Gå til innhold

jeg vil gifte meg med han!!!

Anbefalte innlegg

Gjest frøken gifteklar

Hei!

Jeg har verdens beste kjæreste,har vært sammen i et år.

Vi har det kjempefint sammen,det har også han gitt uttrykk for,at han aldri har hatt det så fint sammen med noen.

Vi snakker hele tiden om fremtiden sammen.

Men:kan jeg fri til han?er det vanlig i dag at jenter gjør det?Eller hvordan kan jeg gi han et hint??han er litt sjenert på det området...

Noen der ute som kan gi meg noen tips?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/183602-jeg-vil-gifte-meg-med-han/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare spør om han har tenkt at dere skal gifte dere noen gang.

Jeg frir ca annenhver uke, men får aldri ja. ;) Den dagen jeg får det tror jeg han bare gjør det pga press, og ikke at han egentlig vil. :P

Nei, men helt seriøst... hvis dere har et ordentlig forhold så går det jo an å prate om sånne ting...?

Gjest mitt forhold

Er ikke det litt tidlig da?? Vel, jeg er jo treig i avtrekkern da. Har vært sambo i over 15 år....ennå ikke gift....Hvert skuddår er det jo "lov" for damene å fri.....men fri gjerne du. Man kan akkurat det man har lyst til!

Tidlig? Vi forlovet oss etter fire uker og giftet oss etter et år sammen! Er enda gift og har barn.

Gjest Elextra

Du må føle hva du tror er riktig for dere.

Mannen min hadde sikkert syntes det var morsomt og spennende om jeg hadde fridd. Men jeg kjenner mange menn som nok ikke ville likt det, dette er deres revir, liksom. Om han er den litt mer konservative typen, kan du jo i stedet fortelle ham at du elsker ham og at du håper dere skal være sammen bestandig. Så tar han muligens hintet ;).

Mannen min fridde da vi hadde vært sammen 7 måneder, og vi giftet oss 8 måneder etter det.

Annonse

De fleste menn hadde nok ikke likt tanken på å gifte seg etter kun et år. Jeg hadde ikke gjort,for det første ville jeg ha vært sammen noen år, i tillegg ville jeg ha bodd sammen med jenta en stund, for se alle vaner og uvaner.

Det er utrolig mange forhold som går til helvete, og jo tidligere de gifter seg jo større er sjangsen for at det ikke går.

Dette kan da ikke haste så jævlig?

men skjønner jo at du tenker tanken på at du vil gifte deg med han om tid og stunder, men det er da ikke noe å stresse med.

Gjest Snoopy83

De fleste menn hadde nok ikke likt tanken på å gifte seg etter kun et år. Jeg hadde ikke gjort,for det første ville jeg ha vært sammen noen år, i tillegg ville jeg ha bodd sammen med jenta en stund, for se alle vaner og uvaner.

Det er utrolig mange forhold som går til helvete, og jo tidligere de gifter seg jo større er sjangsen for at det ikke går.

Dette kan da ikke haste så jævlig?

men skjønner jo at du tenker tanken på at du vil gifte deg med han om tid og stunder, men det er da ikke noe å stresse med.

Iblant lurer jeg på om årsaken til at folk gifter seg er at de vil "sikre seg" partneren - altså gjøre det verre for denne å komme seg unna.

Men mulig jeg bare er kynisk =)

Iblant lurer jeg på om årsaken til at folk gifter seg er at de vil "sikre seg" partneren - altså gjøre det verre for denne å komme seg unna.

Men mulig jeg bare er kynisk =)

Du er inne på noe der.

Når damene har fått gifteringen på, kan de slenge seg i sofaen med konfektesken og damebladet, ese ut og bli kjerringer.

Hehe, spørs om dette nytter nå for tida. Da kan ekteskapet bli en kort fornøyelse.

skorpionfisken

Hvorfor?

Han fant en som passet bedre for ham.

Vi hadde et kjempeflott ekteskap, kranglet aldri og hadde fantastisk sex. Vi samarbeidet bra om barna og var hele tida venner.

Det kan altså gå galt selv i de beste forhold. Man er aldri trygg. Jeg var 100% overbevist om at vi ville holde sammen hele livet.

Nå vet jeg at ingenting er garantert og at alt kan skje.

Det hører med til historien at jeg i ettertid, etter at sorgen ga seg, er veldig glad for at det skjedde. Selv om jeg var lykkelig i ekteskapet, er jeg helt klart mer på bølgelengde med meg selv nå. Jeg er tryggere på meg selv, og jeg stortrives sammen med min samboer.

Annonse

Gjest mitt forhold

Han fant en som passet bedre for ham.

