collins Skrevet 5. mai 2005 Skrevet 5. mai 2005 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=276197 Sinnsyk(t) er visst det kuleste ordet nå for tiden, etablert av Idol-kulturen. Hva blir den neste sykdommen som skal uttrykke noe fantastisk? Kreftsyk? Magasjuk? 0 Siter
Gjest rota Skrevet 5. mai 2005 Skrevet 5. mai 2005 Nå er alt sinnsykt, før var det bare halsbrekkende... 0 Siter
Kjersti S Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 Liker ikke ordet "sinnssykt" jeg. Men husker godt at det ble brukt tidligere i Kristiansand, enn det jeg har hørt andre plasser. Her i Trøndelag tror jeg ikke det har slått gjennom helt enda, heldigvis. Kankje fordi det her ville hett "sinnssjukt", og det høres kanskje ikke like kult ut? 0 Siter
collins Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Skrevet 6. mai 2005 Liker ikke ordet "sinnssykt" jeg. Men husker godt at det ble brukt tidligere i Kristiansand, enn det jeg har hørt andre plasser. Her i Trøndelag tror jeg ikke det har slått gjennom helt enda, heldigvis. Kankje fordi det her ville hett "sinnssjukt", og det høres kanskje ikke like kult ut? Jeg har, som en ren protest mot dette "sinnsyke" nye adjektivet i vårt språk, begynt å si at noe er magesykt bra, hvis jeg trenger å ta i litt ekstra. Får noen rare blikk, men det kan jeg leve med...;o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.