Gå til innhold

Idol-Jorun prater uforståelig

Anbefalte innlegg

Gjest dolmio
Skrevet

Siterer "Stang Ut" i Nettavisen:

«Jeg forstår bare halvparten av det hun sier, og det er alltid et godt tegn.»

(Popekspert Per Sundnes liker Idol-Jorun)

Bra det er andre enn meg som stort sett ikke skjønner et kvekk av hva jenta sier.

Jenta er bare nødt til å gjøre seg mer forståelig. Hun må snakke tydeligere, dialekten hennes bruker da ikke å være så vanskelig å forstå?

Har de ingen talepedagoger i Idol, i likhet med sangpedagog?

Vi så det samme med Sandra i fjor, folk skjønte ikke en dritt av hva hun sa. Hennes dialekt er også veldig enkel å forstå, hvis man snakker tydelig og artikulert.

Gjest synes jeg
Skrevet

Jeg snakker ikke hennes dialekt, men jeg har ikke noen problemer med å forstå henne.

Skrevet

Koffår skal ikkje ho få snakke si dialekt nett som du gjer??? Det er INGEN som seier DU må gå til talepedagog!!!

Tenk litt før du snakkar... Høyr litt betre etter så forstår du og!!!

Skrevet

Forstår både henne og Sandra utmerket jeg da, men det krever kanskje et minimum av språkøre..?

Skrevet

Forstår både henne og Sandra utmerket jeg da, men det krever kanskje et minimum av språkøre..?

Hei. Kor er Sandra frå?

Skrevet

Nja. Jeg vil påstå at jeg har et godt språkøre, men jeg synes hun prater litt vel utydelig. Det er ikke snakk om å ikke forstå dialekten, men at ordene mumles vekk så de blir vanskelige å skille fra hverandre.

"..............................."

Skrevet

Koffår skal ikkje ho få snakke si dialekt nett som du gjer??? Det er INGEN som seier DU må gå til talepedagog!!!

Hiss deg ned, nå :-)

"............................."

Skrevet

Mosjøen.

Det er da ikke noen "uforståelig" og/eller utydelig dialekt??

Gjest dolmio
Skrevet

Jeg har aldri sagt at det er noe galt med selve dialekten hennes. Kritikken går på at hun snakker veldig utydelig og sleivete. Alle som gjør det, er vanskelig å forstå, uansett dialekten de har.

Gjest dolmio
Skrevet

Jeg vil påstå, og har hørt andre har sagt det, at jeg har et bra språkøre. Jorun bare slurver med pratingen, rett og slett. Slik kan faktisk lukes vekk i ung alder.

Skrevet

Jeg har ikke noe problemer med å forstå hva hun sier.

Skrevet

Det er da ikke noen "uforståelig" og/eller utydelig dialekt??

Nei, det har jeg slett ikke påstått heller.

Skrevet

Jeg har aldri sagt at det er noe galt med selve dialekten hennes. Kritikken går på at hun snakker veldig utydelig og sleivete. Alle som gjør det, er vanskelig å forstå, uansett dialekten de har.

Men så lenge det også fins en del mennesker som godt kan forstå hva hun sier, så er det vel ikke _bare_ hennes feil, kanskje? :-)

Gjest dolmio
Skrevet

Men så lenge det også fins en del mennesker som godt kan forstå hva hun sier, så er det vel ikke _bare_ hennes feil, kanskje? :-)

Men det er vel ikke HELT tilfeldig, at denne kritikken kommer opp mot henne, og ikke andre som snakker dialekt i media. Tone i Idol, som har sognedialekt, en av de vanskeligste dialektene i Norge, er lett å forstå, fordi hun snakker TYDELIG.

Skrevet

Men det er vel ikke HELT tilfeldig, at denne kritikken kommer opp mot henne, og ikke andre som snakker dialekt i media. Tone i Idol, som har sognedialekt, en av de vanskeligste dialektene i Norge, er lett å forstå, fordi hun snakker TYDELIG.

Heldig for Jorun at hun skal _synge_ på scenen da :-)

Skrevet

Det er da ikke vanskelig å forstå? Har dere ikke vært utenfor hovedstadens grenser?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg har problemer med å forstå hva hun sier. Syns hun ofte prater fort og mumler samtidig. Tror ikke det har noe spesielt med dialekten hennes å gjør..

Skrevet

Skjønner alt hun sier jeg - hun snakker jo bare Vennesla-dialekt? - hvor vanskelig kan DET være da?

Gjest dolmio
Skrevet

Det er da ikke vanskelig å forstå? Har dere ikke vært utenfor hovedstadens grenser?

Har aldri bodd i Oslo, og snakker selv dialekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...