Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Eg har ein sønn på 5 år. Noko tips til ka kler eg kan ha på han 17. mai?

Gode råd mottas med takk :-))

Skrevet

Matrosdress!

Det hadde jeg til min pode i den alderen, og foruten at man ser UTROLIG skjønn ut i et slikt antrekk, så har det også den meget store fordelen at skjorta SKAL henge utenpå! ;-)

Ellers så henger jo skjorteflaket ute av buksa før de er ute av døra! *S*

Tips: Ikke kjøp matrosdress med hvite bukser!! :-)

Den vi hadde var marineblå oppe og nede, med hvite detaljer.

Lips1365380508
Skrevet

en pen bukse, og en skjorte? Finnes masse tøffe skjorter for femåringer, både langarma og kortarma, alt ettersom været blir.. Stikk innom en butikk å se hva de har da vel;)

Skrevet

Dersom det er få anledninger til å pynte seg iløpet av sommeren synes jeg det er greit å kjøpe klær som ungene kan bruke mer som hverdagsklær etterpå, eller hvis de skal være halvfine. En tøff bukse med skjorte til er fint. Eventuelt en strikket genser over. Nye joggesko av en litt finere type som han kan slite ut iløpet av sommeren.

Sånn tenker man når man ikke vasser i penger. :)

Men i år har ungene mine fått bunader (eller juksedrakter da) for første gang, siden det blir både konfirmasjon, dåp, bryllup og slektsstevne de nærmeste månedene.

Gjest snuskens
Skrevet

Matrosdress!

Det hadde jeg til min pode i den alderen, og foruten at man ser UTROLIG skjønn ut i et slikt antrekk, så har det også den meget store fordelen at skjorta SKAL henge utenpå! ;-)

Finnes de i så store størrelser?

De som er her, koster rundt 800 kroner, men de stopper på str. 104.

Gjest dudass
Skrevet

Matrosdress!

Matrosdress til en femåring?? Til en tre åring kanskje.

Skrevet

Finnes de i så store størrelser?

De som er her, koster rundt 800 kroner, men de stopper på str. 104.

Ja, den vi hadde var i str 6 år. Tror de finnes i enda større størrelser, faktisk, men hvis en 8- eller 10-åring bruker det, kan man jo lett tro at det er an av søvguttene som er ute og går! ;-)

Skrevet

Matrosdress til en femåring?? Til en tre åring kanskje.

Jepp! Var så fin atte! :-)

Er fortsatt liten når man er fem år, da, men hver sin smak! *S*

Gjest tionne
Skrevet

Ja, den vi hadde var i str 6 år. Tror de finnes i enda større størrelser, faktisk, men hvis en 8- eller 10-åring bruker det, kan man jo lett tro at det er an av søvguttene som er ute og går! ;-)

He he he, Sølvguttene du... Tror ikke det hadde slått an hos vår 8-åring, nei!

Skrevet

He he he, Sølvguttene du... Tror ikke det hadde slått an hos vår 8-åring, nei!

*S* Ja, vi har ikke en gang VURDERT å anskaffe det til vår snart-8-åring vi heller! :-)

Men at 3 år skulle være "øvre aldersgrense" er jeg slettes ikke enig i.

Skrevet

Dersom det er få anledninger til å pynte seg iløpet av sommeren synes jeg det er greit å kjøpe klær som ungene kan bruke mer som hverdagsklær etterpå, eller hvis de skal være halvfine. En tøff bukse med skjorte til er fint. Eventuelt en strikket genser over. Nye joggesko av en litt finere type som han kan slite ut iløpet av sommeren.

Sånn tenker man når man ikke vasser i penger. :)

Men i år har ungene mine fått bunader (eller juksedrakter da) for første gang, siden det blir både konfirmasjon, dåp, bryllup og slektsstevne de nærmeste månedene.

Penklær kan jo kjøpes på salg også! *S*

Den nedenfor nevnte matrosdressen ble brukt til 17. mai et år (med innover-oppbrett på buksa, forsiktig tråklet fast), jul samme år, og 17. mai året etterpå også, pluss en del juletrefester etc innimellom.

Full pris var 800, men vi kjøpte den for halv pris, så per gang den ble brukt var det ikke så mye.

Man får pynte småttisene mens man kan, for før en vet ordet av det nekter de plent! :-)

Skrevet

Ny bukse som han kan bruke seinere på sommeren og skjorte.

Og antagelig regnjakke utenpå :o(. Hvorfor regner det alltid 17.mai?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det regner ikke alltid på 17. mai. I hvert fall minnes jeg mang en hyggelig solskinnsdag på Lekter'n eller i solsteiken på en eller annen grillfest.

Skrevet

Det regner ikke alltid på 17. mai. I hvert fall minnes jeg mang en hyggelig solskinnsdag på Lekter'n eller i solsteiken på en eller annen grillfest.

Joda, jeg husker noen solskinnsdager men husker best de hvor ungene måtte ha regnjakke utenpå tøyet i toget :o)

Gjest Rød og Hvid
Skrevet

Ikke alltid, men du husker det best?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...