Gå til innhold

preeklampsi - hvor hurtig utvikler det seg

Anbefalte innlegg

Er i uke 39,1. Var på kontroll i går og fikk påvist eggehvite i urinen, hviletrykk 90 og ødem 1-2.

Fikk opplyst at det ikke var noe å uroe seg for, men at jeg burde ta kontakt dersom jeg fikk hodepine el.l.

I dag har jeg betydelig mer ødem, kraftig hovent i ansiktet, men ikke hodepine bare litt nurring i tinningen.

Hvor raskt utvikler preeklampsi seg, bør jeg ta kontakt med sykehuset der jeg går til kontroll, eller kan jeg ta det med ro til neste kontroll den 13.02 dersom det ikke blir noe anderledes enn nå ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18369-preeklampsi-hvor-hurtig-utvikler-det-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Preeklapsi kan utvikle seg ganske fort, Her der jeg bor er lege/ Jordmor veldig nøye med ekstre kontroller, da noe tegn på dette viser seg. Jeg anbefaler deg å dra til doktoren for å få kontrollert blodtrykk og eggehvite, så fort du har mulighet. Jeg har selv hadt diagnosen preeklapsi med to barn og det har blitt nøye oppfulgt!

Lykke til, det går helt sikkert bra!!

Åsa Prebensen, Jordmor

En preeklampsi kan utveckla sig mycket fort. Du har en ökad risk för detta, då du har ett diastoliskt blodtryck på 90 samt 1-2 på ödem. Eftrsom du nu är mera håven och har lite tryck upp på tinningen, tycker jag att du skall kontakta din doktor eller förlossningsavdelningen för en undersökning. Antagligen är detta inte någon allvarlig preeklampsi men det är ändå bäst att undersöka detta. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...