Gå til innhold

Plantasjen og planter....:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

det e faktisk veldig dekorativt! :) må finne noen prakteksempler da.Jeg Elsker steiner.

Vi hadde steiner som bordkort i bryllupet også vi.

I vinduskarmen i stua har jeg steiner, rekved og skjell :) og en kunstig lavendel - den ser helt ekte ut - *knegg*

Er det noe vakrere enn steiner?

se og nyt:

http://images.google.com/images?q=rullesteiner&hl=no&lr=

Nei, dette skal jeg kopiere ;-)

Vi har også etterhvert en del poser med steiner,- ungene skal alltid ha med seg steiner fra ferieturer...

Skrevet

Da blir de døde ;-)

Nei, jeg vet ikke om man kan ta de inn i stuen, sette de i en kald kjeller, eller hva. Hos oss er de forbruk.

Ja til bruk og kast av blomster, sier jeg bare!! *S*

Her i huset er det ikke snakk om å ta planter inn og få de til å komme tilbake neste år, nei! :-) Kjenner en som sparer på julestjerna hvert år og stuller og steller med den for å få den til å blomstre på nytt året etter...

Ja, hver sin lyst! :-)

mil1365380270
Skrevet

Her i huset er det ikke snakk om å ta planter inn og få de til å komme tilbake neste år, nei! :-) Kjenner en som sparer på julestjerna hvert år og stuller og steller med den for å få den til å blomstre på nytt året etter...

Må nok beskjemmet innrømme at du nå vet om to som sparer julestjernene. Den fra i forfjor gikk i søpla i helgen, den andre skal få prøve den norske sommeren. Som om ikke det er nok; i kjelleren står det to planter og venter på å komme ut ;-)

Skrevet

Nei, dette skal jeg kopiere ;-)

Vi har også etterhvert en del poser med steiner,- ungene skal alltid ha med seg steiner fra ferieturer...

Vi har rullesteiner fra Omaha Beach vi :-)

jeg tar med steiner fra overalt...

Skrevet

Må nok beskjemmet innrømme at du nå vet om to som sparer julestjernene. Den fra i forfjor gikk i søpla i helgen, den andre skal få prøve den norske sommeren. Som om ikke det er nok; i kjelleren står det to planter og venter på å komme ut ;-)

*ha ha* Og dette tør du innrømme? ;-)

Det eneste jeg har "spart" er at jeg har latt sviblene tørke etter jul og så satt dem ut i hagen til våren. Men det har ikke vært særlig vellykket, for opp av joda kommer det kun en stilk med to-tre blomster på - ikke mange, mange slik som når den blomstrer inne.

serendipity
Skrevet

Vi har rullesteiner fra Omaha Beach vi :-)

jeg tar med steiner fra overalt...

Vært på Mølen også da, he he?

serendipity
Skrevet

men hva gjør jeg med dem om vinteren da?

Du kaster de, og kjøper nye neste år :-)

mil1365380270
Skrevet

*ha ha* Og dette tør du innrømme? ;-)

Det eneste jeg har "spart" er at jeg har latt sviblene tørke etter jul og så satt dem ut i hagen til våren. Men det har ikke vært særlig vellykket, for opp av joda kommer det kun en stilk med to-tre blomster på - ikke mange, mange slik som når den blomstrer inne.

Hah! Der kom sviblene opp av hatten, ja! ;-) Gravde ned noen påskeliljer i helgen. Hvis de har tenkt til å blomstre, kan de like gjerne få gjøre det i hagen. Hvis jeg husker at de er der og ikke graver de opp når jeg planter noe annet ;-)

Gjest helt greit det vel
Skrevet

Jeg sa jo den var KUNSTIG!!!det er jo det spørsmålet mitt handler om - KAN jeg vedkjenne meg å hja kusntige planter på trappa når naboene er så driftige? :)

Selvsagt kan du ha kunstige planter! De er så godt laget nå, at det er svært vanskelig å se forskjell, selv på nært hold. Du kan jo velge å ha en blanding av kunstige og ekte, så ser naboen at du vanner plantene av og til!

