Gå til innhold

Når magemålet vokser 10 cm i løpet av en dag..

Anbefalte innlegg

Gjest ikke gravid!
Skrevet

ja, det gjør min mage. Jeg har en del luft, men ikke alltid. Likevel buler magen ut som en ballong bare jeg spiser litt frokost, og verre blir det.

Målte meg med målebånd i navlehøyde en morgen, for da er magen relativt flat og fin. Omkrets var 86 cm. Samme kveld var den 96.

Det har alltid vært sånn, og det hindrer meg i å gå med kjole f.eks, og i selskaper der det serveres middag er dette veldig hemmende! Jeg ser ut som jeg er godt på vei gravid... Men ved noen sit-ups om kvelden er magen fin og flat neste morgen. Helt til jeg begynner å spise. Som om magesekken ligger rett under huden. Pluss at det buler utover på sidene også, jeg ser i det hele tatt skikkelig feit og pløsete ut om kvelden selv om jeg egentlig er normalvektig og slank.

Vet noen hva dette skyldes? er det flere her som sliter med dette som har noen tips til meg?

Gjest vet hvordan du har det
Skrevet

Åh! Har det akkurat på samme måte som deg. Det er i grunn vanlig at magen vokser utover dagen, men hos meg, slik som hos deg ser det ut som jeg er gravid. D.v.s hvis jeg ikke holder den inne. Men jeg gjør som regel det, eller så går jeg i jeans, og da syns det ikke... Kan ikke gi deg noen råd. Har vendt meg til det. Om morningen når magen er flat så står jeg nesten og beundrer den, hehe....har ikke lyst til å spise for da blir den svær....uff. Men spise må man! Prøver å sjule magen min for kjæresten også, den er SÅ grusom...spesielt når vi skal legge oss.

Gjest nickless
Skrevet

Akkurat som du beskriver hadde jeg det.En gigantisk mage etter spesielt middagsmåltidet. Magen sto ut og jeg kunne ikke dra opp glidelåsen på buksa før etter 1 time.

Så tok jeg en operasjon(bukplastikk) og ba kirurgen samtidig om å stramme mage musklene mine. De var veldig slappe.

Nå, 7 uker etter oppstrammingen opplever jeg ikke dette lenger. Magen er like flat etter middag som før jeg spiser.

Hos meg var det i alle fall magemusklene som skyldtes utstående mage.

Gjest er i samme båt
Skrevet

Jeg har (hatt) akkurat samme problem. Det er nært knyttet til maten jeg spiser. Å skulle ta en operasjon, som nevnes nedenfor, er altfor drastisk, og slett ikke sikkert det ville hjelpe deg!

Det jeg gjorde, var å prøve ut trinn for trinn hva jeg tålte av mat. Noe mat gjorde meg oppblåst, annen ikke. Legene har dessverre lite greie på ernæring, dessuten er det så individuelt hva en reagerer på. Derfor må man bare prøve det ut selv.

Feks fant jeg ut at jeg ikke tåler gjær noe særlig. (Det er faktisk nokså vanlig, men mange er ikke klar over det). Jeg har gått over til brød uten gjær (har kun funnet 1 type dansk rugbrød, samt Ryvita knekkebrød, samt et bakeri som selger brød bakt med annet hevingsmiddel). Spiser også havregrøt (kokt lenge) og frokostblanding.

Tåler heller ikke særlig mye med stekt mat, kokt går bedre. Og så tåler jeg ikke paprika og ikke belgfrukter.

Fortsatt er det mye mat jeg tåler, da!

I tillegg er det viktig å spise langsomt og ikke sluke for mye luft mens du spiser (feks ikke snakk så mye mens du spiser!).

Kanskje kan noen av disse rådene hjelpe også deg?

Skrevet

Har du sjekket om du har en matallergi. F.eks. er det vanlig at cøliaki gir oppblåst mage.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...