Gå til innhold

Tror dere prisene vil synke på leiligheter og hus?

Anbefalte innlegg

Gjest vet ingenting om priser
Skrevet

Er det foretatt noen analyse om det?

Skrevet

Ja, boligprisene vil gå ned i siste halvdel av 2006. Spesielt i mindre byer, og litt utenfor sentrum i større byer.

Utbyggerne av nye leiligheter i f eks Oslo-området, har allerede begynt å få problemer med å selge. Det er rett og slett blitt ubalanse i markedet, det bygges mye mer enn etterspørselen.

Skrevet

Ja, boligprisene vil gå ned i siste halvdel av 2006. Spesielt i mindre byer, og litt utenfor sentrum i større byer.

Utbyggerne av nye leiligheter i f eks Oslo-området, har allerede begynt å få problemer med å selge. Det er rett og slett blitt ubalanse i markedet, det bygges mye mer enn etterspørselen.

Folk forventer en sosialistregjering i anmarsj -og holder igjen i vente på skyhøye renter og arbeidsledighet igjen....

Luna21365380663
Skrevet

En uoffissiel undersøkelse viser at folk tror prisene kommer til å stige, men eiendomsmeglerne sier de vil falle. Så lenge folk (som er kjøpere) tror de vil stige, så må de vel stige?

Skrevet

Jeg aner ikke men det må da komme et krakk, Leiligheten min har steget 600 000 siden jeg kjøpte den for 1,5 år siden. Og det er bare en vanlig OBOS-leilighet. Litt større enn den første jeg kjøpte som kostet 37 000.

Det er helt sykt.

Gjest saueøyer
Skrevet

Den gangen det var krakk, var det både høye renter, høy arbeidsledighet, fall i flere markeder og frigivelse av takster.

Nå får vi en faktor til som er enda sterkere enn den gangen : for mange har lånt for mye og tåler ikke en renteøkning. For mange har for små marginer.

Den tusenlappen de har pr mnd til rødvin og kino forsvinner når renta stiger en prosent. Bankene har vært for slappe, og for mange tror de bare ksna selge med fortjeneste når de ikke har råd lenger. Når de ser signalene, så ser alle dem og så er det for sent, og det samme skjer som da taksene ble frigitt og alle skulle selge på en gang, mange hadde kjøpt før de solgte og satt med to hus i opptil flere år.(4 jeg kjenner).

Skrevet

Folk forventer en sosialistregjering i anmarsj -og holder igjen i vente på skyhøye renter og arbeidsledighet igjen....

Vel, folk har tydeligvis ikke begynt med det ennå. Her hvor jeg bor, er prisene høyere enn noensinne.

Gjest bebba
Skrevet

Jeg tror ikke det blir krakk, men rentene begynner å stige noe og da kommer markedet til å endre seg igjen.

Gjest saueøyer
Skrevet

Jeg aner ikke men det må da komme et krakk, Leiligheten min har steget 600 000 siden jeg kjøpte den for 1,5 år siden. Og det er bare en vanlig OBOS-leilighet. Litt større enn den første jeg kjøpte som kostet 37 000.

Det er helt sykt.

Sånn generelt i fantasien: tror du at du vil kunne gjette når du bør selge, sette penga i banken og leie noe istedet? Da har du lagt gullegget hvis krakket kommer uka etter, for da blir det mye fint å leie billig, så kan du bare vente med 2 mill i banken, kjøpe tilbake din egen for 1 mill, og bare fryd og gammen.

Gjest saueøyer
Skrevet

Det er helt sykt.

Forresten en utbygger jeg kjenner svetter flere liter om dagen, han har satset alt + en del mer på at prisene forsatt stiger, og hvis prognosene holder i 6 mnd til, kan han pensjoneres i en alder av 40. Kommer krakket før det er gått 5 mnd, må han rømme landet. Disse kommer til å trekke med seg en haug konkurser, og det gjør ikke akkurat saken bedre i tilfelle.