Selv har jeg en kunstig blomst som henger på verandaen om sommeren, og inni stuen om vinteren. Alle tror den er ekte! Det er også pent med kunstige planter i sol-fattige rom som entre eller bad.

På balkongen har jeg, bortsett fra den kunstige blomsten, også margueritter stort sett (ekte). De pleier å være nokså hardføre, men jeg prøver å ha faste dager å vanne dem på for å huske det (ca 1 gang i uken, 2-3 ganger hvis det er riktig varmt). Det hender de dør likevel...

Men altså: ja, det er helt greit å ha kunstige planter, eller en blanding. Mye koseligere det, enn med visne planter eller ingen. Det er ingen som har noe med ditt valg å gjøre, og ingen som vil merke det heller!

:-)

Gjest Kjør i veg :)
Skrevet

Jeg kan jo skylde på at det alltid er skygge der - vi har inngangspartiet rett nord.

Ikke skyld på noe, inntil noen kommenterer ;)

Har hatt butikk selv med kunstige blomster og trær så jeg vet at det kan se utrolig ekte ut.

Den aller beste var han som kom stormende inn og ville ha en stooooor bukett av de langstilkede mørk røde rosene vi hadde i en vase.

Vi plukket ut, pakket inn i celofan, satte sløyfe på og tok betalt.

Han skrøt og skrøt av hvor flotte disse blomstene var og at det var synd noe så vakkert mått visne.

Ehhh, du, de blomstene der er uekte, visste du ikke det?

Nei, han hadde ikke skjønt det, men de var så nydelige at han helt klart ville ha dem alikavel. Og så toppers at de ikke døde da

;)

Skrevet

Selvsagt kan du ha kunstige planter! De er så godt laget nå, at det er svært vanskelig å se forskjell, selv på nært hold. Du kan jo velge å ha en blanding av kunstige og ekte, så ser naboen at du vanner plantene av og til!

Selv har jeg en kunstig blomst som henger på verandaen om sommeren, og inni stuen om vinteren. Alle tror den er ekte! Det er også pent med kunstige planter i sol-fattige rom som entre eller bad.

På balkongen har jeg, bortsett fra den kunstige blomsten, også margueritter stort sett (ekte). De pleier å være nokså hardføre, men jeg prøver å ha faste dager å vanne dem på for å huske det (ca 1 gang i uken, 2-3 ganger hvis det er riktig varmt). Det hender de dør likevel...

Men altså: ja, det er helt greit å ha kunstige planter, eller en blanding. Mye koseligere det, enn med visne planter eller ingen. Det er ingen som har noe med ditt valg å gjøre, og ingen som vil merke det heller!

:-)

TAKK!

Det var ditt innlegg jeg ventet på - hehe.

Kjøper sånne jeg...

Skrevet

Ikke skyld på noe, inntil noen kommenterer ;)

Har hatt butikk selv med kunstige blomster og trær så jeg vet at det kan se utrolig ekte ut.

Den aller beste var han som kom stormende inn og ville ha en stooooor bukett av de langstilkede mørk røde rosene vi hadde i en vase.

Vi plukket ut, pakket inn i celofan, satte sløyfe på og tok betalt.

Han skrøt og skrøt av hvor flotte disse blomstene var og at det var synd noe så vakkert mått visne.

Ehhh, du, de blomstene der er uekte, visste du ikke det?

Nei, han hadde ikke skjønt det, men de var så nydelige at han helt klart ville ha dem alikavel. Og så toppers at de ikke døde da

;)

hehe - javisst er de flotte! - jeg vil jo ikke kjøpe sånne som er vevd med rufsete kanter på nille...

Gjest helt greit det vel
Skrevet

TAKK!

Det var ditt innlegg jeg ventet på - hehe.

Kjøper sånne jeg...

Så hyggelig å være til hjelp!

Lykke til med blomstene! Husk at pene kunstige planter er skrekkelig dyre! men så varer de jo resten av livet, da.

