Gå til innhold

et blondinespørsmåll om om tv'en min

Anbefalte innlegg

Gjest Timari (blond for anledningen)
Skrevet

Bor på studentby nå og prøver å søke opp kanalene mine på tv'n. Men så lurer jeg på om jeg trenger en kabel fra tv'n og inn i den lille kontakten i veggen(hvis dere skjønner hva jeg mener). Jeg har antenne, men den får kanskje ikke søkt opp alle kanalene?. Synes å huske at når jeg bodde på studenby sist så hadde jeg enda en ledning fra tv'n og inn i veggen. Kan det stemme?

Noen ideer om hva problemet består i?

Gjest RaMo
Skrevet

Vet ikke helt om jeg skjønner deg her men..

Antenne oppå tv? Den kan i såfall ta inn noen kanaler skulle en tru.

Hull i veggen? Om dere ha tv.pakke i huset så må du ha kontakt inn der for å kunne søke etter og motta de kanalene huset innehar.

Skrevet

Det er vel kabel-TV du vil ha, så da ligger det vel i navnet at du må ha en kabel... ;)

Gjest Timari
Skrevet

Det er vel kabel-TV du vil ha, så da ligger det vel i navnet at du må ha en kabel... ;)

hvor får jeg kjøpt en sånn kabel?

Skrevet

Du må ha kabel ja.

Antenna gir deg bare det som er i lufta, ikke i kabelen, for å si det enkelt. I praksis vil det si at du kanskje får NRK1 og TV2 med "ok" kvalitet i antenna.

Du får kjøpt TV-kabel på Elkjøp og alle slike butikker. Det er en helt standard sak, bare lengden som kan varierer noe.

Skrevet

hvor får jeg kjøpt en sånn kabel?

En elektrobutikk.

Gjest Timari
Skrevet

Du må ha kabel ja.

Antenna gir deg bare det som er i lufta, ikke i kabelen, for å si det enkelt. I praksis vil det si at du kanskje får NRK1 og TV2 med "ok" kvalitet i antenna.

Du får kjøpt TV-kabel på Elkjøp og alle slike butikker. Det er en helt standard sak, bare lengden som kan varierer noe.

ok takk for svaret.Nå forstår jeg at meg må ha kabel:) og jeg som nettopp måtte ut med 450 kroner for en ny fjernkontroll og 800 kroner for en ny cd-rom stasjon til laptopen. Pengene går unna gitt :(

Skrevet

ok takk for svaret.Nå forstår jeg at meg må ha kabel:) og jeg som nettopp måtte ut med 450 kroner for en ny fjernkontroll og 800 kroner for en ny cd-rom stasjon til laptopen. Pengene går unna gitt :(

800 for en CD-ROM? Da har du blitt lurt...

Skrevet

Ah, nevermind, så ikke at det var til en laptop.

Gjest Timari
Skrevet

kjøpte den brukt, altså. De sa at vanlig pris var 1600 kroner

Skrevet

kjøpte den brukt, altså. De sa at vanlig pris var 1600 kroner

Nå rettet jo citoyen svaret sitt, men når det gjelder kjøp av slike pc-komponenter, så ta en titt på siden til komplett.no, mpx.no etc., butikker som nettopp selger slike ting. Da blir man i alle fall ikke lurt på hva en ting koster ny, og hva brukt-verdien er. En ting er jo hva den CD-rom'en kostet ny når den ble kjøpt, en annen ting hva en ny tilsvarende koster nå. Hvis det har vært en del prisreduksjon i mellomtiden, så hadde det kanskje vært mer lønnsomt å kjøpe ny.

NB! Jeg uttaler meg bare generelt nå, ikke om CD-rom til bærbar konkret... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...