Gå til innhold

Gode råd etter nyrebekkenbetennelse

Anbefalte innlegg

Gjest LucySky
Skrevet

Jeg har nettopp blitt ferdig med en nyrebekkenbetennelse (siste dag med antibiotika i dag) - noe jeg aldri har hatt før.

Jeg vet ikke hvorfor jeg fikk det (pleier aldri å ha blærekatarr, så jeg skjønte ikke før det var for seint at jeg hadde det) og legen har ikke mye å si om det, heller.

Jeg er veldig redd for å få det igjen! Det var ganske forferdelig, jeg ble SÅ sjuk.

Noen her som har gode råd for å styrke meg og urinveiene mine nå? Jeg er helt slått ut, både av dunderkuren jeg ble satt på, og sjukdommen.

Gjest Iznowgood_the one and only
Skrevet

Har akkurat hatt det samme selv, og det rådet jeg kan gi er å passe på at du ikke fryser, og drikk mere.

Gjest dessverre masse erfaring
Skrevet

Jeg har hatt det en gang, men aldri senere. Men har hatt mange urinveisinfeksjoner før og senere.

Først kjøp noen gode tarmbakterier på helsekost eller apoteket for å gjenopprette balansen etter antibiotikaen.

Vær obs på symtomper på urinveisinfeksjon. Må late vannet ofte, vanskelig for å holde deg eller merkelig lukt når du later vannet, og selvfølgelig hvis det svir når du later vannet. Og begynn med behandling med en gang.

Det er også ganske lett å se på urinen i et gjennomsiktig glass om det er noe grums der. Hvis du holder fingeren på baksiden av glasset, og du ikke ser den klart gjennom urinen har du nok noe grums der.

Kan anbefale crane-max fra helsekosten. Men om det ikke går over søk lege. Men denne har i enktelte tilfeller virket bedre på meg enn antibiotika.

Tror ikke du skal bekymre deg så mye om ny nyrebekkenbetennelse. Men jeg tror det viktigste er dette med tarmbakteriene, antibiotika ødelegger mer enn vi tror.

Og husk å tisse etter samleie...

puh...dette ble vist mye

Gjest LucySky
Skrevet

Jeg har hatt det en gang, men aldri senere. Men har hatt mange urinveisinfeksjoner før og senere.

Først kjøp noen gode tarmbakterier på helsekost eller apoteket for å gjenopprette balansen etter antibiotikaen.

Vær obs på symtomper på urinveisinfeksjon. Må late vannet ofte, vanskelig for å holde deg eller merkelig lukt når du later vannet, og selvfølgelig hvis det svir når du later vannet. Og begynn med behandling med en gang.

Det er også ganske lett å se på urinen i et gjennomsiktig glass om det er noe grums der. Hvis du holder fingeren på baksiden av glasset, og du ikke ser den klart gjennom urinen har du nok noe grums der.

Kan anbefale crane-max fra helsekosten. Men om det ikke går over søk lege. Men denne har i enktelte tilfeller virket bedre på meg enn antibiotika.

Tror ikke du skal bekymre deg så mye om ny nyrebekkenbetennelse. Men jeg tror det viktigste er dette med tarmbakteriene, antibiotika ødelegger mer enn vi tror.

Og husk å tisse etter samleie...

puh...dette ble vist mye

Takk til begge for svar.

Jeg har vært og kjøpt meg de "gode" bakteriene i dag, og tranebærkapsler.

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...