Gå til innhold

Ville dere brydd dere?

Gjest havnet i en litt merkelig situasjon

Anbefalte innlegg

En eks av min mann har flyttet til nabolaget. Hun har barn på samme alder som våre som leker sammen.

Situasjonen er litt rar synes jeg, men kan jo ikke gjøre noe med det. Ville dere holdt en viss avstand? Vi kommer ikke til å bli venninner akkurat, men er del av samme sosiale "damegjeng" i nabolaget.

Var litt redd for at alle rundt oss skulle få vite det, men min mann sier at hun nok ikke forteller noe. Og selv vil han ikke røpe det for noen. Ikke noe han er stolt av for å si det sånn. Bare sex noen ganger, ikke noe forhold.

Hva ville dere tenkt? Noe å bry seg om eller bare en litt "rar" situasjon..? Er jo litt rart å vite at hun har vært til sengs med mannen min da... Men det spiller kanskje ingen rolle om hun bor her eller der?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/183655-ville-dere-brydd-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

løvinne71

Skjønner godt at du føler dette litt rart, men jeg synes ikke du skal bruke så mye krefter på denne situasjonen...

Slik jeg forstår deg, tilhører jo dette en "fjern" fortid for mannen din. Før du kom inn i bildet, og han har heller ikke noe som helst forhold til henne idag.

Altså er det ikke utroskap inne i bildet.

Alle har jo hatt en fortid, og logisk nok tilhører jo ofte "tidligere bekjentskaper" også samme geografiske område...

Selv treffer jeg, fra tid til annen, en tidligere kjæreste av min mann gjennom en felles hobby, og han treffer av og til bekjente som jeg engang har hatt et forhold til...

Men dette hører fortiden til, og den kan ingen forandre!

Vi har nå vært sammen i over 11 år, og ingen av oss har noe annet enn et overfladisk forhold til disse personene idag.

Nei, jeg synes ikke du skal bry deg! Og jeg synes heller ikke det er noen grunn til at du skal være redd for at andre skal få vite det.

Det er jo ingen som har gjort noe "galt" her?

Sålenge din mann er fedig med henne, og dette skjedde før din tid, synes jeg ikke du skal behøve å føle dette ubehagelig.

Du har vel ekser du også?

Kanskje hun til og med viser seg å være en hyggelig jente??

løvinne71

Skjønner godt at du føler dette litt rart, men jeg synes ikke du skal bruke så mye krefter på denne situasjonen...

Slik jeg forstår deg, tilhører jo dette en "fjern" fortid for mannen din. Før du kom inn i bildet, og han har heller ikke noe som helst forhold til henne idag.

Alle har jo hatt en fortid, og logisk nok tilhører jo ofte "tidligere bekjentskaper" også samme geografiske område...

Selv treffer jeg, fra tid til annen, en tidligere kjæreste av min mann gjennom en felles hobby, og han treffer av og til bekjente som jeg engang har hatt et forhold til...

Vi har nå vært sammen i over 11 år, og ingen av oss har noe annet enn et overfladisk forhold til disse personene idag.

Nei, jeg synes ikke du skal bry deg! Og jeg synes heller ikke det er noen grunn til at du skal være redd for at andre skal få vite det.

Sålenge din mann er fedig med henne, og dette skjedde før din tid, synes jeg ikke du skal behøve å føle dette ubehagelig.

PS!

Jeg mente ikke at du skal ta henne imot som en venninne.

Men mitt poeng var at du ikke automatisk skal mislike henne fordi hun er den hun er...

Takk for svar!

Enig i at jeg ikke skal gjøre noe nummer ut av det. Det som kanskje er det "rareste" med situasjonen er at hun jo ikke kan vite at jeg _vet_, om du skjønner? Mannen min og jeg har fortalt hverandre stort og smått fra vår fortid og dermed visste jeg hvem hun var da hun flyttet hit nylig. Men hun kan jo ikke vite at jeg vet om henne og mannen min. Særlig siden det ikke var noe forhold de hadde. Hadde det vært et ordentlig forhold hadde det jo vært naturlig at de to snakket sammen og at det var "åpenhet" om at de kjenner hverandre fra før. Det hadde ikke jeg hatt noe problem med. Lenge siden jeg sluttet å være sjalu på hans fortid:)

Men nå ergrer det meg nesten litt at hun kan gå rundt og tro at jeg ikke vet noe... Men pytt, det kan hun vel kanskje bare tro?

Hun er en hyggelig jente, men ikke min type så vi blir ikke venninner. Og _heldigvis_ er hun ikke penere enn meg:) Da hadde det vært litt verre... Rart, men sant:)

Annonse

Jeg ville ikke reagert på noe sånt, så lenge det var over før du ble sammen med mannen.

Vi har da alle en fortid, noen mer enn andre. Jeg kjenner mange ekser av mannen min, noen var til og med i bryllupet.

Jeg kjenner mange ekser av mannen min, noen var til og med i bryllupet.

Herlig;-)

Gjest bondetuppa

Hvordan tror du det er på småsteder i dette grisgrente landet? Der kjenner alle alle, og sannsynligheten for at mannen din har vært sammen med barndomsvenninnen din er ganske stor. Hvordan hadde du taklet det da....?

Kjære vene, det er da ikke noe å bry seg noe om, det tyder mer på at du er usikker på om mannen din går og titter på henne fortsatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...