Gå til innhold

Adgang til ditt hjem

Anbefalte innlegg

Gjest samme regler
Skrevet

Hvis du var nektet adgang i et hjem, ville du da nektet den personen adgang til ditt hjem?

Min eks har fått seg samboer og jeg har fått beskjed om at jeg ikke lenger kan komme på besøk dit, må vente i bilen når jeg henter vårt felles barn.

Her om dagen dukket han opp her hos meg, og som tidligere gikk han direkte til skapet og hentet seg kaffekopp før han slo seg ned i sofaen. Da ga jeg klar beskjed om at de samme reglene gjaldt her, han fikk vente ute i bilen til barnet kom ut.

Han synes jeg er urimelig, men jeg mener at det var han som startet det hele. Før har vi gått ut og inn hos hverandre, nå skal plutselig dette endres. Ikke meg imot, men da må deg jamen gjelde begge veier synes jeg.

Er jeg fryktelig urimelig?

Skrevet

Jeg ville tenkt på barnet mitt og ikke på meg selv. Og tenkt at fordi om hans nye dame er en drittsekk, så trenger ikke jeg å være det samme.

Men jeg forstår at du blir sint og lei.

Beste hilsen fra

Skrevet

Hva er logikken i at du er urimelig når han har laget regelen først?

Men selv tror jeg at jeg ville prøvd å fortsette å ha et godt forhold til han, la han komme inn på kaffe osv, så er det iallefall ikke du som er bitch, bare den nye samboeren hans. ;) For det er vel neppe HAN som ikke vil ha deg inn mer, tror du?

Gjest Persille
Skrevet

På pur f... tror jeg kanskje jeg ville latt ham fortsette, og så kommentere at det var jo "hyggelig at han fortsatt følte han kunne gå ut og inn hos deg selv om du ikke kan det hos han". Og kanskje legge til at "det blir jo hyggelig om samboeren din skal kunne diktere forholdet vårt på den måten, vi som har fungert så bra, og tydeligvis fortsatt gjør det når vi er her".

Ikke sikkert det ringer bjeller, men det kan jo hende :)

Gjest MammaTilEiJente
Skrevet

Jeg ville tenkt på barnet mitt og ikke på meg selv. Og tenkt at fordi om hans nye dame er en drittsekk, så trenger ikke jeg å være det samme.

Men jeg forstår at du blir sint og lei.

Beste hilsen fra

Har du spurt hvorfor de har fått slike regler?

Hvordan det går an å være så barnslig??

Selv om det er de som bestemmer hos dem, må det jo gå an å få en ordentlig grunn.. bare for å se hva de svarer.. hehe..hvis det er dama til eksen din som har laget regelen, kan det jo være interessant å høre hva hun har å si.. kanskje hun føler seg LITT dum da!

Jeg hadde nok reagert som deg..har ikke villet la dem komme inn til meg.. Men dere har jo et barn sammen, og jeg er litt enig i det en annen skrev her..

Selv om de\dama til eksen er drittsekk, trenger ikke du å være det.. dama til eksen din vil uansett sikkert ønske det at han ikke kommer til deg..og håper vel du skal stenge han ute.

Men dama, hun hadde ikke fått kommet til meg før hun kunne gi meg en ordentlig grunn på denne barnslige regelen..

Og at eksen din mente det var urimelig av deg..heh..hvordan kan han si det?? Det var jo de som kom på ideen..

Skrevet

Jeg tror jeg ville verdsatt mer å ha den naturlige relasjonen til ham og det knutepunktet i ditt hjem enn den kortvarige gleden av å avvise ham. Han ser sikkert poenget ditt, og kanskje det retter seg opp når hans nye samboer blir tryggere i rollen.

Det må bety _veldig_ mye for deres felles barn å se dere sammen hjemme hos deg. Det er veldig vondt for er barn å se en slik ekslusjon som du skisserer. I know.

Skrevet

Jeg er enig med Snø. Dette går ut over barnet ditt og det vil du vel ikke?

