Gå til innhold

kjøkkenbenk oppussing

Anbefalte innlegg

mumitrollet
Skrevet

Har kjøpt meg leilighet og er ganske blakk. Ønsker å foreta noen midlertidige oppjuseringer inntil jeg får bedre råd.

På kjøkkenet er det benkeplater av laminat, i to forskjellige farger/typer. Kan man pusse/beile/lakke dem? Noe som har tips?

Gjest snekker andersen
Skrevet

Du kan ikke beise eller pusse laminatplater. Lakkere vet jeg ikke, men tviler sterkt.

Gjest Kjekk og grei mann
Skrevet

det går fint å lakkere, men du må nok bruke spesiallakk

vet at firmaer som fornyer kjøkken tar rundt 400 kroner pr del som skal lakkeres.

det blir nok billigere å bytte benkeplater. tross alt er ikke det så dyrt heller.

selv kjøpte jeg med en leilighet med slitt sigdal kjøkken

nye benkeplater, maling med utstyr og nye knagger gjorde kjøkkenet helt annerledes og flott. og det til ikke mer enn 1100 kroner.

mumitrollet
Skrevet

det går fint å lakkere, men du må nok bruke spesiallakk

vet at firmaer som fornyer kjøkken tar rundt 400 kroner pr del som skal lakkeres.

det blir nok billigere å bytte benkeplater. tross alt er ikke det så dyrt heller.

selv kjøpte jeg med en leilighet med slitt sigdal kjøkken

nye benkeplater, maling med utstyr og nye knagger gjorde kjøkkenet helt annerledes og flott. og det til ikke mer enn 1100 kroner.

Da har du nok mindre kjøkken enn meg. Har ca 25 skap/skuffer - bare til maling og nye knotter har jeg brukt 2-3000. Og jeg har flere rom som skal pusses opp, for ikke å snakke om utenpå leiligheten...

Mulig det må bli nye plater, men er dte ikke eh %&(/))&¤"" jobb å skjære dem til, da?

(Kanskje det er det jeg skulle skaffet meg, en kjekk grei og handy mann...:)

Gjest Kjekk og grei mann
Skrevet

Da har du nok mindre kjøkken enn meg. Har ca 25 skap/skuffer - bare til maling og nye knotter har jeg brukt 2-3000. Og jeg har flere rom som skal pusses opp, for ikke å snakke om utenpå leiligheten...

Mulig det må bli nye plater, men er dte ikke eh %&(/))&¤"" jobb å skjære dem til, da?

(Kanskje det er det jeg skulle skaffet meg, en kjekk grei og handy mann...:)

ikke store jobben å skjære til nye plater, men en god sak er greit å ha. normalt følger det med to kantlister når du kjøper platene.

ellers er nok ikke en handyman det verste du kan få tak i :-)

lykke til i allefall

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...