Skrevet

Sånn generelt i fantasien: tror du at du vil kunne gjette når du bør selge, sette penga i banken og leie noe istedet? Da har du lagt gullegget hvis krakket kommer uka etter, for da blir det mye fint å leie billig, så kan du bare vente med 2 mill i banken, kjøpe tilbake din egen for 1 mill, og bare fryd og gammen.

Jeg vil vel tro at det ville lønnet seg å selge i det rentene begynte å stige.

Jeg synes det er helt syke priser, stakkars ungene mine som leier og betaler over halve studielånet for å dele en leilighet med andre. Skjønner ikke hvordan noen kan tro at man kan leve på 2000 kr i mnd.

Skrevet

Forresten en utbygger jeg kjenner svetter flere liter om dagen, han har satset alt + en del mer på at prisene forsatt stiger, og hvis prognosene holder i 6 mnd til, kan han pensjoneres i en alder av 40. Kommer krakket før det er gått 5 mnd, må han rømme landet. Disse kommer til å trekke med seg en haug konkurser, og det gjør ikke akkurat saken bedre i tilfelle.

Jeg tror ikke han trenger å rømme landet med det første. Prisene synker nok ikke så fort.

Da jeg kjøpte leilighet for første gang så betalte jeg 12% rente. Jeg bare ser for meg alle som går personlig konkurs dersom renta stiger til det nivået i løpet av et par år.

Jeg er glad jeg ikke har større lån enn jeg har.

Gjest saueøyer
Skrevet

Jeg vil vel tro at det ville lønnet seg å selge i det rentene begynte å stige.

Jeg synes det er helt syke priser, stakkars ungene mine som leier og betaler over halve studielånet for å dele en leilighet med andre. Skjønner ikke hvordan noen kan tro at man kan leve på 2000 kr i mnd.

Det er mange som lider under prisene. Oslo kommunde betaler i sentrum 12-15000 kr pr mnd i husleie for sosialklienter.

Skrevet

Det er mange som lider under prisene. Oslo kommunde betaler i sentrum 12-15000 kr pr mnd i husleie for sosialklienter.

Det er lik leiepris for alle nå, enten man bor i kommunal leilighet eller leier privat. Boligbedriften økte prisene slik at det ikke skulle være noe forskjell.

Jeg tror leieprisen er 12 000 kr for de som leier maken leilighet som jeg eier og de leies ut av Oslo Kommune.

Gjest saueøyer
Skrevet

Jeg tror ikke han trenger å rømme landet med det første. Prisene synker nok ikke så fort.

Da jeg kjøpte leilighet for første gang så betalte jeg 12% rente. Jeg bare ser for meg alle som går personlig konkurs dersom renta stiger til det nivået i løpet av et par år.

Jeg er glad jeg ikke har større lån enn jeg har.

Jeg skylder 50 kr i videosjappa :-)

Det er alt.

Jeg nappet alle penga ut av aksjefond den 7.12.04. og satte dem i banken. Den uka datt kursene som om de var behengt med 7 steiner. Veit ikke hvorfor jeg tok det ut, kanskje jeg hadde en åpenbaring?

I løpet av 20 mnd før det steg kursen med 60%. Fint for meg.

Ingen vet hvordan det går.

Skrevet

Jeg skylder 50 kr i videosjappa :-)

Det er alt.

Jeg nappet alle penga ut av aksjefond den 7.12.04. og satte dem i banken. Den uka datt kursene som om de var behengt med 7 steiner. Veit ikke hvorfor jeg tok det ut, kanskje jeg hadde en åpenbaring?

I løpet av 20 mnd før det steg kursen med 60%. Fint for meg.

Ingen vet hvordan det går.

Men du er jo steinrik etter min mening ;o)

Gjest saueøyer
Skrevet

Så mye er det ikke.

Gjest saueøyer
Skrevet

Rik på opplevelser

kaffepiken
Skrevet

Etter som jeg husker (men jeg var jo veldig ung på den tiden) så var det ikke sosialistene, men høyresiden med Willoch i spissen, som satt ved roret da forrige boligkrakk slo til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...