan du få første oppdraget hjemme hos oss :-)

Men da skal vi jo selvfølglig ha DOLrabatt, sant..? :-)

Helt gratis :) kan ta det uten utdannelse og jeg - elsker sånt! hehe

Gjest lille rosinen
Skrevet

Helt gratis :) kan ta det uten utdannelse og jeg - elsker sånt! hehe

Kanskje du har noen tips i forhold til internetsider som kan være til hjelp da?

Vet ikke helt hvilken hjelp jeg ønsker, for prosjektet er jo så stort. ALT skal pusses opp, rom for rom.

Men det som er morsomst, er jo å finne ut hvilket kjøkken jeg ønsker meg. Vi skal lage åpen kjøkkenløsning ved å slå ut en vegg mellom soverom og stue, men vet ikke helt hvor jeg skal begynne i videre planlegging.

Har lest div, kjøkkenkataloger og funnet ut at enkel hvit kjøkkeninnredning kan være noe for oss. Med detaljer i mørkt tre (benkeplate, lister o.l.). Har du noen ideer? Alt mottas med stor takk :-)

Er redd jeg kanskje tar litt av her, men det er så spennende... :-)

Skrevet

Kanskje du har noen tips i forhold til internetsider som kan være til hjelp da?

Vet ikke helt hvilken hjelp jeg ønsker, for prosjektet er jo så stort. ALT skal pusses opp, rom for rom.

Men det som er morsomst, er jo å finne ut hvilket kjøkken jeg ønsker meg. Vi skal lage åpen kjøkkenløsning ved å slå ut en vegg mellom soverom og stue, men vet ikke helt hvor jeg skal begynne i videre planlegging.

Har lest div, kjøkkenkataloger og funnet ut at enkel hvit kjøkkeninnredning kan være noe for oss. Med detaljer i mørkt tre (benkeplate, lister o.l.). Har du noen ideer? Alt mottas med stor takk :-)

Er redd jeg kanskje tar litt av her, men det er så spennende... :-)

Det er kjempemorsomt - her en natt satt jeg og tegnet til 5 om morgene - skulle opp 7 og på jobb - ikke så smart kanskje.

Jeg tar ofte utganspunkt i disse sidene: http://www.hus.no der finner man det meste.

Ellers blar jeg i blader og magasiner og bruker å rive ut bilder med interiør som faller i smak.

Jeg er også fast "gjest" på IKEA noterer og tegner og finner ut hva som er "meg" eller "oss".

Jeg er ikke ås veldig opptatt av moter - men stemninger er fint. og BRUK.

Vi har prøvd å innrede etter hvordan vi lever - ergo har vi i stua en stor sofa ment for boklesing, kaffebesøk og musikk.

TV ødelegger ofte innredningen så den har vi satt på loftet med to godtoler foran. Da ser vi på det vi har valgt ut på forhånd og tv'en står ikke på hele tiden.

Vi er begge skravlete folk så vi liker å kunne sitte uforstyrret å snakke.

ELLERS

I mitt drømmehus skal jeg ha:

Veranda i forbindelse med kjøkkenet - stua her ikkenoe med verandalivet å gjøre, man snubler jo bare forbi stuemøblene på vandring mellom kjøkken og veranda....

Derfor skal også stua ligge i motsatt ende - på den andre siden av kjøkkenet.

OG så vil jeg ikke ha klesskap på soverommene. Jeg skal ha et stort rom med tilhørende "våtavdeling" for vaskemaskin, trommel og stålvask. Her skal jeg ha alt av tekstiler - klærne til alle, gardiner, sengetøy etc. etc. og sko...

Så skal jeg ha alle soveromsvinduer mot nord,

Stua mot vest

Kjøkken mot sørvest

Bad i øst

Jeg skal la rommene kle hverandre - heller litt kjedelige farger - samme i alle rom - omtrent. Varierer heller med tekstiler og møbler, stasj og puter etc.

Jeg ønsker meg sluk i vindfanget....hehe

etc. etc.

:-)

Skrevet

Det er kjempemorsomt - her en natt satt jeg og tegnet til 5 om morgene - skulle opp 7 og på jobb - ikke så smart kanskje.

Jeg tar ofte utganspunkt i disse sidene: http://www.hus.no der finner man det meste.

Ellers blar jeg i blader og magasiner og bruker å rive ut bilder med interiør som faller i smak.

Jeg er også fast "gjest" på IKEA noterer og tegner og finner ut hva som er "meg" eller "oss".

Jeg er ikke ås veldig opptatt av moter - men stemninger er fint. og BRUK.

Vi har prøvd å innrede etter hvordan vi lever - ergo har vi i stua en stor sofa ment for boklesing, kaffebesøk og musikk.

