Gå til innhold

De...(&/(&=) syklistene!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

"da blir man plutselig "fotgjenger" og svinser over fotgjengerovergangen uten å gå av sykkelen"

Akkurat det der gjorde jeg en gang for mange år siden, og ble påkjørt av en bil med det til følge at jeg smadret absolutt hele panseret og frontruten til bilen, ble kastet opp i luften og fløy over bilen, og landet med nærmest telemarksnedslag bak bilen. Ikke en eneste skramme på meg, men bilen hadde skader for x ant. titusener.

Du kan godt si at jeg lærte av den opplevelsen :-)

"..............................."

Bra du lærer, og bra det ikke var dyrekjøpt lærdom! *S*

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

10

• tusseline

8

• morsan

7

• ShitDiddelyDo

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Bra du lærer, og bra det ikke var dyrekjøpt lærdom! *S*

Det burde jo ha vært dyrebart, men var det ikke.

".............................."

Skrevet

Jeg synes det er ille med syklister som driter i å stoppe for fotgjengere. I et par tilfeller har jeg sett idioten komme, og langet ut etter gjøken samtidig som jeg gikk over veien, men aldri truffet noen av svinene.

"................................"

Tidligere så hadde syklistene en egen "fil" fra Egertorget og ned bakken forbi Stortinget. Filen hadde til og med et eget lite trafikklys foran fortgjenmgerovergangen fra Lille Grensen til Stortinget.

Det hendte flere ganger at jeg krysset over der som fotgjenger på grønt lys - alle bilene sto, men syklistene kom ned bakken i full fart og regelrett blåste en lang marsj i at de hadde rødt lys! :-(

Ufattelig at det gikk bra.

Gjest midia
Skrevet

Det argumentet holder ikke. Sykkelbanene er laget for at syklistene skal kjøre der, både for sin egen trygghets skyld, og for å ikke hindre bilistene,

Men billistene får lov å hindre syklistene mener du?

Skrevet

Tidligere så hadde syklistene en egen "fil" fra Egertorget og ned bakken forbi Stortinget. Filen hadde til og med et eget lite trafikklys foran fortgjenmgerovergangen fra Lille Grensen til Stortinget.

Det hendte flere ganger at jeg krysset over der som fotgjenger på grønt lys - alle bilene sto, men syklistene kom ned bakken i full fart og regelrett blåste en lang marsj i at de hadde rødt lys! :-(

Ufattelig at det gikk bra.

Oslo, og resten av landet, har nok mye å lære av andre land når det gjelder ordentlig bruk av sykkel so fremkomstmiddel i traffikerte og befolkede strøk, ja.

"................................."

Skrevet

Pr.def. så er det syklistene som er til hinder på en bilvei.

Skrevet

Det er nå din jævla plikt som bilfører å ta hensyn til myke trafikanter. kanskje du burde få ræva i gear og sykle litt du også, så ble du ikke så feit?

Du er ikke mykere trafikant enn at du må følge trafikkreglene når du sykler i gata.

hjertebarnet
Skrevet

Jeg snakker om der det finns egne sykkelbaner. Hvis det ikke finns det, må selvsagt syklene kjøre på veien, og bilistene skal vike.

Men syklister som ikke bruker sykkelstiene som er laget spesielt for dem, de ødelegger ikke bare for trafikken, men også for dem selv.

Skrevet

Er det sykkelveier bør syklistene holde seg der, vingler de runt i 40 km i timen ute blant bilistene til tross for sykkelveier, så er jeg helt for at man prøver å "Ta dem med døra" når man kjører forbi.

Jeg er drittlei syklister som måker seg fram i trafikken som om de hadde alle rettigheter på sin side uansett. Bare se hvordan de vrenger over fra "syklende" til "gående" (men fortsatt tråkkende på pedalene) i fotgjengerovergangsfelt!

Kjør dem ned. Like så greit :-)

Skrevet

Jeg driter i hva som er lovlig - det er idiotisk å sykle i veibanen der hvor det er sykkelvei.

Og med sykkelvei mener jeg ikke fortau - det er for gående.

"................................"

Det er bare det at det ikke alltid er sykkelbaner, som regel er det ikke det. Veiene er ikke bare for biler, så lenge det er lovlig, så sykler jeg i veibanen.

Skrevet

Det burde jo ha vært dyrebart, men var det ikke.

Men nå er det nesten slik i Oslo at bilene ikke stopper for gående i overganger uten lyskryss. En krysser veibanen med livet og helsen som innsats.

Skrevet

Mange syklister ser ut til å være æresmedlemmer av Egoistpartiet ja.

Man tenker først på seg selv, deretter på seg selv og til slutt på seg selv.

Og vil tro at de fleste av dem utviser samme holdning når de er ute og kjører bilen sin.

Men jeg har faktisk opplevd syklister som har styrt innom busslomma og sluppet køen forbi om de har samlet opp mange bak seg - hele 2 ganger på de 7 årene jeg har kjørt bil.

Skrevet

Men nå er det nesten slik i Oslo at bilene ikke stopper for gående i overganger uten lyskryss. En krysser veibanen med livet og helsen som innsats.

Hører flere si det, men selv merker jeg ingen problemer med det.

"............................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...