Gå til innhold

Plantasjen og planter....:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har såkalte "brune fingre" men ønsker meg store krukker med planter noe elegant noe...på trappa hjemme.....naboene er driftige kjerringer i 70-åra som kan ALT om hagestell....er det smart av meg å kjøpe kunstige? hehe, jeg så slike "baller" med margeritter oppå en høy stamme i en krukke. Det hadde vært fint....på avstand. SÅ fristet! :)

mil1365380270
Skrevet

Den brune fargen på fingrene dine kommer til å smitte over på margeritten, hvis du ikke er flink til å vanne og knipe visne blomster.

Skrevet

Den brune fargen på fingrene dine kommer til å smitte over på margeritten, hvis du ikke er flink til å vanne og knipe visne blomster.

Jeg sa jo den var KUNSTIG!!!det er jo det spørsmålet mitt handler om - KAN jeg vedkjenne meg å hja kusntige planter på trappa når naboene er så driftige? :)

Gjest Kjør i veg :)
Skrevet

Jeg sa jo den var KUNSTIG!!!det er jo det spørsmålet mitt handler om - KAN jeg vedkjenne meg å hja kusntige planter på trappa når naboene er så driftige? :)

JA!

Om folk er flinke eller ei, har grønne, brune eller gule fingre.

Jeg er en plantemorder de lux, så hos meg er alt kunstig.

Skal prøve meg på noen bed og greier i år, men har hatt, og vil nok fortsette å ha, kunstige blomster også, såvel ute som inne.

Mange av de er så fine også atte det omtrent ikke er råd å se at de er falske heller, om en klår aldri så mye.

;)

Skrevet

Tja, hvis du vil at folk skal TRO at de er ekte, så bør du passe godt på! :-)

På mitt barndomssted var det en dame som sverget til kunstige blomster ute. Men det så litt komisk ut da hun etter en kraftig vindkule gikk rundt og plukket frem blomstene sine fra hekken! *he he*

mil1365380270
Skrevet

Åhja! Svaret er nei, bedre med ingen planter, enn kunstige. Hvis urnen står i skyggen, slipper du ganske lettvint unna med noen planter som ikke trenger så mye vedlikehold :-) Du kan sette en rose der f.eks?

serendipity
Skrevet

Margeritter er igrunn ganske greie,selv om de er ekte. De som er oppstammet er ikke værre. Men kjøp vanslig ikek spanske el. l. for de syntes jeg tåler mindre. OG NEI, du kan IKKE ha kunstig !!!

Plant en thuja i en stor urne og litt vår lyng og et par mini margeritter el.l., det kan man klare å holde i live.

Skrevet

Hvis de driftige naboene aldri kommer så nære at de ser at plantene er kunstige så... ;o)

Skrevet

Åhja! Svaret er nei, bedre med ingen planter, enn kunstige. Hvis urnen står i skyggen, slipper du ganske lettvint unna med noen planter som ikke trenger så mye vedlikehold :-) Du kan sette en rose der f.eks?

NEI - vil ikke ha noe levende der - skal bare ha svære rullesteiner, pen grus og tretrapp :-) Får se......om jeg finner et fint bilde på nettet evnt. :)

som dette: http://www.spaniahus.net/images/bellavista.inngangsparti.jpg der er det lagt pene steiner i krukka...

mariaflyfly
Skrevet

Neineineineineineineinei!!!

Ikke kunstige blomster! *grøsser*

mil1365380270
Skrevet

NEI - vil ikke ha noe levende der - skal bare ha svære rullesteiner, pen grus og tretrapp :-) Får se......om jeg finner et fint bilde på nettet evnt. :)

som dette: http://www.spaniahus.net/images/bellavista.inngangsparti.jpg der er det lagt pene steiner i krukka...

Aha! Siden du skal ha sånne steiner, tror jeg du klarer å holde en margeritt i live. De holder utrolig bra på fuktigheten. Og du kan jo ta skippertak med kniping av blomster? Blomsten dør jo ikke, det er bare det at det kommer flere nye knopper når du kniper :-)

Skrevet

Margeritter er igrunn ganske greie,selv om de er ekte. De som er oppstammet er ikke værre. Men kjøp vanslig ikek spanske el. l. for de syntes jeg tåler mindre. OG NEI, du kan IKKE ha kunstig !!!

Plant en thuja i en stor urne og litt vår lyng og et par mini margeritter el.l., det kan man klare å holde i live.

bak på verandaen har jeg kjeglegran - den klarer jeg å holde liv i - og så har jeg STEINER i en pyramide i en annen - sær jeg - hehe

Skrevet

Hvis de driftige naboene aldri kommer så nære at de ser at plantene er kunstige så... ;o)

jo - de henger fast i oss.....)

Skrevet

Aha! Siden du skal ha sånne steiner, tror jeg du klarer å holde en margeritt i live. De holder utrolig bra på fuktigheten. Og du kan jo ta skippertak med kniping av blomster? Blomsten dør jo ikke, det er bare det at det kommer flere nye knopper når du kniper :-)

men hva gjør jeg med dem om vinteren da?

serendipity
Skrevet

bak på verandaen har jeg kjeglegran - den klarer jeg å holde liv i - og så har jeg STEINER i en pyramide i en annen - sær jeg - hehe

He he.

Skrevet

JA!

Om folk er flinke eller ei, har grønne, brune eller gule fingre.

Jeg er en plantemorder de lux, så hos meg er alt kunstig.

Skal prøve meg på noen bed og greier i år, men har hatt, og vil nok fortsette å ha, kunstige blomster også, såvel ute som inne.

Mange av de er så fine også atte det omtrent ikke er råd å se at de er falske heller, om en klår aldri så mye.

;)

Jeg kan jo skylde på at det alltid er skygge der - vi har inngangspartiet rett nord.

Skrevet

Se, dét var et tips til meg ;-) Steiner i urne. Har skikkelig brune fingre jeg også. Og i tillegg har jeg ikke interessen for hagearbeid etc.

Skrevet

Jeg holder meg til ekte planter, jeg da, selv om det ikke er så lett alltid! :-)

Men etter litt prøving og feiling har jeg kommet til at Flittig Lise ikke har fått navnet sitt for ingenting!

Den tåler både full sol og helskygge, og blomstrer villig uten at du behøver å knipe av! *S*

Skrevet

Se, dét var et tips til meg ;-) Steiner i urne. Har skikkelig brune fingre jeg også. Og i tillegg har jeg ikke interessen for hagearbeid etc.

det e faktisk veldig dekorativt! :) må finne noen prakteksempler da.Jeg Elsker steiner.

Vi hadde steiner som bordkort i bryllupet også vi.

I vinduskarmen i stua har jeg steiner, rekved og skjell :) og en kunstig lavendel - den ser helt ekte ut - *knegg*

Er det noe vakrere enn steiner?

se og nyt:

http://images.google.com/images?q=rullesteiner&hl=no&lr=

mil1365380270
Skrevet

men hva gjør jeg med dem om vinteren da?

Da blir de døde ;-)

Nei, jeg vet ikke om man kan ta de inn i stuen, sette de i en kald kjeller, eller hva. Hos oss er de forbruk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...