TV ødelegger ofte innredningen så den har vi satt på loftet med to godtoler foran. Da ser vi på det vi har valgt ut på forhånd og tv'en står ikke på hele tiden.

Vi er begge skravlete folk så vi liker å kunne sitte uforstyrret å snakke.

ELLERS

I mitt drømmehus skal jeg ha:

Veranda i forbindelse med kjøkkenet - stua her ikkenoe med verandalivet å gjøre, man snubler jo bare forbi stuemøblene på vandring mellom kjøkken og veranda....

Derfor skal også stua ligge i motsatt ende - på den andre siden av kjøkkenet.

OG så vil jeg ikke ha klesskap på soverommene. Jeg skal ha et stort rom med tilhørende "våtavdeling" for vaskemaskin, trommel og stålvask. Her skal jeg ha alt av tekstiler - klærne til alle, gardiner, sengetøy etc. etc. og sko...

Så skal jeg ha alle soveromsvinduer mot nord,

Stua mot vest

Kjøkken mot sørvest

Bad i øst

Jeg skal la rommene kle hverandre - heller litt kjedelige farger - samme i alle rom - omtrent. Varierer heller med tekstiler og møbler, stasj og puter etc.

Jeg ønsker meg sluk i vindfanget....hehe

etc. etc.

:-)

Ååå... Du er flink! Kan du ikke tegne hus/rom til meg også? :)

Skrevet

Ååå... Du er flink! Kan du ikke tegne hus/rom til meg også? :)

joooooooooda! .)

Skrevet

joooooooooda! .)

Åååå, så bra! :)

Det vanskeligste blir å overtale en sta samboer til å kjøpe nye møbler... Hehe. :)

Gjest shiva shiva
Skrevet

Bare 17.000? Tenker du på nki da eller? Har nemlig tenkt det samme,men lurer på hvilken skole. Vet ikke hvor bra nki er....

Gjest Persille
Skrevet

Tror nok det er litt dyrere enn det :)

Har en kamerat som er interiørarkitet, han har studert fire år i USA - og det var IKKE billig...

Skrevet

Har en kamerat som er interiørarkitet, han har studert fire år i USA - og det var IKKE billig...

Ja, en interiørarkitekt ja - men jeg sa interiørkonsulent :)

Skrevet

Bare 17.000? Tenker du på nki da eller? Har nemlig tenkt det samme,men lurer på hvilken skole. Vet ikke hvor bra nki er....

Jepp - skal gå NKI sitt kurs :-) - regner med å få det dekket av jobbem.

Skrevet

I Oslo-området ligger prisene fra ca 700 kr pr. time. På "landet" får du nok til 400 kr. pr.time. Det kan virke dyrt, men du sparer sikkert endel kroner på å unngå feilkjøp... og du får forhåpentligvis bedre nytte av boligen samt at du vil trives..

Gjest Persille
Skrevet

Ja, en interiørarkitekt ja - men jeg sa interiørkonsulent :)

Aha :)

Skrevet

Man kan ta det som fjernundervisning (NKI) på videregående nivå. Det er mange forkjellige grader, og det er forskjell på konsulent og arkitekt.

Skrevet

Jepp - skal gå NKI sitt kurs :-) - regner med å få det dekket av jobbem.

Hva jobber du med, siden jobben dekker det?

Gjest lille rosinen
Skrevet

I Oslo-området ligger prisene fra ca 700 kr pr. time. På "landet" får du nok til 400 kr. pr.time. Det kan virke dyrt, men du sparer sikkert endel kroner på å unngå feilkjøp... og du får forhåpentligvis bedre nytte av boligen samt at du vil trives..

Hvor mange timer må man regne med å måtte betale for da? Vet du noe om det...? Sånn ca..

Skrevet

Hva jobber du med, siden jobben dekker det?

Alt mulig - fra å stryke skjorter til å arrangere svære kick-offer på Aker Brygge - film, musikk, flagg, lys, messer, emballasjedesign, brosjyrer, gaver, kakepynting, gardinsying, fasadeendringer, webdesign, reiseleder.....etc.etc.

Jeg kan og brukes til det meste :) heldige meg - men så har jeg hatt jobben i 19 år også.

Skrevet

Hvor mange timer må man regne med å måtte betale for da? Vet du noe om det...? Sånn ca..

Det er veldig individuelt hvor mange timer man bruker. Er man dyktig tar man seg tid til å diskutere med eierne hva de ønsker, og da kan det komme opp mange motstridende ønsker, så om dere gjør unna det på forhånd kan tiden spares litt inn. Hvor stort huset er, og hvor omfattende endringer trengs for å skape et hensiktsmessig og ønsket hjem spiller jo inn. Mye er gjort for 15-20 tusen vil jeg tro :-) Ønsker du mer informasjon så kan jeg koble kontakt til ei seriøs interiørarkitekt som kan besvare spørsmålene dine bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...