Gå til innhold

"kvise" på strategisk plass...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og ikke engang på samfunnets rompe, men et stykke lenger frem..

Jeg skriver kvise,det høres bedre ut.

Men den er stor, veldig STOR.

Og veldig vond. Det ser ut som jeg har sterk bekkenløsning og dritt i buksa når jeg går, fikk jeg høre her nu nettopp.

Så til spørsmålet: noen gode råd for at det skal gå hull. og den kan tømmes for gøgg og guffe?

Gjerne fort og gæli, selv hjemme på badet, Jeg går IKKE til dåktåren med dette...

Skrevet

Jeg tok den selv. Fikk 2 stk etter å ha brukt canesten litt for lenge.

Steriliserte en nål og stakk hull rett og slett, og presset veldig forsiktig ut noen liter gugge så det ut som. Yak. Renset etterpå.

Skrevet

Steriliserte en nål og stakk hull rett og slett, og presset veldig forsiktig ut noen liter gugge så det ut som. Yak. Renset etterpå.

Altså, det har jeg forsøkt :-)Ble altfor lite hull vettu, enda jeg dro litt og *grøsser*

Så det som ligger inne denne digre "børda" er nok ikke direkte tyntflytende..YAK!

Nå har jeg funnet fram en skalpel som jeg bruker i forbindelse med glassmalinga mi, kokt kniven, og manner meg opp.

Skrevet

Altså, det har jeg forsøkt :-)Ble altfor lite hull vettu, enda jeg dro litt og *grøsser*

Så det som ligger inne denne digre "børda" er nok ikke direkte tyntflytende..YAK!

Nå har jeg funnet fram en skalpel som jeg bruker i forbindelse med glassmalinga mi, kokt kniven, og manner meg opp.

Brukte sånn tykk nål jeg da, sånn tykk synål. Men jeg ventet til den var rimelig "moden", så huden var jo ganske tynn da, tror den revnet litt.

Gjest clearsil
Skrevet

det er jo jæklig vondt, for å si det mildt, med kviser "der", ømfintlig som man gjerne er.. Min erfaring er å stikke hull med nål først, så knipe/presse ut kvisen

"fort og gale". Bare pass på å skvis ut den "siste lille" skvetten med 'gugge', for ellers kan den bli liggende å samle mer bakterier og blir værre å bli kvitt..

Bare noen erfaringer fra

Skrevet

Brukte sånn tykk nål jeg da, sånn tykk synål. Men jeg ventet til den var rimelig "moden", så huden var jo ganske tynn da, tror den revnet litt.

Kanskje jeg skal la den godgjøre seg til i morgen, og bruke heklenål :-)

Og håpe det går hull i natt.

Skrevet

Kanskje jeg skal la den godgjøre seg til i morgen, og bruke heklenål :-)

Og håpe det går hull i natt.

Åh gud!

Lykke til, dette høres skikkelig pinefullt ut... :)

Gjest vondt vondt vondt
Skrevet

Jeg er ofte plaget med svææære byller akkurat "der" ja. I helgen klarte jeg nesten ikke å gå da den satt der trusestrikken gnaget.

Jeg setter alltid på et bredt plaster, da verker det ikke når jeg beveger meg og det går hull av seg selv etter et par timer, byllen tømmer seg også. Så skifter jeg plaster etter et par timer jevnlig. Når alt er tømt renser jeg med klorhexidin og taper på litt gasbind, legg gjerne på litt Bacimycin også, sårsalve uten resept.

Gjest Simiana
Skrevet

Jeg gikk til dåktåren, jeg. Kan anbefales, altså. Jeg hadde slitt med den for meg selv en stund, stukket hull med stoppenål og greier, men jeg fikk aldri tømt den ordentlig. Etter en stund var den like vond igjen. Doktoren tok noe skalpell-aktig og snittet. Ikke så VELDIG vondt. Så tømte han den og puttet noe bomull-greier inni, så den skulle holde seg åpen og tømmes helt. Og jammen hjalp det. Det var en LETTELSE.

Skrevet

Hjelpes meg, sånt er så vondt! Lykke til, og sørg for å trykke ut alt!

Gjest jeg fikk en Absess
Skrevet

Anbefaler deg å gå til legen.. Jeg fikk akkurat det samme, det lignet en kvise først, men så ble den stor som en ert.. Og det værket og værket og da ble det til at jeg prøvde å klemme litt..

Det ble skikkelig betent så jeg gikk til legen. Jeg syntes ikke det var noe kult.. tenkta at han trodde sikkert at dette var kjønnsykdom :-) LOL

Jeg sa det til han og vi lo godt begge to...

Han snittet det litt opp og klemte gørra ut..Jeg måtte tilbake flere dager på rad, ble satt på penecellin og alt ble bra..