Vi hadde et kjempeflott ekteskap, kranglet aldri og hadde fantastisk sex. Vi samarbeidet bra om barna og var hele tida venner.

Det kan altså gå galt selv i de beste forhold. Man er aldri trygg. Jeg var 100% overbevist om at vi ville holde sammen hele livet.

Nå vet jeg at ingenting er garantert og at alt kan skje.

Det hører med til historien at jeg i ettertid, etter at sorgen ga seg, er veldig glad for at det skjedde. Selv om jeg var lykkelig i ekteskapet, er jeg helt klart mer på bølgelengde med meg selv nå. Jeg er tryggere på meg selv, og jeg stortrives sammen med min samboer.

Er han enda sammen med den andre han fant da? Vi har helt klart ting å jobbe med vi også. Bl.a. hjelper han lite til hjemme, og vi har sjelden sex (jeg ønsker oftere og er ikke fornøyd). Jeg håper vi får ordnet disse tingene. Vi er jo glade i hverandre!

skorpionfisken

Er han enda sammen med den andre han fant da? Vi har helt klart ting å jobbe med vi også. Bl.a. hjelper han lite til hjemme, og vi har sjelden sex (jeg ønsker oftere og er ikke fornøyd). Jeg håper vi får ordnet disse tingene. Vi er jo glade i hverandre!

Ja de er sammen. Mann og kone faktisk. Han var ikke noe tregere med å gifte seg med henne enn han var med meg. Det gikk så fort at jeg måtte skrive under på at boet vårt var delt sånn at de fikk gifte seg fortest mulig.

Selv trives jeg godt som samboer. Har det ikke travelt med giftemål. Har vært gift før og ser ikke hva det papiret kan tilføre vårt forhold. Har det faktisk bedre med meg selv nå enn da jeg var gift.

Da jeg var gift var jeg på en måte avhengig av mannen min. Nå er jeg mer selvstendig.

Det er deilig å være samber, jeg elsker ham høyt. Men jeg er ikke avhengig av ham. Jeg vet at om det blir slutt så står jeg støtt på mine egne ben. Da vil jeg si som jeg nå sier om ekteskapet mitt:

Det var fint så lenge det varte.

Ja de er sammen. Mann og kone faktisk. Han var ikke noe tregere med å gifte seg med henne enn han var med meg. Det gikk så fort at jeg måtte skrive under på at boet vårt var delt sånn at de fikk gifte seg fortest mulig.

Selv trives jeg godt som samboer. Har det ikke travelt med giftemål. Har vært gift før og ser ikke hva det papiret kan tilføre vårt forhold. Har det faktisk bedre med meg selv nå enn da jeg var gift.

Da jeg var gift var jeg på en måte avhengig av mannen min. Nå er jeg mer selvstendig.

Det er deilig å være samber, jeg elsker ham høyt. Men jeg er ikke avhengig av ham. Jeg vet at om det blir slutt så står jeg støtt på mine egne ben. Da vil jeg si som jeg nå sier om ekteskapet mitt:

Til det du skriver i første avsnitt: Sånn var det med oss også.

Jeg var knapt nok kald da han giftet seg igjen, for å si det litt makabert.

skorpionfisken

Så lenge begge ønsker å jobbe med et forhold, og begge går inn for å få hjelp, kanskje via familierådgiver, så har jeg tro på at man kan få til å være sammen.

Jeg har en venninne som har vært til mye familierådgivning. De vil begge jobbe for at det skal gå bra. De har hatt problemer i årevis, men innser problemene og jobber begge to med dem. Jeg tror de vil klare å holde sammen lenge og ha det tidvis veldig bra, til tross for at de har et ekteskap som jeg ikke helt ser vitsen med i det lange løp.

Men om det er sånn at bare den ene vil prøve, og den andre vil ut til en annen, sånn som i vårt tilfelle, så tror jeg ikke at det har noe for seg å prøve å få det til å gå likevel. Da må den ene gå så mye på akkord med seg selv at det blir ødeleggende for forholdet uansett på sikt.

skorpionfisken

Hehe, jaja dem om det.

Har vel litt inntrykk at det må gå så fort for å overbevise omverdenen om at dette er det virkelig store i motsetning til det forrige ekteskapet. Litt for å vise det nye forholdets seriøsietet.

Jeg tenker mer sånn at jeg ikke vil gå i den fella to ganger. Sambo er greit, men jeg trenger ikke gifte meg for å vise at jeg elsker samboeren. Hva vi har oss imellom føler jeg ikke behov for å rope ut til gud og hvermann ved å gifte meg. Vi har jo flere enn hverandre å ta hensyn til. Det er jo mange barn som også må tas hensyn til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...