Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Prøver tatt hos gyn. påviste gardinella etellerannet og gjærsopp, og jeg fikk resept på Dalacin. I bruksanvisningen står det at det er begrenset erfaring ved graviditet - men så lenge legen vet om graviditeten og har skrevet ut resept er det ikke farlig? Det står også at den ikke tar sopp men at soppen kan øke - hva kan jeg som gravid gjøre med soppen etter kuren mot det andre?

Jeg har nettopp rundet 9 uker, og har hatt kvalme som stor del av hverdagen. Jeg har ikke kastet opp, men jeg har ikke fått inn stort av mat og derfor ikke hatt mye energi til å gjøre ting. De siste dagene har jeg vært mindre kvalm, og har endelig kunnet spise nesten normalt. Men, nå har liksom hele gravid-følelsen dabbet av. Kan det ha noe med at jeg endelig får spist ordentlig, at kroppen dermed oppfører seg mer normalt?

Har sett liv på ul for en uke siden, men jeg er så redd for at noe er galt siden jeg nå føler meg nesten "normal" i kroppen. Og blir enda mer skeptisk når jeg må ta medikamenter som ikke er helt sikre.... Eller bekymrer jeg meg unødig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18364-f%C3%B8rste-trimester/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Om man är kvalm i början av graviditetn, så är ju det vanligaste att detta ger sig eftervart. Så är säker fallet också för dig. Chansen för att något skulle vara galt är minimal, då du inte blöder. Om din doktor har skrivit ut detta recept till dig och vet om att du är gravid, kan du lita på detta och ta denna kur. Att du kanske får en ökad sopp infektion efter denna behandling, får du tyvärr bara ta. Då får du köpa någon receptfri salva på apoteket mot detta. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18364-f%C3%B8rste-trimester/#findComment-82812
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...