Skrevet

Jeg sa jo den var KUNSTIG!!!det er jo det spørsmålet mitt handler om - KAN jeg vedkjenne meg å hja kusntige planter på trappa når naboene er så driftige? :)

Selvsagt kan du det! Men hvis du klarer å få dem til å visne, så anbefaler jeg en morsom steinoppsats :-)

Kan du ikke spørre nabokjerringene om råd da? De har antagelig all verdens med tid, og gir deg mer enn gjerne noen tips.

Skrevet

Har en hengepetunia som jeg kjøpte for flere år siden.

Det er jævlig hardt arbeid å få den til, selvfølgelig, jeg må jo vanne opptil flere ganger fra februar/mars av.

;o)

Skrevet

Tenk "bestemorblomster" når du ikke har grønne fingre og mye kunnskap om planter. Det er ikke uten grunn at våre bestemødre brukte mye geranium og fuchsia og margeritter. De plantene tåler mye, både av regn og litt tørke.

Skrevet

Flisa - kjære deg, du skal herved få mitt aller, aller, aller beste blomstertips:

Kantlobelia.

KANTlobelia. Ikke hengelobelia.

De er små og unnseelige nå, men kommer fort i blomst, blomstrer hele sommeren, hele høsten til de dør av frosten...

De trenger bare litt god mold og vann. Trenger ikke å knipe av visne blomster osv. som man må med nesten alt annet.

Jeg har lobelia i krukker på veggen, i krukker på "golvet" og i verandakassene. Det blir tette, fine tuer med knallblå blomster, får vel div. andre farger også nå.

Hengelobelia blir litt mer "grissen" om du skjønner - liker dem best "små og tette".

God tur :)

Skrevet

Flisa - kjære deg, du skal herved få mitt aller, aller, aller beste blomstertips:

Kantlobelia.

KANTlobelia. Ikke hengelobelia.

De er små og unnseelige nå, men kommer fort i blomst, blomstrer hele sommeren, hele høsten til de dør av frosten...

De trenger bare litt god mold og vann. Trenger ikke å knipe av visne blomster osv. som man må med nesten alt annet.

Jeg har lobelia i krukker på veggen, i krukker på "golvet" og i verandakassene. Det blir tette, fine tuer med knallblå blomster, får vel div. andre farger også nå.

Hengelobelia blir litt mer "grissen" om du skjønner - liker dem best "små og tette".

God tur :)

hm....men de er jo ikke sånne trær som jeg vil ha? ;)

Jeg har hatt sånne før - som du sier - sammen med sånne "kjempeblad" eller noe lignende.

Gjest kunstige her også
Skrevet

Bare kjøp! Vi har hele verandaen full av kunstige blomster fordelt på 12 meter med blomsterkasser, og det fungerer helt flott!

Vi har en person i huset som er allergisk både mot enkelte blomster og mot bistikk, og begge deler har det natulig nok blitt mindre av etter at vi kjøpte kunstige. Biene er ikke så voldsomt interesserte i kunstige planter...

Bortsett fra en nabo som trodde vi var spik, spenna gærne da vi "plantet ut" i påsken et år, har vi ikke hatt noen negative reaksjoner. Ser pent ut på avstand og det klarer seg. Det er ikke meg imot å slippe all vanningen!

Skrevet

Bare kjøp! Vi har hele verandaen full av kunstige blomster fordelt på 12 meter med blomsterkasser, og det fungerer helt flott!

Vi har en person i huset som er allergisk både mot enkelte blomster og mot bistikk, og begge deler har det natulig nok blitt mindre av etter at vi kjøpte kunstige. Biene er ikke så voldsomt interesserte i kunstige planter...

Bortsett fra en nabo som trodde vi var spik, spenna gærne da vi "plantet ut" i påsken et år, har vi ikke hatt noen negative reaksjoner. Ser pent ut på avstand og det klarer seg. Det er ikke meg imot å slippe all vanningen!

*gnir meg i henda* :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...