Ikke la deg synke ned på det nivået der, det tjener ingen. Selv om eksen din høres ut som en tøffel.

På den annen side - om du hadde fått samboer med barn fra før, hadde du likt at hans eks kom vandrende inn i deres hjem og hentet seg en kaffekopp og slo seg ned i sofaen hos dere?

skorpionfisken
Skrevet

Jeg er enig i at regler skal gå begge veier. Jeg skjønner ikke at hun ikke går med på at du kan komme inn hos dem, hvor hun har kontroll på hva som skjer, men samtidig synes det er greit at han kommer inn hos deg hvor hun overhodet ikke har kontroll.

Jeg satte grensa tidlig i separesjonen/forholdet. Min ex valset inn og satte seg i sofaen mens min nye kjæreste holdt på å pusse opp hos meg. Jeg følte det fryktelig ubehagelig fordi jeg følte fiendskapet mellom de to.

Så jeg satte grensa der, vi møtes heretter på nøytral grunn. Jeg har vært inne hos min ex en gang etter separasjonen, da var jeg invitert for å hjelpe ham med selvangivelsen. Da var ikke hans kone hjemme.

Vi snakker sammen flere ganger i uka på telefonen. Vi møtes av og til på kafe/restaurant sammen, og vi går sammen til alle møter i forbindelse med barna. Om vi treffes tilfeldig stopper vi og prater mye. Barna opplever at vi samarbeider bra og er enige om alt som gjelder dem.

Det er bare hjemmene som holdes strikt adskilt av hensyn til våre respektive partnere.

Skrevet

Jeg tror nok at jeg uansett ville bedt en eks om å slutte med å bare "vandre inn" hjemme hos meg uansett hvor godt forholdet var oss i mellom. Dette fordi jeg ville tenkt framover til den dagen jeg kanskje traff noen ny. Bedre at barna ser at overgangen til at faren må ringe på døra som alle andre kommer når han flytter ut enn at dette skal komme samtidig med at mor får en ny partner...

Å nekte eks'er adgang totalt er jo bare barnslig da. Virker som om den nye samboeren til eks'en din er veldig usikker på seg selv og forholdet.

mil1365380270
Skrevet

Tipper samboeren hans ikke vet hvordan han tråkker inn hos deg fortsatt. Hadde det vært greit, hadde du sluppet inn hos dem.

Hyggelig type, gir seg på at du ikke får komme inn hos de, men gir blaffen i hva som skjer når hun ikke er der. Så hva han mener, hadde jeg gitt fullstendig blaffen i! Du må gjøre det som føles riktig for deg og barnet deres.

Det beste hadde jo vært om du og den nye ble på talefot, snilefisken er det tydeligvis ingen hjelp i. Kanskje det går seg til, om du henter når bare hun er hjemme?

Skrevet

Da jeg ble skilt, og ingen av oss hadde nye partnere enda - så begynte jeg å nekte meg selv å gå inn til han - i det som hadde vært vårt felles hjem - han mente at jeg fortsatt kunne gå i skapene til ungene og hente det jeg trengte til dem - hyggelig nok, men jeg sa til han - det syns jeg var å tråkke i hans bed nå. Han syns det var leit - men jeg holdt på mitt. Nå er jeg glad for det - og det tror jeg nok han er også - vi har begge nye partnere fra mange år tilbake og har et naturlig forhold med å stå på trappa og vente - evnt. bli bedt inn på kaffe. For det hender det også :)

Gjest Iznowgood_the bitch
Skrevet

Hei du. Jeg ville ha bedt både eksen og det nye kvinnemennesket på en hyggelig aften med mat og tilbehør. Husk at dette nye kvinnemennesket kanskje skal være med å oppdra barnet ditt. Statuèr eksempel med et smil. Kanskje ting løsner litt da. Det kan jo hende at det nye kvinnemennesket er redd for at du og eksen skal ta opp tråden igjen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...