Gå til innhold

Nettverkssalg støvsuger som suger penger, og blåser ut støv

Anbefalte innlegg

Gjest Rød og Hvid
Skrevet

Rainbow kom nest sist ut i testen som allerigfolkene gjorde for noen år siden. Den er dyr: over 10 000 kr. og den selges ikke i butikker. Den bråker som et jetfly og ender som regel opp som pynt i et skap.

En vanlig støvsuger med Hepa-filter gjør en meget bedre jobb, koster halvparten og mindre, støyer mindre og man slipper bytte vann. De med Hepafilter kom best ut i tester på utslipp.

Konseptet er at selgerne skal selge den til familien, venner og bekjente, og når du har sluppet opp for nettverk å selge til skal du gå på dørene.

Problemet den har er at det må byttes vann ganske ofte, for når vannet i den blir skittent, spyr den ut like mye støv som den suger opp. Vannet trenger ikke bli så veldig skittent heller.

Jeg er uhyre skeptisk til å selge til venner og drive bisniss med dem, særlig når de slutter å bruke helvetesmaskinen.

Ville du hatt jobb med å selge den?

Når de påstår at den er så bra for allergikere og den havner på jumbo i tester, hva med forbrukerloven da?

Bakgrunnen er at Aetat har innkalt til møte hvor de skal verve selgere til dette konseptet, i Aetats lokaler!

En selger får kun provisjon, og de timene de bruker må føres opp på meldekort som arbeid, og da blir de trukket. Hvis de ikke selger noen sugere, blir det tap.

Luna21365380663
Skrevet

Høres jo ut som et digert tapsprosjekt for alle involverte! Jeg hadde aldri solgt dritt til familie og venner, astmatiskere eller ei..

Gjest Rød og Hvid
Skrevet

Høres jo ut som et digert tapsprosjekt for alle involverte! Jeg hadde aldri solgt dritt til familie og venner, astmatiskere eller ei..

Selger får 2000 kr i provisjon pr suger, betyr det noe for holdningen :)

Luna21365380663
Skrevet

Tja, egentlig ikke..

Har vært borti noe lignende, provisjon uten timelønn. Tull og tøys spør du meg! Jeg holder meg heretter til helsevesenet hvis jeg trenger litt ekstra penger! De kan man i det minste stole på! Har man en ekstravakt, så får man penger.. Takk til alle sykemeldte!

Gjest Rød og Hvid
Skrevet

Tja, egentlig ikke..

Har vært borti noe lignende, provisjon uten timelønn. Tull og tøys spør du meg! Jeg holder meg heretter til helsevesenet hvis jeg trenger litt ekstra penger! De kan man i det minste stole på! Har man en ekstravakt, så får man penger.. Takk til alle sykemeldte!

Jeg tar ikke betalt av venner og familie, men jeg sier nei ofte.

Mye varer har de fått av meg til nettopris med alle forbehold. De har fått fakturaen for å vise at jeg ikke tjener penger på dem. Aldri skal de få lov å si at jeg prøver å gjøre bisniss på dem, da gir jeg heller bort og taper på det.

Jeg er en annen
Skrevet

Er det et møte du må gå på? Hvis ikke er det vel bare å holde seg hjemme. Må du gå får du si din ærlige mening om saken i et evt. ansettelsesintervju, da kan det jo hende du slipper å bli ansatt.

Ellers høres det ut som Aetat har gjort en dårlig vurdering når de stiller lokalene sine til disposisjon for dette.

Skrevet

Å begynne som støvsugerselger må vel være dødfødt i disse tider med sentralstøvsuger og tørrmopper?

Gjest Rød og Hvid
Skrevet

SINTEF:

Vannbaserte støvsugere

Noen støvsugere samler opp støvet i vann, men har en tendens til å blåse ut en aerosol - som kan inneholde oppløselig støvmateriale bl.a. allergener, toksiner etc. Aerosolfunksjonen averteres ofte som en gunstig "luftfukter"! (Vanligvis vil jeg ikke anbefale bruk av luftfuktere (se dette)). Slike maskiner krever også ekstra renhold av selve maskinen, og de er ofte ganske dyre.

Allergiviten:

Forbrukerrapporten nr 3, 1996 hadde en oversikt over prøveresultatene av 38 støvsugere., Der kom noen av de dyreste støvsugerne dårligst ut - særlig de som averteres med tilleggsfunksjoner som luftfukter etc (bl.a. Rainbow).

Meg igjen:

Vil du ha en slik, så er alle nettauksjonene fulle av dem, og du får sikkert en til kr 2000 hvis du pruter :) Ikke rart folk ikke vil ha dem, og prisen er lav.

Gjest Rød og Hvid
Skrevet

Ikke at det er noen begivenhet, skal se om jeg husker å se på det.

Gjest soundtrack
Skrevet

Men det betyr ingenting for din opprettholdelse av moral?

Gjest Rød og Hvid
Skrevet

Men det betyr ingenting for din opprettholdelse av moral?

Mine venner lurer jeg ikke for noen lusne kroner. Jeg fant en 500 kr seddel i en T-skjorte som jeg fikk av en venn, og jeg gikk straks og ga den tilbake. Den hadde sikkert ligget i den lomma i årevis (hvis det ikke var en felle?). Men jeg vet andre som med sikkerhet ikke hadde vurdert å levere den tilbake.

Gjest papirtiger
Skrevet

Oh, støvsugeren til Rainbow er SÅ utrolig god.

Moren min kjøpte en slik for..tja, 12 år siden. Den har vært i bruk hver eneste uke siden da, og fungerer fortsatt like bra. For 2 år siden kom det en selger som skulle se på den også..hehe. Service så og si.

Etter at jeg flyttet hjemmenfra fikk jeg min egen støvsuger. Toppmodellen til Phillips, den er ikke i nærheten av rainbow :/

Men for å svare på det du spurte, nei..tror ikke en slik jobb kan lønne seg.

Gjest Rød og Hvid
Skrevet

Oh, støvsugeren til Rainbow er SÅ utrolig god.

Moren min kjøpte en slik for..tja, 12 år siden. Den har vært i bruk hver eneste uke siden da, og fungerer fortsatt like bra. For 2 år siden kom det en selger som skulle se på den også..hehe. Service så og si.

Etter at jeg flyttet hjemmenfra fikk jeg min egen støvsuger. Toppmodellen til Phillips, den er ikke i nærheten av rainbow :/

Men for å svare på det du spurte, nei..tror ikke en slik jobb kan lønne seg.

Når du har solgt til alle bekjente og familie, så er markedet mettet. Slik er nettverkssalg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...