Gå til innhold

Hvorfor klarer jeg det ikke....

Anbefalte innlegg

MarieLouis
Skrevet

Ååh, jeg er så lei av at jeg ikke klarer å slanke meg.. .nå strammer bh'n jeg føler meg skikkelig uvel, og allikevel sitter jeg her og tenker på å kjøpe sjokolade.. . :(

noen som har noen slanketips som fungerer. Ikke Grete Roede, nettopp prøvd 2 kurs, med ingen endring...

Skrevet

Du må først og fremst bestemme deg for hva du vil. Enten å slanke deg eller å spise usunt og mye sjokolade.

Spis frokost, lunch, middag og kveldsmat, men spis sunt og ikke spis deg mett. I tillegg bør du røre litt på deg, være aktiv. Stort sett er det ikke verre egentlig.

Gjør du dette så kan du med god samvittighet spise en sjokolade av og til også.

Luna21365380663
Skrevet

Du må først og fremst bestemme deg for hva du vil. Enten å slanke deg eller å spise usunt og mye sjokolade.

Spis frokost, lunch, middag og kveldsmat, men spis sunt og ikke spis deg mett. I tillegg bør du røre litt på deg, være aktiv. Stort sett er det ikke verre egentlig.

Gjør du dette så kan du med god samvittighet spise en sjokolade av og til også.

Ikk spise seg mett?? Da jeg slanket meg 20 kg, spiste jeg meg alltid mett! Og man kan da bli mett av mye fiber, fx, og det er jo ikke så farlig, akkurat..

Hadde nok ikke fulgt din slankekur, nei..

Skrevet

Ikk spise seg mett?? Da jeg slanket meg 20 kg, spiste jeg meg alltid mett! Og man kan da bli mett av mye fiber, fx, og det er jo ikke så farlig, akkurat..

Hadde nok ikke fulgt din slankekur, nei..

Er det så mye galt med min slankekur da?

Luna21365380663
Skrevet

Er det så mye galt med min slankekur da?

Ja, bla å ikke kunne spise seg mett. Som sagt; jeg gikk ned 20 kg, og jeg spiste meg alltid mett. Det er mulig, og da gjør jeg heller det, enn å ikke spise meg mett.. Det var vel mest det jeg reagerte på..

Gjest slankeren
Skrevet

Overvekt er en beslutning vi tar ubevisst. Derfor må du jobbe med psyken for å finne ut hvorfor du saboterer deg selv. Det finnes en bok å få kjøpt, 7 nøkler til varig vekttap eller noe sånt, den anbefaler jeg. Jeg har i allefall sluttet å sparke ben på mine egne ønsker om å bli slank.

Skrevet

Ja, bla å ikke kunne spise seg mett. Som sagt; jeg gikk ned 20 kg, og jeg spiste meg alltid mett. Det er mulig, og da gjør jeg heller det, enn å ikke spise meg mett.. Det var vel mest det jeg reagerte på..

Poenget er at man ikke overdriver og spiser seg stappmett og kanskje enda litt til.

Passe mett er kanskje mer riktig å si.

Gjest travelling lady
Skrevet

Tror ikke det er noe galt med deg altså; men det er i hodet det sitter!! Det er det samme med de som vil slutte å røyke. Du MÅ VILLE DET,..og når du virkelig vil det tenker du ikke over det du må gi avkall på som noe offer, men som noe deilig å bli kvitt.

Du må snu og styre tankene dine mot det positive ved å slutte med sjokoladen og det å slanke deg. Det er så farlig hvis du begynner å se på det som noe å synest synd på deg selv for.

Tankenes kraft, få tankene med deg og jeg er sikker på at du klarer det. Men det kan være en tidkrevende prosess, våg å tenke alle tankene fullt ut. Skriv ned på et papir og les det etterpå. Hvis du føler det bedre etter å ha spist en sjokolade så vær ærlig mot deg selv å si det...da er det lettere å snu tankene sakte men sikkert mot hvorfor det IKKe er synd på deg om du må droppe sjokoladen.

Jeg tror egentlig ikke det er sjokolade og usunn mat som er dine værste fiender i kampen mot kiloene, men dine egne tanker rundt det.

Lykke til videre, jeg er sikker på at du kan klare det. Det det dreier seg om er innstilling og vilje.

mil1365380270
Skrevet

Forskjell på å gafle i seg mat til man er stappmett og å lære seg å slutte når man ikke er sulten lenger :-)

Gjest Jouline
Skrevet

Det er i så fall ikke Grete Roede oppleggets skyld. Mangel på slankemotivasjon sitter i ditt hode, uansett opplegg.

Når det sier "knips", og motivasjonen kommer, så er Grete Roede den beste support, og det beste opplegg, som finnes.

Skrevet

Hva var problemet med Grete Roede? Fulgte du boken, men ikke gikk ned? Eller skeiet du ut hver dag?

Så godt som alle har gått ned på de ulike slankekursene jeg har gått på, om enn ikke like mye. Problemet har vært å holde vekten etterpå...

Gjest bokmotivasjon
Skrevet

For motivasjon: dr. Phils bok "Aldri mer vektproblemer".

Luna21365380663
Skrevet

Poenget er at man ikke overdriver og spiser seg stappmett og kanskje enda litt til.

Passe mett er kanskje mer riktig å si.

Oki.. den er grei.. ;o) Lurte bare på om du mente at man skulle gå konstant sulten på en slankekur.. Det gjorde i alle fall ikke jeg, tenkte jeg.. Tviler på at min metode er så bra, eller enkel p gjennomføre for "den vanlige mannen i gata", men jeg spiste meg i alle fall propp mett til middag hver dag, spiste nok for to voksne personer, jeg.. Likevel raste jeg ned. Men det har nok med andre ting å gjøre, da..

Skrevet

Oki.. den er grei.. ;o) Lurte bare på om du mente at man skulle gå konstant sulten på en slankekur.. Det gjorde i alle fall ikke jeg, tenkte jeg.. Tviler på at min metode er så bra, eller enkel p gjennomføre for "den vanlige mannen i gata", men jeg spiste meg i alle fall propp mett til middag hver dag, spiste nok for to voksne personer, jeg.. Likevel raste jeg ned. Men det har nok med andre ting å gjøre, da..

Neida, mente ikke konstant sulten, som jeg sa, flere måltider om dagen, men at man ikke spise seg stappmett.

Viktig med flere måltider, for å holde forbrenningen oppe.

skorpionfisken
Skrevet

For motivasjon: dr. Phils bok "Aldri mer vektproblemer".

Den bruker jeg. Den er fantastisk på å sortere tanker og følelser i forbindelse med vektproblemer.

Jeg gikk ned 10 kilo før den boka. Så var det stopp, fullstendig. Jeg slet og slet og kom ikke videre.

Så kjøpte jeg den boka etter anbefaling fra en venninne. Jeg jobber med boka sakte men sikkert. Har ikke kommet igjennom den ennå, men hitill har det resultert i 3 kilo til ned.

skorpionfisken
Skrevet

Overvekt er en beslutning vi tar ubevisst. Derfor må du jobbe med psyken for å finne ut hvorfor du saboterer deg selv. Det finnes en bok å få kjøpt, 7 nøkler til varig vekttap eller noe sånt, den anbefaler jeg. Jeg har i allefall sluttet å sparke ben på mine egne ønsker om å bli slank.

Den heter "Aldri mer vektproblemer" og er skrevet av Dr. Phil.

Anbefales på det sterkeste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...