Gå til innhold

Ble sint på jobben

Anbefalte innlegg

Gjest Farah Diba
Skrevet

Jeg har fått et kjempetilbud i forbindelse med jobben, og sjefen og assisterende sjef ble fyr og flamme og veldig begeistret. Dumme meg presterte å bli sint på kollegaer, ja jeg ble ordentlig forbanna. Jeg har sagt ifra hva jeg finner meg i og ikke finner meg i. Har går jeg runde etter runde på stuegulvet og lurer på om jeg har ødelagt for meg selv...........grrrrrr de er dumme, bare så det er sagt. Sjefene er til og med enige med meg, og kanskje er de glade å få anledning til å ta dem. Likevel jeg burde vært perfekt og sagt ifra på en rolig og avslappende måte. Jeg greide det IKKE.

Skrevet

Skjønner ikke helt... Hva ble du sint på kollegene for? Ble de misunnelige da du fikk et bra tilbud gjennom jobben eller hva?

Gjest Farah Diba
Skrevet

Skjønner ikke helt... Hva ble du sint på kollegene for? Ble de misunnelige da du fikk et bra tilbud gjennom jobben eller hva?

Ja muligens, men jeg ble sint på dem pga. fordommer eller satt på spissen pga. rasistiske holdninger.

hjertebarnet
Skrevet

Ja muligens, men jeg ble sint på dem pga. fordommer eller satt på spissen pga. rasistiske holdninger.

Da hørtes det jo helt på sin plass ut at du ble sint, syns jeg!

Gjest tjohooo
Skrevet

De er dumme og du burde vært perfekt...

Og ellers er dømmekraften god?

Gjest Farah Diba
Skrevet

De er dumme og du burde vært perfekt...

Og ellers er dømmekraften god?

Ja faktisk vanligvis. Jeg burde ikke ha blitt sint, men får full forståelse for det fra ALLE på jobben. Jeg synes det er vondt å bli sint.

Gjest tjohooo
Skrevet

Ja faktisk vanligvis. Jeg burde ikke ha blitt sint, men får full forståelse for det fra ALLE på jobben. Jeg synes det er vondt å bli sint.

Får du forståelse fra de som er dumme også?

Hvor gammel er du forresten?

Gjest Farah Diba
Skrevet

Får du forståelse fra de som er dumme også?

Hvor gammel er du forresten?

Jeg er 52 år, og jeg synes ikke det er greit å bli sint. Jeg jobber på et stort arbeidssted og har fått høre fra mange at jeg har vist utrolig tålmodighet osv., og mange har lurt på hvordan jeg har holdt ut.

Jeg aner ikke hva de tenker som jeg ble sint på. De ble kalt inn til sjefen til møte. Jeg sa at jeg ikke ville være med da jeg ble tilbudt det. Mer vet jeg ikke i dag.

Jeg er ikke umoden hvis det du er ute etter, jeg er et menneske med følelser som jeg ikke kontrollerte i det øyeblikket jeg ble sint. Alle så at jeg var sint og det plager meg.

Gjest tjohooo
Skrevet

Jeg er 52 år, og jeg synes ikke det er greit å bli sint. Jeg jobber på et stort arbeidssted og har fått høre fra mange at jeg har vist utrolig tålmodighet osv., og mange har lurt på hvordan jeg har holdt ut.

Jeg aner ikke hva de tenker som jeg ble sint på. De ble kalt inn til sjefen til møte. Jeg sa at jeg ikke ville være med da jeg ble tilbudt det. Mer vet jeg ikke i dag.

Jeg er ikke umoden hvis det du er ute etter, jeg er et menneske med følelser som jeg ikke kontrollerte i det øyeblikket jeg ble sint. Alle så at jeg var sint og det plager meg.

Jeg har aldri hørt en på over 15 omtale folk man er uenige med som "dumme", det var bare det.

Gjest Farah Diba
Skrevet

Jeg har aldri hørt en på over 15 omtale folk man er uenige med som "dumme", det var bare det.

Jeg tror du bør lese litt godt igjennom innleggene før du svarer. Jeg tror også at du er klar over at ordbruk er kulturelt betinget, og kommer veldig anpå hvor i landet eller hvor i verden en kommer ifra.

Du virker litt umoden, firkantet og trangsynt i ditt syn på språk. Ikke engang barnslig.

Gjest tjohooo
Skrevet

Jeg tror du bør lese litt godt igjennom innleggene før du svarer. Jeg tror også at du er klar over at ordbruk er kulturelt betinget, og kommer veldig anpå hvor i landet eller hvor i verden en kommer ifra.

Du virker litt umoden, firkantet og trangsynt i ditt syn på språk. Ikke engang barnslig.

Så hva var det egentlig de sa, som gjorde deg så sint? Rasistiske bemerkninger, var det?

Gjest Farah Diba
Skrevet

Så hva var det egentlig de sa, som gjorde deg så sint? Rasistiske bemerkninger, var det?

Nei rasistiske holdninger. I tillegg til at jeg følte at de tråkket på meg, de snakker konstant negativt om ledelsen og muslimer som er i stor grad vårt klienttell. Dvs. de snakker om muslimer og generaliserer utfra tabloidoverskrifter om alle såkalt "ikke norske". Det er de norske og de ikke norske, ganske snever definering av mennesker. Nå er ledelsen i gang med møter med dem, og sinnet mitt førte til reaksjoner og handlinger som er positive.

Gjest tjohooo
Skrevet

Nei rasistiske holdninger. I tillegg til at jeg følte at de tråkket på meg, de snakker konstant negativt om ledelsen og muslimer som er i stor grad vårt klienttell. Dvs. de snakker om muslimer og generaliserer utfra tabloidoverskrifter om alle såkalt "ikke norske". Det er de norske og de ikke norske, ganske snever definering av mennesker. Nå er ledelsen i gang med møter med dem, og sinnet mitt førte til reaksjoner og handlinger som er positive.

Fint det kom noe godt utav det, da.

Men jeg håper du ville blitt like sint for like urettferdige ting som ikke har med rasisme å gjøre.

Gjest Farah Diba
Skrevet

Fint det kom noe godt utav det, da.

Men jeg håper du ville blitt like sint for like urettferdige ting som ikke har med rasisme å gjøre.

Jeg blir ikke ofte sint, men når jeg blir sint er det pga. urettferdighet.

Gjest tjohooo
Skrevet

Jeg blir ikke ofte sint, men når jeg blir sint er det pga. urettferdighet.

Så lenge det gjelder urettferdighet generelt, kan det være en flott ting.

Mennesker som bare blir sinte for urettferdighet som rammer dem selv, derimot.....

Gjest Farah Diba
Skrevet

Så lenge det gjelder urettferdighet generelt, kan det være en flott ting.

Mennesker som bare blir sinte for urettferdighet som rammer dem selv, derimot.....

I dette tilfellet gjelder det urettferdighet både mot meg og andre. I de fleste tilfeller blir mennesker sinte når de føler seg urettferdig behandlet. Det er forskjell på hvordan det vises.

Gjest tjohooo
Skrevet

I dette tilfellet gjelder det urettferdighet både mot meg og andre. I de fleste tilfeller blir mennesker sinte når de føler seg urettferdig behandlet. Det er forskjell på hvordan det vises.

Jeg blir ofte sint på vegne av andre mennesker uten at det angår meg.

For eksempel hvordan en homofil jeg leste om ble behandlet, uten at dette kan linkes direkte opp mot meg selv da jeg er heterofil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...