Gå til innhold

Oslo-folks syn på norlendinger.. ;)

Anbefalte innlegg

Gjest Jente på 21 år fra Nordland.
Skrevet

Hehe...er så rart å lese vitser og folk som skal etterligne nordlendinger.. og lurer da på hvordan syn andre egentlig har på nordlendinger, og hva de egentlig tror vi holder på med..(fisker hele gjengen..?;)

Har lagt merke til reklamer og andre ting på tv der jeg blir litt overrasket! Der viser de bare fiskere, bønder eller fjell.. og rorbuer!

Og så banner vi visst veldig mye....

Har dere virkelig det inntrykket av oss?

var sjokkert da jeg var på leirskole for en god del år siden...

Der trodde folk altså at vi var samer..selv om vi bodde i nordland.. og vi fortalte at det er flere samer i oslo enn det er i finnmark. (dette trodde de altså ikke på!). Dessuten bodde vi i nordland..og her har jeg faktisk sett en same en gang..

Og så trodde de vi hadde snø og isbjørner rundt husene hele året..Alt mulig rart......!

Var det bare disse folka som var ekstremt dumme og aldri vært utenfor oslo..? Eller er det sånn nord-norge er framstilt på?

Gjest waco
Skrevet

Det vi sørpå liker minst med nordlendinger, er at de høres høyt over alle andre. Tydeligvis et uttrykk for mindreverdigheteskomplekser, noe vi ikke kan skjønne hvorfor de har i større utstrekning enn folk fra andre landsdeler.

Gjest Oslo-dame (4. ledd)
Skrevet

Det vi sørpå liker minst med nordlendinger, er at de høres høyt over alle andre. Tydeligvis et uttrykk for mindreverdigheteskomplekser, noe vi ikke kan skjønne hvorfor de har i større utstrekning enn folk fra andre landsdeler.

Dummeste jeg har hørt (wacko).

Ja, Oslo-folk (mange av dem) har et klisjeaktig og merkverdig bilde av nordlendinger.

Det har de (mange av dem) også av sørlendinger, bergensere og andre med annen dialekt enn dem.

Det er et slags midtpunktsvanvidd: de tror de ER noe fordi de bor i Oslo/er fra Oslo.

Gjest bebba
Skrevet

Nordlendinge har i hvert fall saftigere språk enn Oslofolk:)

Skrevet

Tror de må ha vært ekstremt dumme. Men kanskje er jeg inhabil. Jeg er samboer med en nordlending og selv født i sandnessjøen...men bare født der. Og selv om "ei katte får unger i et bakeri, så blir de ikke boller" :-) Så jeg kan vel egentlig ikke kalle meg "nordlending".

For øvrig er mitt inntrykk av "nordlendinger" (jeg tenker på alle nord for nordtrøndelag jeg da) likandes folk med saftig språk og stort sett velutviklet humoristisk sans.

Gjest waco
Skrevet

Dummeste jeg har hørt (wacko).

Ja, Oslo-folk (mange av dem) har et klisjeaktig og merkverdig bilde av nordlendinger.

Det har de (mange av dem) også av sørlendinger, bergensere og andre med annen dialekt enn dem.

Det er et slags midtpunktsvanvidd: de tror de ER noe fordi de bor i Oslo/er fra Oslo.

Jeg bor absolutt ikke i Oslo, og har heller aldri bodd der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...