Det var noe hærk, fordi det fortsatte å tømme seg hele tiden.. og jeg måtte skifte 1000 ganger om dagen.. Bedre det enn å ha dritten inni der....

Gjest sykepleieren2
Skrevet

Når du har tømt den, rens den med klorheksidin og legg på en kompress med litt bacimycin sårsalve. Gjør underverker.

Skrevet

Nå har jeg kuttet fienden opp!

Med hobbyskalpellen min.

Det var så vondt!!! Et par cm`s kutt, for den var stor. Ikke noe ertestørrelse her nei!

Skylte med fysiologisk saltvann i sprøyte, får nok gjøre det litt ofte utover dagen...

Phu..godt nå, når det ikke sprenger!

Skrevet

Nå har jeg kuttet fienden opp!

Med hobbyskalpellen min.

Det var så vondt!!! Et par cm`s kutt, for den var stor. Ikke noe ertestørrelse her nei!

Skylte med fysiologisk saltvann i sprøyte, får nok gjøre det litt ofte utover dagen...

Phu..godt nå, når det ikke sprenger!

Åssen fikk du til å gjøre dette selv? Brukte du speil, eller er du slangemenneske?

Du er modig. Jeg hadde aldri turt.

Jeg skar opp en svær dings hos legen en gang, og måtte ta sittebad i grønnsåpevann ei uke etterpå, for å rense opp siden det ikke ble sydd. Og grunnen til at det ikke ble sydd, var at gørra skulle komme ut.

Skrevet

Åssen fikk du til å gjøre dette selv? Brukte du speil, eller er du slangemenneske?

Du er modig. Jeg hadde aldri turt.

Jeg skar opp en svær dings hos legen en gang, og måtte ta sittebad i grønnsåpevann ei uke etterpå, for å rense opp siden det ikke ble sydd. Og grunnen til at det ikke ble sydd, var at gørra skulle komme ut.

He he, er nok ikke noe slangemenneske nei:-)

Speil er tingen...

Nei, hvordan jeg klarte det?

Den var så vond og så spent. Satte kniven inntil, lukket øya og telte til tre. Å fytti hel...e. Det var VONDT!

Nå går turen til apoteket, må ha salve og kompresser.

Denne skal ikke gro før den er tom, djevelskapet, jeg gjør ikke dette igjen om tre dager...

Skrevet

He he, er nok ikke noe slangemenneske nei:-)

Speil er tingen...

Nei, hvordan jeg klarte det?

Den var så vond og så spent. Satte kniven inntil, lukket øya og telte til tre. Å fytti hel...e. Det var VONDT!

Nå går turen til apoteket, må ha salve og kompresser.

Denne skal ikke gro før den er tom, djevelskapet, jeg gjør ikke dette igjen om tre dager...

Du kan jo prøve litt grønt sittebad du også. Tror grønnsåpa trekker ut dritten, samtidig som den holder infeksjoner unna og renser opp.

Men det var større uhumskhet enn en kvise jeg hadde. På størrelse med en stor drue, og veldig dyp. En betennelse i en kjertel eller hårsekk.

Legen var veldig oppmuntrende, og sa at når man først fikk slikt, ville det komme tilbake. Men det har det ikke gjort. Bank i bordet.

Skrevet

Du kan jo prøve litt grønt sittebad du også. Tror grønnsåpa trekker ut dritten, samtidig som den holder infeksjoner unna og renser opp.

Men det var større uhumskhet enn en kvise jeg hadde. På størrelse med en stor drue, og veldig dyp. En betennelse i en kjertel eller hårsekk.

Legen var veldig oppmuntrende, og sa at når man først fikk slikt, ville det komme tilbake. Men det har det ikke gjort. Bank i bordet.

Jo takk, du. kalte det kvise fordi det hørtes litt bedre ut:-)

Plommestr. er sannheten.

Med en farge jeg ikke ante kroppen min kunne lage...

Grønnsåpebad skal bli!

Skrevet

Plommestr. er sannheten.

Grønnsåpebad skal bli!

Plommestr??? Himmel og hav! Tror jeg hadde gått til legen, jeg...

Men nå er du vel antageligvis kvitt problemet... Men jeg tror jeg hadde kjappet meg til legen hvis jeg begynte å føle meg uvel i etterkant. Infeksjoner er ikke å spøke med.

Skrevet

Plommestr. er sannheten.

Grønnsåpebad skal bli!

Hvis den var så stor, blør det vel en del nå?

Med min drue har jeg ingenting å stille opp med mot en plomme. Og jeg må igjen si at du er tøff.

Mary Poppins
Skrevet

neimen jøss, nå skremmer dere meg skikkelig her. Hva i all verden er det her for noe? på størrelse med en plomme? eek!

Jeg har aldir hatt noe sånt, bank i bordet, og håper jeg slipper det, jeg som er verdens største pyse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...