Gå til innhold

Tegnene på tastaturet.

Anbefalte innlegg

Gjest Dette husker jeg ikke.
Skrevet

Hvordan var dette igjen :

Få til "/" motsatt veg.

Til høyre for "Å" har tasten tre tegn, hvordan får jeg frem disse?

:/

Skrevet

Du har forskjellig tastatur for meg skjønner jeg. Skal du ha de tegnene som står til høyre på tastene så hold ned AltGr-tasten mens du trykker det aktuelle tegnet.

Skrevet

/ motsatt er jo bare å trykke på tasten tilslutt i tallrekka helt øverst. Der har du en tast med 3 tegn.

Den ved siden av Å er det bare å trykke på for å få frem ¨ tegnet, men du må trykke mellomtasten etterpå.

^ tegnet får du ved å trykke skiftasten og tasten samtidig. Husk mellomtasten etterpå.

~ tegnet ved å trykke ctl + alt knappen pluss tasten.

Skrevet

/ motsatt er jo bare å trykke på tasten tilslutt i tallrekka helt øverst. Der har du en tast med 3 tegn.

Den ved siden av Å er det bare å trykke på for å få frem ¨ tegnet, men du må trykke mellomtasten etterpå.

^ tegnet får du ved å trykke skiftasten og tasten samtidig. Husk mellomtasten etterpå.

og hvis du skal ha ô eller ö, må du trykke o istedetfor space etterpå...

Skrevet

Det er lettere å trykke AltGr + den aktuelle tasten vel... ;o)

Skrevet

og hvis du skal ha ô eller ö, må du trykke o istedetfor space etterpå...

Eller ä eller ë... ;o) Bare ¨ gir lite mening ja.

Skrevet

Det er lettere å trykke AltGr + den aktuelle tasten vel... ;o)

~ det har du rett i:-)

Skrevet

Eller ä eller ë... ;o) Bare ¨ gir lite mening ja.

Ikke i min (unix-)verden...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...