Gå til innhold

bivirkninger av angrepille?

Anbefalte innlegg

Gjest den ekte noor
Skrevet

Vel, jeg tok den for 10 dager siden, ble kvalm, og blør enda. Gøy!

Gjest den du minst ønsker kanskje
Skrevet

En "bivirkning" er graviditet..

Gjest begonia
Skrevet

For å virke må den påvirke hormonsystemet i kroppen. Det sier seg selv at det kan føre til bivirkninger. Blir vel på samme måten som med P-piller og lykkepiller og alle andre medisiner som påvirker kroppens systemer. Den er jo så ny den her angrepilla, at senvirkninger vet en jo ikke noe om. Hormonelt framkalt abort er noe helt annet for kroppen enn normal abort. Mange unge jenter kan nok få problemer etterhvert. Glad jeg ikke er ung i dag.

Gjest papirtiger
Skrevet

For å virke må den påvirke hormonsystemet i kroppen. Det sier seg selv at det kan føre til bivirkninger. Blir vel på samme måten som med P-piller og lykkepiller og alle andre medisiner som påvirker kroppens systemer. Den er jo så ny den her angrepilla, at senvirkninger vet en jo ikke noe om. Hormonelt framkalt abort er noe helt annet for kroppen enn normal abort. Mange unge jenter kan nok få problemer etterhvert. Glad jeg ikke er ung i dag.

Skjønner ikke hvorfor du blander inn abortpillen, DET er irrelevant i denne tråden..

Dessuten, angrepille er bare en sterkere dose av hormonet som finnes i alle tre-fase piller (4 piller faktisk). Så man vet mye om langtidsvirkningene :)

Bivirkninger kan være blødninger og humørsvigninger.

Skrevet

Kvalme, kramper i magen som om man har mensen.

Gjest turid johanne
Skrevet

Ei jeg kjenner spøy i tre dager etterpå. (hun gikk på pillen egentlig, men hadde glemt en dag). Jeg merket ingen ting den gangen jeg ble nødt til å ta angrepille.

Skrevet

Du risikerer å få mensen før du trodde du skulle ha den, eller to ganger.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Du risikerer å få mensen før du trodde du skulle ha den, eller to ganger.

Nå er jeg beroliga iallefall, fikk mensen to ganger.

Gjest begonia
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du blander inn abortpillen, DET er irrelevant i denne tråden..

Dessuten, angrepille er bare en sterkere dose av hormonet som finnes i alle tre-fase piller (4 piller faktisk). Så man vet mye om langtidsvirkningene :)

Bivirkninger kan være blødninger og humørsvigninger.

Trodde at angre- og abortpillen var det samme jeg! Har tydeligvis ikke fulgt med da. Men tukling med hormonene er jeg imot, har brent meg skikkelig på det selv. Systemet mitt er fucket skikkelig opp etter p-pillebruk.

Gjest bree noor
Skrevet

Trodde at angre- og abortpillen var det samme jeg! Har tydeligvis ikke fulgt med da. Men tukling med hormonene er jeg imot, har brent meg skikkelig på det selv. Systemet mitt er fucket skikkelig opp etter p-pillebruk.

etter det tullete svaret ditt å dømme, er det nok ikke bare hormonene dine som er fucka opp

Gjest begonia
Skrevet

etter det tullete svaret ditt å dømme, er det nok ikke bare hormonene dine som er fucka opp

Nå fikk du kanskje ikke med deg at jeg misforsto litt?

Forøvrig må det vel være nyttig å se det fra flere sider? Å påvirke det hormonelle forplantningssystemet straffer seg selvfølgelig. Det er ikke meg som har funnet på det. Må jo være dum hvis en ikke skjønner det. Ingen medisiner er helt uten bivirkninger. Særlig ikke slike som påvirker viktige funksjoner i kroppen. Og hva er egentlig viktigere enn forplantingsevnen og muligheten til å bli gravid?

Gjest papirtiger
Skrevet

Nei, angrepille og abortpille er definitivt ikke det samme!

Abortpille er det navnet tilsier, en pille som fremkaller abort. En angrepille hindrer et (eventuelt) befruktet egg i å feste seg.

Og angående å tulle med systemet, så fort man slutter med p-piller, så tar det ca 3 mnd før absolutt alle spor er borte.

Men ærlig talt..dette snakket om å ikke forstyrre vanlige funksjoner i kroppen er nokså søkt. Mener du det samme om insulin-sprøyter til diabetessyke også..? Og blodfortynnende? Og vitaminer?

Jaja..

Gjest begonia
Skrevet

Nei, angrepille og abortpille er definitivt ikke det samme!

Abortpille er det navnet tilsier, en pille som fremkaller abort. En angrepille hindrer et (eventuelt) befruktet egg i å feste seg.

Og angående å tulle med systemet, så fort man slutter med p-piller, så tar det ca 3 mnd før absolutt alle spor er borte.

Men ærlig talt..dette snakket om å ikke forstyrre vanlige funksjoner i kroppen er nokså søkt. Mener du det samme om insulin-sprøyter til diabetessyke også..? Og blodfortynnende? Og vitaminer?

Jaja..

Jeg mener en må veie bivirkninger mot nytten. Og så reagerer mennesker forskjellig på tilsetninger. Noen tåler det bedre enn andre. Å gi insulin er å rette opp en feil i kroppen. Å gi p-piller, angre og abortpiller er ikke å opoprette kroppslige feil. Det er å gi oss mennesker en lettvint løsninger på problemer som alltid har vært der. Jeg har brukt det selv, og er ikke motstander for en hver pris. Men det er alt for lite snakk om mulig bivirkninger og senskader.

At p-piller er ute av kroppen etter tre måneder vet jeg ikke noe om, men vet iallefall at lykkepiller (feks) kan plage de som har brukt dem i lange tider etterpå. Noen blir forandret for alltid.

Gjest papirtiger
Skrevet

Jeg mener en må veie bivirkninger mot nytten. Og så reagerer mennesker forskjellig på tilsetninger. Noen tåler det bedre enn andre. Å gi insulin er å rette opp en feil i kroppen. Å gi p-piller, angre og abortpiller er ikke å opoprette kroppslige feil. Det er å gi oss mennesker en lettvint løsninger på problemer som alltid har vært der. Jeg har brukt det selv, og er ikke motstander for en hver pris. Men det er alt for lite snakk om mulig bivirkninger og senskader.

At p-piller er ute av kroppen etter tre måneder vet jeg ikke noe om, men vet iallefall at lykkepiller (feks) kan plage de som har brukt dem i lange tider etterpå. Noen blir forandret for alltid.

Orker ikke å diskutere dette, men vil gjerne kommentere det siste du skriver om lykkepiller.

Man gir lykkepiller til mennesker som har forstyrret neurotransmitter-balansen i hjernen. Det er det som forårsaker depresjon. Lykkepiller gjør at balansen opprettes igjen, dvs at man produserer mer serotonin etc.

Så hvis lykkepiller gir varige forandringer, så ville det vært det beste som kunne skje :)

Medisiner er ikke magi. De bare bygger på kroppslige funksjoner...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...