Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

går på NRK2 i kveld.

Stemningen gjennom den filmen er helt utrolig. Det er en av de få filmene som har gitt meg en skikkelig ekkel følelse som satt i helt til jeg var ute av kinosalen.

Jeg tror ikke jeg skal se den igjen ...

Skrevet

David Lynch er genial!

Enig i det. Han greier å få til stemninger som ingen annen.

Så det er ikke fordi filmen ikke var bra jeg ikke skal se den igjen. *grøss*

Gjest @riele
Skrevet

Ja, den filmen er helt fenomalt spennende!! Har absolutt sansen for Lynch! Men tror ikke jeg skal se den i kveld, har sett den 4 ganger alllerede...:)

Skrevet

Tror jeg så den for ca 10 år siden, men den er vel gamlere enn det?

Husker ikke om den var ekkel eller ikke. Kanskje jeg ser den i stedet for å lese på eksamen!

Twin Peaks gjorde i alle fall kjempeinntrykk på meg tidlig på nittitallet - en syyyk, spennende stemning...

Har knapt fulgt med på _noen_ tv-serie siden :)

Skrevet

Husker ikke om den var ekkel eller ikke. Kanskje jeg ser den i stedet for å lese på eksamen!

Twin Peaks gjorde i alle fall kjempeinntrykk på meg tidlig på nittitallet - en syyyk, spennende stemning...

Åja, myyye eldre! Faktisk fra 1986!

Og en meget ung "Dale Cooper" spilte i denne filmen! :-)

http://www.imdb.com/title/tt0090756/

Skrevet

Åja, myyye eldre! Faktisk fra 1986!

Og en meget ung "Dale Cooper" spilte i denne filmen! :-)

http://www.imdb.com/title/tt0090756/

Å ja... Dale Cooper, FBI!

Kjekk kar, på sin helt spesielle måte :)

Er Isabella Rosselini med i Blue Velvet? *tenke*

Tror jeg må se den likevel, jeg :D

Skrevet

Å ja... Dale Cooper, FBI!

Kjekk kar, på sin helt spesielle måte :)

Er Isabella Rosselini med i Blue Velvet? *tenke*

Tror jeg må se den likevel, jeg :D

Jepp! Isabella var med.

Og en ung Laura Dern også.

Kan ikke huske om jeg har sett filmen etter at jeg så den på kino i 86/87, så kanskje jeg burde se den igjen nå! Har ihvertfall glemt mye, men husker øret i gresset, Kyle & Laura på dineren og Frank med pustemaskinen sin! *grøss*

Skrevet

Jepp! Isabella var med.

Og en ung Laura Dern også.

Kan ikke huske om jeg har sett filmen etter at jeg så den på kino i 86/87, så kanskje jeg burde se den igjen nå! Har ihvertfall glemt mye, men husker øret i gresset, Kyle & Laura på dineren og Frank med pustemaskinen sin! *grøss*

Øret i gresset?!

Jo - det demrer litt her.

Ser for meg et slags kontor osv., á la det på bakrommet til "One-Eyed-Jack" - eller kan hende jeg blander ting her.

Nå MÅ jeg bare se filmen...

Skrevet

Øret i gresset?!

Jo - det demrer litt her.

Ser for meg et slags kontor osv., á la det på bakrommet til "One-Eyed-Jack" - eller kan hende jeg blander ting her.

Nå MÅ jeg bare se filmen...

Jeg har glemt utrolig mye, men mener å hsuket at det var en åpningssekvens med lykkelige, glade ungdommer på vei bortover en sti, sola skinner, småbyidyll de luxe, og så zoomes det inn på et blodig øre som ligger i gresset! *grøss*

Husker ikke helt om noen fant dette (Kyle, kanskje??)

Men Kyle blir ihvertfall involvert med Isabella Rosselini på en eller annen måte, mens hun derimot er fullstendig i Dennis Hopper's vold ( "Frank").

Husker også en scene der Kyle gjemmer seg i et klesskap ig titter ut i en liten gløtt mens Frank raser rundt med den pustemaska.

Og så husker jeg noe med at en naken Isabella Rosselini løper etter hjelp, og at det er en scene der Kyle og Laura sitter på en diner med rødrutete duker (?) og snakker om noe.

mao: Husker bare bruddstykker! :-)

Gjest truckstop
Skrevet

Det heter ikke GAMLERE, det heter ELDRE.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...