Gå til innhold

Hvis du vant i Lotto?

Anbefalte innlegg

Gjest Celinna
Skrevet

Hvordan ville du ha brukt pengene? Ville du ha hjulpet de fattige?

Gjest kristinee83
Skrevet

JEg og samboer bruker å drømme oss bort..hvis vi hadde vunnet 20 millioner..hehe..kanskje lite sannsynlig..men det er lov å drømme;)

Da skulle vi kjøpt oss det huset vi skal bygge, kjøpt oss en audi allroud..og så satt en god del penger på konto til datteren vår, og lagt av til evt andre barn..

Deretter ville vi betalt ned gjeld til familiene våre, og gitt dem en god del penger. Deretter ville vi brukt en del penger på skolen her som har altfor lite penger..

Sååå..ville vi endelig hatt råd til skredder!! Siden datteren vår ikke har underarmer, må vi sy opp alle klærne..og det er mange klær som ikke kan sys fint...så vi ville fått noen til å laget henne egne klær..iallefall noen..så hun kunne bruke det samme som andre..

Resten ville vi brukt på barnehjem i et land som trenger det sårt.. Dessuten gitt penger til forskning av diagnosen dysmeli..siden det er ingen som vet..

Jepp..thats it!

kanskje jeg ville kjøpt meg en ny vinterjakke også da ;)

Gjest Timari
Skrevet

jeg ville garantert gitt en sum til et veldelig formål. Men hvor mye kommer ann på på summen.

jeg ville ha kjøpt meg en leielighet. Resten ville jeg har brukt til å reise til fjerne steder jeg ellers ikke ville fått mulighet til å reise til om jeg ikke hadde penger

Gjest Snoopy83
Skrevet

Hadde i alle fall kjøpt meg en firhjuling... haha, det hadde vært kult =)

Gjest Sinai
Skrevet

Jeg ville først kjøpt leilighet og bil, så ville jeg reist på ferie til egypt med samboeren. Jeg ville gjerne gitt en gave til mine nærmeste, og satt mye i banken. Jeg ville nok vært rausere neste gang det kom en bøssebærer på døra. Kanskje jeg ville fjernadoptert også.

Skrevet

Ville nok tenkt på meg selv før de fattige, men de får litt de og. Ville spons Rachel Trovi som jobber på Fillipinene.

Til meg selv hadde det blitt hus, bil, ny barnevogn og ny garderobe. Sambo skulle fått ny jakke hvis han spurte pent. ;)

kaffepiken
Skrevet

Hvis jeg vinner i lotto, har jeg forlengst planene klare! Ikke så spennende kanskje, men det blir omtrent som dette: Betale ned gjeld, kjøpe en større bolig, og en ny bil. Jeg vil også sette av litt penger til barna så vi kan hjelpe dem i gang med å etablere seg når de blir voksne.

Skrevet

Jeg ville dratt til en nevrolog, Bart Green i USA, og snakket med ham og fått en uttalelse og så hadde jeg fulgt treningsprogrammene de bruker i USA og da hadde det antagelig ikke vært mer penger igjen.

Hadde det vært penger igjen, skulle jeg kjøpt en leilighet hver til ungene mine.

Gjest bebba
Skrevet

Hvis jeg vant i Lotto er så hypotetisk spørsmål at jeg ser ingen grunn til å bestemme meg for den tid kommer. Jeg vant en tur til Roma i fjor og dro dit med datteren min. Hvis jeg vant 5000 kroner så ville jeg unne meg noe ekstra, det ville neppe forandre livet mitt. 50000 kr. ville jeg brukt til å betale ned gjeld, og 500000 kr. ja da ville jeg begynt å tenke på andre rundt meg. 5 millioner da hadde jeg blitt susete i hodet og forvirret og ikke forstått noenting. 50 millioner kroner hadde skremt vettet av meg, og da hadde jeg ikke greid å bestemme noen ting. Vettløse mennesker må andre ta vare på.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg ville gjort meg, mutter, typen min og broren min (ihvertfall!) totalt gjeldsfrie først!

Så ville jeg kjøpt fiine ting ting til alle jeg liker(og meg!)

Og jeg ville sørget for å gi noen penger til en god sak og. Hvilken er jeg dog ikke sikker på.

:-)

mariaflyfly
Skrevet

Skulle ihvertfall kjøpt en ny bil til min fantastiske nabo. :)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Hvis jeg vant i Lotto er så hypotetisk spørsmål at jeg ser ingen grunn til å bestemme meg for den tid kommer. Jeg vant en tur til Roma i fjor og dro dit med datteren min. Hvis jeg vant 5000 kroner så ville jeg unne meg noe ekstra, det ville neppe forandre livet mitt. 50000 kr. ville jeg brukt til å betale ned gjeld, og 500000 kr. ja da ville jeg begynt å tenke på andre rundt meg. 5 millioner da hadde jeg blitt susete i hodet og forvirret og ikke forstått noenting. 50 millioner kroner hadde skremt vettet av meg, og da hadde jeg ikke greid å bestemme noen ting. Vettløse mennesker må andre ta vare på.

"50 millioner kroner hadde skremt vettet av meg, og da hadde jeg ikke greid å bestemme noen ting. Vettløse mennesker må andre ta vare på"

Jeg lover å ta vare på deg om det skulle skje;)

Gjest Celinna
Skrevet

50 millioner? Hva med de husløse som bor på gaten?

Skrevet

Har planer klar til "privat nødhjelp" (slette huslån, studielån) og huskjøp til mine nærmeste. Dernest står Amnesty, og krybbedødforeningen, redd barna, røde kors og leger uten grenser på lista.

Så alle summer under kr 100 000 tilfaller meg selv.... eller kanskje amnesty ville fått litt likkavæl. ikke noe kult å være gjerrig hvis en skulle være så heldig og vinne.

Gjest betalt ut lån
Skrevet

Betalt mitt lån, samt foreldrene mine sitt. Siden vi leier bolig ville jeg kjøpt egen bolig! Hadde det vært mer penger igjen da? Da ville jeg tatt meg utdannelse (det har jeg ikke råd til nå).

Skrevet

Hmmm... hadde gjort meg, min mor og min søster gjeldsfrie... og kjøpt et hus til mamma!

Så hadde jeg sikret min niese og mine fremtidige neieser og nevøer, og mine egene barn...

Så hadde jeg sikkert gitt bort endel kroner til oragnisasjoner som jeg er medlem i... Og hos meg er det dyra som får:)

Skrevet

Ja,jeg ville hjulpet en fattig i alle fall ;-)

Skrevet

Kommer kanskje an på hvor mye det er? En million feks er jo rimelig lite i dagens samfunn med tanke på den svære gjelden de fleste av oss tross alt har (bil, hus, studielån er vel faste gjengangere).

Personlig ville jeg nok blitt kvitt all gjeld om mulig, og hjulpet søstra mi litt som sliter litt verre med økonomien sin enn oss, og ellers helt sikkert gitt en liten oppmerksomhet (gave) til iallefall foreldre/svigermor og nieser og nevøer :) Og så hadde vi forsøkt å fikse på huset for det trengs noe forjævlig her :o

Donere litt penger til en god sak er grei i teorien men i praksis? Igjen kommer det vel an på hvor mye en vant antar jeg, dvs hvor mye vi har igjen til å sette på sparekonto etterpå :P

Skrevet

Så ville jeg brukt pengene på hus. Jeg er ikke sååå snill at jeg ville støttet fattige med de pengene. Jeg er allerede plan fadder, så litt bidrar jeg jo fra før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...