Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I gamle dager arkiverte jeg dem (den gang jeg hadde færre regninger...). Nå legger jeg dem i en kjempehaug i påvente av hiving.

Skrevet

De har jeg i en perm med alle mulige slags papirer jeg må ta vare på. Når det blir helt fullt kaster jeg de eldste.

Skrevet

Hiver de i søpla. De betales jo via nettbanken, så har kvittering der på at de er betalt.

Skrevet

De ligger rundt i diverse papirbunker. Ved storopprydning setter jeg de jeg finner i en perm. Kan ikke huske at jeg noensinne har hatt bruk for noen av dem... Herregud, så bortkastet. Heretter skal jeg kaste dem.

Har forøvrig efaktura på det meste, så det er ikke så mange giroer som kommer.

Skrevet

Har et system der vi legger ubetalte regninger i en skuff.

Når de er betalt fører vi på bet.dato på dem, og legger de i en bestemt brevhylle.

Når vi føler for det, eller brevhyllen blir (over)full er det på tide å hulle alle arkene, samt å arkivere regningene i permen hvor vi har flipper for januar, februar, mars osv.

Slik vil det bli enkelt å finne ut i etterkant.

Når året er omme, putter vi alle regningene i en større perm. Der har vi flipper for 2001, 2002 osv. Når denne permen blir full, kaster vi de regningene som ligger bakerst, dvs. det årstallet som er eldst.

Fungerer greit, eneste er at brevhyllen er veldig full til tider, og da blir det straks et ork å ta fatt i det.

den opprinnelige m&m
Skrevet

Før sparte jeg på dem, men nå går de i søpla når det er betalt. Jeg har jo kvittering på nettet på jeg har betalt, Og ellers stoler jeg på at strøm, telefon etc. stemmer, så jeg sjekker ikke opp mot gamle fakturaer uansett...

kaffepiken
Skrevet

Man har jo kvittering i nettbanken, men jeg tar vare på de betalte regningene allikevel. Jeg har dem i en brevordner, og hiver dem etter et års tid.

Gjest gladiol
Skrevet

Bruker ringperm med skilleark og setter de inn etter hvert som de blir betalt.

Deler inn i bla. strøm, telefon, kontigenter, barnehage, blad/aviser, forsikring, kommunaleavgifter osv.

En perm for hvert år. Tar vare på de i 3 år før de blir kastet. Bruker en egen perm til ting det er garantier på.

Dette fungerer veldig bra og er lett og enkelt å gå tilbake på når en trenger det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...