Gå til innhold

Har du gifte eller skilte foreldre?

Anbefalte innlegg

Gjest hva med deg?
Skrevet

Er fremdeles dine foreldre hverandres store kjærlighet?

Eller har du en ste her og en ste der?

Fungerer det greit? Har du selv barn med en du ikke bor sammen med nå?

I en alder av snart 40, synes jeg faktisk det er vondt å ha vokst opp uten noensinne å ha sett mine foreldre klemme hverandre eller ha følelser for hverandre.

De måtte gifte seg, og skilte seg da jeg var tre år.

For meg er noe av det viktigste man kan gi barn to foreldre som elsker hverandre.

Mine er lykkelige på hver sin kant, og jeg har aldri følt meg uelsket. Men et eksempel, er at pappa f.eks. har aldri kjeftet på meg. Har mer følt meg som en velkommen gjest.

Svar meg hvis du ønsker, og gjerne anonymt.

Skrevet

Min eforeldre traff hverandre da de var 12 år - ble sammen da de var 14 og er sammen enda - de er nå 62 år :-)

Selv ble jeg skilt etter 11 år og har nå 11 år til bak meg med mannen i mitt liv. Har aldri mistet troen på kjærligheten jeg da :)

Gjest girasol
Skrevet

De er gift, etter 32 år holder de fremdeles sammen, og jeg tror ikke de har tanker om å gå ffra hverandre. Jeg føler meg velsignet som alltid har hatt dem der, hos meg, sammen!

Gjest ikke imponert
Skrevet

Har aldri sett mine foreldre i samme FYLKE samtidig engang...! :0O

Faren min driter i meg. Han takla ikke at det ble slutt med mamma, og overfører det på meg eller noe. Tror jeg. Skjedde da jeg var seks uker så jeg aner ikke. Han har bare gitt faen siden.

Mutter og ste sloss som katt og bikkje. Har gjort det i tredve år nå, så jeg antar de trives med det.

Jeg har litt problemer med relasjoner ja. Men det går bedre ettersom man blir voksen og eldre selv.

Gjest hva med deg?
Skrevet

Min eforeldre traff hverandre da de var 12 år - ble sammen da de var 14 og er sammen enda - de er nå 62 år :-)

Selv ble jeg skilt etter 11 år og har nå 11 år til bak meg med mannen i mitt liv. Har aldri mistet troen på kjærligheten jeg da :)

Godt å høre at du har det bra nå.

Min teori er at skilsmissebarn sjeldnere skiller seg fordi de vet selv hvor vondt det er for barna.

Og at de som har forelskede foreldre som voksne, oftere bytter partner fordi de ikke har kjent på dette selv som liten.

Det stemmer i min omgangskrets, og derfor tenkte jeg å høre med dolerne også.

Gjest girasol
Skrevet

Har aldri sett mine foreldre i samme FYLKE samtidig engang...! :0O

Faren min driter i meg. Han takla ikke at det ble slutt med mamma, og overfører det på meg eller noe. Tror jeg. Skjedde da jeg var seks uker så jeg aner ikke. Han har bare gitt faen siden.

Mutter og ste sloss som katt og bikkje. Har gjort det i tredve år nå, så jeg antar de trives med det.

Jeg har litt problemer med relasjoner ja. Men det går bedre ettersom man blir voksen og eldre selv.

Uff... ja, jeg blir faktisk mer og mer overbevist om at det har vært en velsignelse for emg å vokse opp med gifte foreldre som alltid har stårr sammen, støtta hverandre og vist oss ungene at de er glad i hverandre.

Gjest girasol
Skrevet

Min teori er at skilsmissebarn sjeldnere skiller seg fordi de vet selv hvor vondt det er for barna.

Og at de som har forelskede foreldre som voksne, oftere bytter partner fordi de ikke har kjent på dette selv som liten.

Nei, dette er ikke jeg enig i! Det stemmer ikke med flertallet av dem jeg kjenner, og slettes ikke med meg!

laguna1365380434
Skrevet

Foreldrene mine er skilt, men de skilte seg etter 30 års ekteskap, så en kan vel ikke akkurat si at barna var særlig skadelidende i dette tilfellet..;)

Selvom det selvsagt var trist fordet, fordi det var trist for dem.

Jeg har ingen halv og stesøsken, derimot verdens beste helbror!

:-)

Skrevet

Mine foreldre er gift og har vært det i 57 år :o)

Skrevet

Mine foreldre er skilt.

Skilte seg når jeg var 7, ca 14 år siden. Jeg hae veldig god kontakt med begge to.

Men de har ikke snakket med hverandre på over ti år og skikkelig HATER hverandre... Har skjedd masse krangling opp igjenom årene ja..

Veldig trist for meg og min bror.

mariaflyfly
Skrevet

Foreldra mine var gift helt til mamma døde, pappa har aldri funnet seg noen ny (såvidt meg bekjent).

Gjest her i heimen
Skrevet

Foreldrene mine har vært gift i litt over 30 år, men jeg har aldri sett dem gi hverandre klem... De krangler ofte:(

Skrevet

Foreldra mine var gift helt til mamma døde, pappa har aldri funnet seg noen ny (såvidt meg bekjent).

mine foreldre er gift og har vore det siden 1968 :-))

Gjest M.Angelica
Skrevet

Mine foreldre er lykkelig gift. Vært det så lenge jeg har levd. De klemmer og koser ofte. Men de har selvfølgelig ikke sex. Det gjør jo ingen foreldre :P

Gjest bebba
Skrevet

Din teori stemmer ikke. Statistikken viser at barn av skilte foreldre skiller seg oftere.

Skrevet

Mine foreldre er lykkelig gift. Vært det så lenge jeg har levd. De klemmer og koser ofte. Men de har selvfølgelig ikke sex. Det gjør jo ingen foreldre :P

mine foreldre er gift og har det kjempebra saman. Dei har sex akkurat som meg å min mann :-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

mine foreldre er gift og har det kjempebra saman. Dei har sex akkurat som meg å min mann :-)

Var det en kommentar til meg eller?

Skrevet

Foreldrene mine giftet seg av kjærlighet, og har holdt sammen i 35 år. De har aldri vært typen som kjærtegner hverandre foran andres øyne, men at de er glad i hverandre er det ingen tvil om. Jeg og søskenene mine mener at ekteskapet skal vare livet ut, og ingen av oss er av typen som søker ut når samlivet har en nedtur. Vi er ikke av dem som tror at man skal sveve på rosa skyer hele tiden med andre ord, og vi setter familien foran alt.

Gjest glaice
Skrevet

mine foreldre har vært gift i 39 år. har sett de gi hverandre klemmer to-tre ganger tror jeg, men de er vel litt gammeldagse som ikke skal vise følelser offentlig???

har selv vært gift i snart 6 år!

Gjest den ekte noor
Skrevet

Mine foreldre skilte lag to ganger, er ikke alt som er ment for å vare, og sånn er nå livet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...