Kathrine Skrevet 5. mai 2005 Skrevet 5. mai 2005 ...til å holde seg "rolig". Jeg skal lage en hjemmeside og syns det er så stilig når bakgrunnsbildet "ligger rolig" når man scroller nedover siden. Noen som kan forklare meg hvordan jeg får til dette? Trenger jeg et spesielt program? Lager hjemmesider i Dreamweaver eller Frontpage. 0 Siter
Gjest Snoopy83 Skrevet 5. mai 2005 Skrevet 5. mai 2005 i css'en skriver du "position: fixed". det der virker i firefox, men ikke explorer. vet ikke hvordan man gjør det for at det skal virke i alle nettlesere. har ikke hatt interesse av å finne det ut, da det er firefox som tolker kode korrekt. 0 Siter
Prozak Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 i css'en skriver du "position: fixed". det der virker i firefox, men ikke explorer. vet ikke hvordan man gjør det for at det skal virke i alle nettlesere. har ikke hatt interesse av å finne det ut, da det er firefox som tolker kode korrekt. Nå er det ikke sikkert at vedkommende bruker css, da. "da det er firefox som tolker kode korrekt" Nåja. Utvilsomt mer korrekt enn IE, men "korrekt" tolkning er det vel knappt noen browsere som gjør. Opera skrøt av det i begynnelsen, men det ble fort stille om det. "............................" 0 Siter
Gjest Snoopy83 Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 Nå er det ikke sikkert at vedkommende bruker css, da. "da det er firefox som tolker kode korrekt" Nåja. Utvilsomt mer korrekt enn IE, men "korrekt" tolkning er det vel knappt noen browsere som gjør. Opera skrøt av det i begynnelsen, men det ble fort stille om det. "............................" Du har nok rett i det. Men angående CSS. Man kan ikke lage hjemmesider uten CSS. Det er som å pløye uten plog. 0 Siter
Prozak Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 Du har nok rett i det. Men angående CSS. Man kan ikke lage hjemmesider uten CSS. Det er som å pløye uten plog. Nja...hvis man skal ha EN side, og that's it, så er det strengt tatt unødvendig. Men jeg er jo enig i at man bør bruke det, både for logistikken sin del, og de ekstra mulighetene det gir. ".............................." 0 Siter
Kathrine Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Skrevet 6. mai 2005 \ (uten \) "............................" Takker og bukker:-) Må bakgrunnsbildet være i gif-format? 0 Siter
Kathrine Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Skrevet 6. mai 2005 \ (uten \) "............................" Takker og bukker:-) Må bakgrunnsbildet være i gif-format? 0 Siter
Kathrine Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Skrevet 6. mai 2005 Nja...hvis man skal ha EN side, og that's it, så er det strengt tatt unødvendig. Men jeg er jo enig i at man bør bruke det, både for logistikken sin del, og de ekstra mulighetene det gir. ".............................." Men jeg kan jo ingenting om css... Har dere noen tips/ linker til steder jeg kan lese og lære? I Dreamweaver finner jeg bare ting om tekst, ikke bilder og sånt. (Kan selvfølgelig hende at jeg ikke har lett godt nok...) 0 Siter
Prozak Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 Takker og bukker:-) Må bakgrunnsbildet være i gif-format? Nei, det var bare et eksempel. "..............................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.