Gå til innhold

Hvordan får jeg bakgrunnsbildet på hjemmesiden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...til å holde seg "rolig". Jeg skal lage en hjemmeside og syns det er så stilig når bakgrunnsbildet "ligger rolig" når man scroller nedover siden. Noen som kan forklare meg hvordan jeg får til dette? Trenger jeg et spesielt program? Lager hjemmesider i Dreamweaver eller Frontpage.

Gjest Snoopy83
Skrevet

i css'en skriver du "position: fixed".

det der virker i firefox, men ikke explorer.

vet ikke hvordan man gjør det for at det skal virke i alle nettlesere. har ikke hatt interesse av å finne det ut, da det er firefox som tolker kode korrekt.

Skrevet

i css'en skriver du "position: fixed".

det der virker i firefox, men ikke explorer.

vet ikke hvordan man gjør det for at det skal virke i alle nettlesere. har ikke hatt interesse av å finne det ut, da det er firefox som tolker kode korrekt.

Nå er det ikke sikkert at vedkommende bruker css, da.

"da det er firefox som tolker kode korrekt"

Nåja. Utvilsomt mer korrekt enn IE, men "korrekt" tolkning er det vel knappt noen browsere som gjør. Opera skrøt av det i begynnelsen, men det ble fort stille om det.

"............................"

Gjest Snoopy83
Skrevet

Nå er det ikke sikkert at vedkommende bruker css, da.

"da det er firefox som tolker kode korrekt"

Nåja. Utvilsomt mer korrekt enn IE, men "korrekt" tolkning er det vel knappt noen browsere som gjør. Opera skrøt av det i begynnelsen, men det ble fort stille om det.

Du har nok rett i det.

Men angående CSS. Man kan ikke lage hjemmesider uten CSS.

Det er som å pløye uten plog.

Skrevet

Du har nok rett i det.

Men angående CSS. Man kan ikke lage hjemmesider uten CSS.

Det er som å pløye uten plog.

Nja...hvis man skal ha EN side, og that's it, så er det strengt tatt unødvendig. Men jeg er jo enig i at man bør bruke det, både for logistikken sin del, og de ekstra mulighetene det gir.

".............................."

Skrevet

\

(uten \)

Takker og bukker:-)

Må bakgrunnsbildet være i gif-format?

Skrevet

\

(uten \)

Skrevet

Nja...hvis man skal ha EN side, og that's it, så er det strengt tatt unødvendig. Men jeg er jo enig i at man bør bruke det, både for logistikken sin del, og de ekstra mulighetene det gir.

".............................."

Men jeg kan jo ingenting om css... Har dere noen tips/ linker til steder jeg kan lese og lære? I Dreamweaver finner jeg bare ting om tekst, ikke bilder og sånt. (Kan selvfølgelig hende at jeg ikke har lett godt nok...)

Skrevet

Nei, det var bare et eksempel.

"..............................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...